![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens vele psychologen helpen straffen niet echt.
Uw mening |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien is dat waar. Maar ik denk dat pappen en nathouden nog veel slechter werkt.
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() strafen helpt wel maar belonen helpt beter of zoiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Vraag is of "straffen" een "verandering" in het gedrag teweeg brengen ... of is dit alleen maar een schijngedrag? En ... is een "schijngedrag" aanvaardbaar (want dit houdt dan toch in dat er een verandering in gedrag is, of het nu schijn is of niet)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar wat zijn de alternatieven? Op een gegeven moment zal je toch moeten straffen. Ouders geven hun kinderen toch ook straf en die leren toch wel degelijk van hun fouten. Uiteraard moet je mensen toespreken op wat ze gedaan hebben. Ik heb niet het idee dat straffen een magische oplossing is waardoor alle criminaliteit verdwijnt. Maar het niet doen is het instemmen met fout gedrag. En dan loont het foute gedrag zich en dat moet je niet hebben.
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het hangt er van af wat voor gedrag je wilt bij of afleren denk ik. Laatst gewijzigd door morgen : 14 mei 2008 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je moet het niet moedwillig ontwijken. Als andere dingen helpen, gaat uw gang, maar wees nooit bevreesd om mensen die zich hebben misdragen te straffen.
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Helpen straft ook niet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straffen helpt wel een beetje als "afschrikmiddel". Maar dan pas als je eerst al eens een straf ondergaan hebt.
Voor wie het nog niet heeft meegemaakt helpt dat geen donder, als afschrikmiddel.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is eerder omgekeerd ... eens men de ervaring heeft dat er "niets komt" op bepaalde "overtredingen" is het hek van de dam en gaat men ... verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha dat is natuurlijk ook juist.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze moet ook daadwerkelijk nageleefd worden. Dreigen met iets om dan uiteindelijk niets te doen, helpt natuurlijk niet.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 mei 2008 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit eigen ervaring:
Als kind heb je de neiging om je grenzen af te tasten en een "nee" van je ouders te negeren. Als ik die "nee" negeerde, mocht ik gegarandeerd een paar minuten in de hoek gaan staan of zo. Het stelt an sich niets voor, maar het zorgde er wel voor dat ik een volgende keer die "nee" niet meer negeerde, ik wist namelijk perfect wat de gevolgen waren en dat vond ik het niet waard. ![]() (ik vond in de hoek staan als kind niet echt leuk, maar dit gaat niet op voor alle kinderen... sommige kinderen maken daar echt een spelletje van dus moet je andere dingen verzinnen).
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kreeg alleszins geen aandacht hoor, integendeel!