Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2004, 11:51   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

ROTTERDAM (ANP) – Dominee Hans Visser van de Pauluskerk in Rotterdam pleit voor een ’uitburgeringscursus’. Hij heeft alle leden van de gemeenteraad uitgenodigd om 2 april te komen praten over de in zijn ogen doorgeslagen onverdraagzaamheid in de stad.
.
Visser ergert zich aan de discussies over integratie in Rotterdam. „Ik ben niet tegen inburgeringscursussen, maar we vragen ons niet af wat we zelf moeten doen om te integreren", aldus Visser vrijdag.
.
Volgens de dominee, die opkomt voor vluchtelingen, illegalen, drugsgebruikers en bedelaars, kan de Nederlander beter uitburgeren. „Iedereen kan zien dat het Nederlander zijn langzaam maar zeker erodeert. We worden wereldburgers. We worden geheel afhankelijk van elkaar."
.
Visser vindt de verhitte debatten in Rotterdam over hoofddoekjes, moskeeën en de integratie van buitenlanders een teken dat de Nederlander zich te veel opsluit in de eigen cultuur en religie. „De Nederlander die zich afzijdig houdt, die verkneutert, raakt geïsoleerd en wordt ook onverdraagzaam ten opzichte van zijn omgeving."
.
Een ruime blik buiten de eigen grenzen is volgens de dominee een veel beter idee. „Uitburgeren impliceert dat je uit het keurslijf van de Nederlandse bekrompenheid treedt, dat je goed leert relativeren, dat je probeert aan te voelen wat een ander nodig heeft."

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=90074
Oud 13 maart 2004, 18:13   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

walgelijk...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 19:31   #3
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Hoe links er alles voor over heeft om ons hun smeerlapperij op te dringen.
Oud 13 maart 2004, 20:17   #4
chiquillo
Partijlid

chiquillo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
idioot, het zijn jullie die die klote inburgerings zever willen opdringen, waar dit enkel een reactie op is

lijkt me een goed idee zouden ze hier ook mogen starten
Oud 13 maart 2004, 20:32   #5
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
idioot, het zijn jullie die die klote inburgerings zever willen opdringen, waar dit enkel een reactie op is

lijkt me een goed idee zouden ze hier ook mogen starten
Dwaas kalf, het zijn niet wij die moeten inburgeren
Oud 13 maart 2004, 21:34   #6
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Ik vind dat die man wel een punt heeft, globalisering en migratiestromen betreffen ons allemaal en een ijzeren muur optrekken rond onze cultuur kan enkel een boomerangeffect creeëren.

Het is nu eenmaal niet mogelijk om met het ene oog gefixeerd te staan op de grote voordelen van mondialisering voor onze economie (goedkopere grondstoffen, communicatie, ...), maar tegelijkertijd ons te verzetten tegen dingen die onlosmakelijk hieraan verbonden zijn maar wel als nadelig kunnen beschouwd worden.

En heren, hou het alsjeblieft een béétje beschaafd.
Oud 13 maart 2004, 21:43   #7
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

wij verplichten die mensen niet om hier te komen wonen he , dus waarom moeten WIJ ons aanpassen??

als zij hier willen wonen in de echte betekenis van het woord dan passen zij zich aan , indien zij dat niet willen bevestigen ze zelf dat ze hier niet 'thuis' zijn en zijn ze dus beter af in hun land van herkomst.
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 22:00   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
wij verplichten die mensen niet om hier te komen wonen he , dus waarom moeten WIJ ons aanpassen??

als zij hier willen wonen in de echte betekenis van het woord dan passen zij zich aan , indien zij dat niet willen bevestigen ze zelf dat ze hier niet 'thuis' zijn en zijn ze dus beter af in hun land van herkomst.
Zelfs als ze zich 'aanpassen' moeten ze nog oprotten van het racistische Blok. Hou jezelf voor de gek.
Oud 13 maart 2004, 22:05   #9
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Neen, maar we zuigen hun grondstoffen wel voor een klein prijsje weg en paraderen onze rijkdom overal ter wereld dmv. fast-food restaurants, reclame, Barby, etc.

We verplichten ze inderdaad niet om naar hier te komen, maar we maken het onbewust wel héél verleidelijk...
Oud 13 maart 2004, 23:08   #10
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Neen, maar we zuigen hun grondstoffen wel voor een klein prijsje weg en paraderen onze rijkdom overal ter wereld dmv. fast-food restaurants, reclame, Barby, etc.

We verplichten ze inderdaad niet om naar hier te komen, maar we maken het onbewust wel héél verleidelijk...
we doen al zo'n 40 jaar aan allerhande ontwikkelingshulp en wat haalt het uit? niets.
ze schieten elkaar daar nu eenmaal liever overhoop i.p.v iets op te bouwen. is dat onze schuld?
moeten we ze dan naar hier laten migreren opdat ze die manieren hier verder zetten?
zeg het ons eens, mijnheer de wereldverbeteraar met het Grote Geweten.
Oud 13 maart 2004, 23:14   #11
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Zelfs als ze zich 'aanpassen' moeten ze nog oprotten van het racistische Blok. Hou jezelf voor de gek.

Dit is het alternatief
Oud 13 maart 2004, 23:38   #12
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

zo zag ik er 3 weken geleden nog eentje lopen de gepensioneerden op de bus dachten dat het al carnaval was
Oud 13 maart 2004, 23:48   #13
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

op Carnaval of normaal mag men zo lopen maar ik met het haake kruis mag zo nergens lopepen zefs een versiering van men lichaam waar ik mee doe wat ik wil
Oud 13 maart 2004, 23:57   #14
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Den beer heeft duidelijk een inburgeringscursus nodig
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 23:58   #15
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
we doen al zo'n 40 jaar aan allerhande ontwikkelingshulp en wat haalt het uit? niets.
Kijk daar, een kaboutertje!

Ten eerste is het slechts de laatste paar jaren dat het geld dat voortvloeit uit ontwikkelingssamenwerking echt gebruikt wordt, voorheen verween het door gebrekkige controle gewoon in de zakken van de leiders.
Ten tweede is het hypocriet om wat geld te geven en de schuldenlasten die ze hebben niet op te heffen, zodat die landen arm blijven.

En ten derde is en blijft die ontwikkelingshulp peanuts, zeker als je bekijkt (en dan spreek ik over België) dat in die nog geen 0.5% van het BNP die naar ontwikkelingshulp gaat, ook kosten voor bijvoorbeeld congressen over federalisme zitten, omdat die landen er ook baat bij hebben te weten wat federalisme inhoudt.

Ahja, onder ontwikkelingshulp verstaat u waarschijnlijk jaarlijks 25EUR (die dan nog fiscaal aftrekbaar is)aan Artsen zonder Grenzen geven. Dat noem ik gewoon het afkopen van een schoon geweten, het is maar hoe je't ziet zeker?

En laten we alsjeblieft het niveau hier een beetje op peil houden. Er is wel degelijk een middenweg tussen cultureel autarkisme en burka's voor alle vrouwen.
Oud 14 maart 2004, 00:06   #16
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
zo zag ik er 3 weken geleden nog eentje lopen de gepensioneerden op de bus dachten dat het al carnaval was
Zij zullen nog van het ergste gespaard blijven, binnenkort is het alle dagen carnaval.

Feestje!!!
Oud 14 maart 2004, 00:20   #17
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Kijk daar, een kaboutertje!

Ten eerste is het slechts de laatste paar jaren dat het geld dat voortvloeit uit ontwikkelingssamenwerking echt gebruikt wordt, voorheen verween het door gebrekkige controle gewoon in de zakken van de leiders.
Ten tweede is het hypocriet om wat geld te geven en de schuldenlasten die ze hebben niet op te heffen, zodat die landen arm blijven.

En ten derde is en blijft die ontwikkelingshulp peanuts, zeker als je bekijkt (en dan spreek ik over België) dat in die nog geen 0.5% van het BNP die naar ontwikkelingshulp gaat, ook kosten voor bijvoorbeeld congressen over federalisme zitten, omdat die landen er ook baat bij hebben te weten wat federalisme inhoudt.

Ahja, onder ontwikkelingshulp verstaat u waarschijnlijk jaarlijks 25EUR (die dan nog fiscaal aftrekbaar is)aan Artsen zonder Grenzen geven. Dat noem ik gewoon het afkopen van een schoon geweten, het is maar hoe je't ziet zeker?

En laten we alsjeblieft het niveau hier een beetje op peil houden. Er is wel degelijk een middenweg tussen cultureel autarkisme en burka's voor alle vrouwen.
ach hoe kon ik zo dom zijn.
tuurlijk is het allemaal onze schuld. wij geven te weinig geld! wat wij zijn slechte mensen.
Oud 14 maart 2004, 00:25   #18
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Bert schreef
Citaat:
0.5% van het BNP die naar ontwikkelingshulp gaat
Nog 0,5% teveel, geen rotte frank mogen ze krijgen!
Oud 14 maart 2004, 00:27   #19
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

hoeveel krijgen wij van andere landen? juist ja , nada , wij zitten namelijk ook met een ferm gat , welk lief landje kan ons aub 100% van ons BNP opsturen?
Oud 14 maart 2004, 00:35   #20
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Marokko voert jaarlijks [size=6]47.000 ton[/size] cannabis uit naar de Europese markt. Zo'n twee-derde van de boeren in het Rifgebergte houd zich bezig met het kweken van cannabis. Men heeft bij de Marokkaanse overheid reeds meerdere malen aangedrongen om op te treden doch men heeft er geen oren naar. Kan dit land dan nog ontwikkelingshulp krijgen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be