![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik hier bepaalde mensen die duizende € per maand verdienen hoor zeggen hoe hoe men armoede moet aan pakken
Draait mijn maag om,wat kunnen deze van armoede weten Erg voor de echte arme ![]()
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar gaan wij naartoe,naar een globalisering die onze politiekers democratisch noemen maar die op termijn door de multinationale economie geleid zal worden,en zij bepalen de regels. privatiseringen,reglementeringen,uitsluitingen,ont slagen,afschaffing van de werkloosheidsuitkering zullen wereldwijd schering en inslag zijn. Falingen van kleine zelfstandigen zijn nu al dusdanig groot door de komst van grote multinationals,die mensen hun geld zat in hun zaak,resultaat armoede. Ze moeten hier nog veel de VLD volgen,die achter bovenstaande reglementering staat. ik ben een sociaal links georienteerde mens,maar sta zeker niet achter alle voorstellen die ze doen,maar we worden allemaal asociaal en gevoelloos door het streven naar geld en eigen positieverbetering.
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() We hebben onze beste tijden gehad, maar dat is nu voorbij. Definitief! De mens is inderdaad egoïstischer geworden. Het lijkt erop dat de beleidmakers hardvochtiger geworden zijn. Alles moet geld opbrengen. Het geld en de economie gaan op de eerste plaats, het menselijke aspect op de laatste plaats. Ik word ziek bij die gang van zaken. Ik ben zo blij dat ik al +60 ben, op pensioen en dat ik samen met mijn man veel gespaard heb, door zuinig te leven en veel te werken. Maar ik heb angst voor mijn kleinkinderen. Zij zijn nog tieners en hebben nog een héél leven voor zich: een wereld waar het op allerlei zaken serieus bergaf gaat. Ik hoop dat zij zich zullen kunnen handhaven in die alsmaar wreder wordende wereld. Weet je dat ik en mijn man al een spaarboekje aangelegd hebben voor Shirley en Kenny, die zij zullen kunnen gebruiken vanaf hun 25ste. En reken maar dat er vele duizenden euro's op staan. En er zal er nog veel bijkomen. Ze zullen het nodig hebben.
Had ik geweten wat ik nu wist, ik was nooit met kinderen begonnen. Ik hou enorm van ze, en zou ze niet meer kunnen missen, maar ik ben enorm bezorgd om ze voor in de toekomst. We gaan echt weer naar af.
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() In een liberaal/kapitalistisch democratisch systeem denk ik niet dat armoede ooit zal verdwijnen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat ik me afvraag: waarom zijn er zoveel 'gewone' mensen die zich laten vangen door dat systeem? Onbetaalde overuren maken een mens nijdig. Maar waarom op de werklozen? Waarom niet op de bazen? Zoals je zegt: ze moeten hier nog veel de VLD volgen ... (nog meer onbetaalde overuren ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Technocratie is nochtans geen links paradijs.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs om te beginnen eens dat een arme Belg zelf niet kiest voor z'n armoedig lot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() leer om te beginnen de basisprincipes toch mss eens wat beter vh liberalisme rudy
jij moet zijn schuld bewijzen he en niet omgekeerd
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dus volgens u kan het niet dat die mensen die nu goed verdienen ooit in de armoede gezeten hebben? ik weet anders wel dat het wel degelijk zo kan zijn. hou er dan nog eens rekening mee dat je van de ene dag op de andere in armoede kan terrecht komen, ondanks het feit dat je gedurende enkele jaren enkele duizenden euros per maand verdiende. armoede is een probleem die men zoveel mogelijk moet trachten op te lossen. enerzijds moet men bekijken hoe men in de armoede beland is, van geboorte, van verkeerde beslissingen, van een bepaalde gebeurtenis, ... anderzijds moet men aan de hand van de reden degelijke oplossingen vinden om het in de toekomst te vermijden.
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
omdat de profiteurs, de free riders de werkers afgunstig stemmen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nogal stereotiep weergegeven, maar het idee is duidelijk. ![]()
![]() |