![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jaar na jaar, maand na maand gaat de verfransing van Vlaanderen verder. Vooral in Vlaams-Brabant, in de gemeenten rond Brussel, neemt de verfransing sterk toe.
Hier een kaartje met het aantal Franstaligen per Vlaamse gemeente: ![]() En vandaag staat dit in De Standaard: Citaat:
D�*t is Belgie, anno 2003. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jongens toch! Natùùrlijk wil ik geen deportaties of gevangenisstraffen! Ik wil gewoon dat mensen die besluiten in Vlaanderen te komen wonen (niemand wordt toch verplicht!?) accepteren dat ze in een Nederlandstalig gebied leven en dat ALLE communicatie met de plaatselijke overheden in het Nederlands gebeurt. Is dat te veel gevraagd misschien? - De Vlamingen die in Wallonie wonen eisen toch ook niet al hun papieren in het Nederlands? PS: Mag ik concluderen dat de belgicisten geen enkel probleem hebben met de verfransing van Vlaanderen? Dat is dan genoteerd! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat heb je goed gezegd, Zeno! De verfransing in Vlaams Brabant is een gevaar voor Vlaanderen en zolang België blijft bestaan gaat dit door.
Een goede reden dus om België te splitsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vraag mij ook af wat Doomy hierover te zeggen heeft, hij pleit toch voor streektalen. Als België nog lang blijft bestaan zijn er van streektalen geen sprake meer.. Dan is alles in het Frans.
![]() Je zou dus beter pleiten voor je streektalen (dialecten) binnen een onafhankelijk Vlaanderen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Sint-Genesius-Rode 56% Franstalig.
De natte droom Brussel verbonden met Wallonië komt steeds dichterbij. ![]()
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar komen die cijfers eigenlijk vandaan, Zeno? Het is toch verboden taaltellingen te doen in België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Je kan de triomf van een sterkere taal over een zwakkere nooit stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Wel, van mij mogen die Walen gerust achterovervallen van trots omdat ze Franstalig zijn, maar van 'n triomf is er wat mij betreft geen sprake. Een andere taal is niet sterker of niet beter dan het Nederlands, dus waarom Frans gaan praten? Trouwens, in Brussel hebben ze nu radio contact in 't Arabisch en een jumpticket. Arabische en Engelse triomf dus in de hoofdstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tacticus: als je dat over het Arabisch of het Turks had gezegd kon je worden veroordeeld wegens rascime. Jij bent gewoon een ordinaire Vlaminghater. Een franskiljon!
![]() Ik ben beschaamd in uw plaats. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dimitri: ik had al die indruk maar nu ben ik het zeker, ofwel is tacticus van adel, ofwel heeft hij Waalse roots, of iets dergelijks.
Maar waar is zijn verstand naar toe?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Het extremisme en simplisme van de BUB is grenzeloos. Ik denk dat ik heimelijk op ze ga stemmen, opdat ze niet zouden verdwijnen zoals andere politieke poppenkastfiguren als BANAAN, ROSSEM,... ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Die stelde immers dat bij een confrontatie van een Germaanse taal met een Slavische de Slavische gedoemd is om te verdwijnen, maar dat bij een strubbeling tussen een Germaanse en een Romaanse de Germaanse het zal laten afweten. Een compleet racistische en imperialistische wet uiteraard. Nu, dat de BUB deze kenmerken vertoont is niet vreemd, kijk maar eens naar het kaartje dat bij zijn signatuur zit (al die fotookes getuigen overigens van eenzelfde mate van emobullshit en zelfverheerlijking als de blauwvoeterie en de kerelsromantiek aan Vlaamse zijde; nochtans een frequent beschuldiging van de BUB aan de Vlamingen). Afin ja, tout court: BUB'ers hanteren een gevaarlijke vorm van een imperialistisch nationalisme en mogen dus gerust als extremisten beschouwd worden...
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Excuseer, je hebt gelijk. Bismarck had ook gelijk
Jullie hebben beiden gelijk. Mooi he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Nog aan toevoegen: De theorie is juist, maar daarom sta ik nog niet op mijn stoel van vreugde te dansen. Spijtig, maar het is zo.
|
![]() |
![]() |