![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() BBQ is gedaan... Vandaag het tuintje mooi plat laten leggen... Wordt volgende week ingezaaid...
Zijn er hier mensen met groene vingers ? Waar moet ik op letten/wat moet ik doen eens het ingezaaid is om er zeker van te zijn dat het een schoon gazonneke wordt ? Alle tips welkom ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Meer bomen zetten.
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo'n grote vlakte vol met gazon?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet wat gelijkmatig strooien, natuurlijk. Elke dag wat water kieperen en zorgen dat de zon niet te veel schijnt.
Als ik u was zou ik voor de helft van u tuin gewoon een loods zetten. Vele beter.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hmmm...bomen=vuiligheid en bladeren... Miserie om af te rijden rond de bomen...
Wou bewust heel de oppervlakte gewoon gazon - simpel om af te rijden... Heb Husqvarna'tje 20pk gekocht (met bekerhouder ! ![]() Maar moet ik daar nu nog regelmatig mest op kappen, of onkruidbestrijder, of... ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lijfregel bij ons thuis is: "De gazon is niet groener bij de buren, als je ons al buren hebt ![]() Maar zoals ik ons buren bezig zie moet je dat: Sproeien, 3 keer in de week afrijden, centrifugeren 2 keer per jaar, bemesten (ahja, anders kun je dat niet 3 keer in de week afrijden,...
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() er bestaat speciaal gazonmeststof. zeer effectief heb ik al gemerkt. maar ze zeggen dat ge dat beter niet doet na augustus.. veel tijd hebtg e dus niet.
dat stuk lijkt me trouwens ook nogal groot om puur gazon op te zetten! zet langs de zijkanten bomen, misschien een haag of bloemenperkjes. erg mooi is dat toch niet om gewoon een vlakte te hebben. wat variatie in het landschap eh.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() En dan met bestrijders gaan lopen strooien. Gadverdamme. En dode beesten verbranden en opvreten. Niks voor mij. Dat is échte hypo-buiten (ik begrijp mezelf). Dan heb ik liever een eerlijke stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Heb 3 (kleine) kinderen... Ben van plan om vanachter een soort "speeltuin" te bouwen met schuifaf, schommels, hangbrug, etc...
We komen van een tuintje van ocharme 80 vierkante meter, dus hier zullen ze zich eindelijk deftig kunnen uitleven ! Maar vermits het een grote oppervlakte is (50 are) wou ik het zo onderhoudsvriendeljk mogelijk houden...gewoon gras dus.. Welke bomen zou ik kunnen zetten die niet al te veel vuiligheid, bladeren etc maken ? Heb wel al gedacht dat ik een paar bomen zou willen zetten om hangmatten aan te hangen voor de zomer (als we nog een keer een normale zomer krijgen...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Wij noemen dat verticuteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik zou het zo ongeveer doen.
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een boom groeit niet zo snel, dus geen hangmatten aan bomen. Ook moet je je bomen veels te dicht op een zetten voor hangmatten. Als ik u was zet ik gewoon een Oost Appel boom en een Kersenboom (Vergeet het net/wapen niet).
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het te hopen dat u grasmachine servo sturing heeft... Te veel werk.
Ps: Van onze tuin durf ik geen foto posten.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 16 augustus 2008 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk niet. Tuinafval gooien we vanachter bij de mesthoop van 20m², en als we tam zijn gewoon over de afspanning van 1000m² (moeten we dat niet afrijden) voor ocharme 6 vetkippen (
![]() Ik heb een stuk van 60 meter lang en 3 meter breed voor m'n tijdverdrijf. Een houtkot van 30m², 2 Tuinhuizen. Nu het geweldigste Een ijzeren container met een deur en een dak ![]() Daar nog een grote afzonderlijke garage bij en een veranda een daarnaast nog een kot. Ik moet toegeven, het is niet echt een streling voor het oog, maar ik vind het geweldig.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En heb mijn "kot" al (rechts op de foto - 40m2)... De dochters zitten ook te zagen voor een paard, dus... |
|
![]() |
![]() |