![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ben het beu!
al zes maanden serveert de regering ons gebakken stront er wordt over werkelijk ALLES ruzie gemaakt: koopkracht, asielbeleid, buitenlandse politiek, noem maar op. Eenmaal BHV is geregeld, zullen nieuwe verkiezingen misschien geen grote verschuivingen brengen, maar een regering kan wel ontslag nemen en worden vervangen door een andere meerderheid. Misschien moet toch maar es gedacht worden om het bvb zonder de CDH of een andere partij te doen eenmaal er een akkoord is over BHV.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 juni 2008 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Nieuwe verkiezingen zijn ongrondwettig.
Ik vraag mij echt af of ze dat overwegen om te doen. Dat is het fundament van een rechtsstaat eronderuit halen.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de draadopstarter: mijn suggestie (eens bhv gesplitst, wat dan?) : een klein feestje. Niet om de splitsing te vieren, maar om de dan komende staatshervorming aan te kondigen.
Aan mister Orange: de draadopstarter heeft gesteld "eens bhv gesplitst, wat dan?", maakt dat vanaf dan nieuwe verkiezingen wel grondwettelijk ok zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Mijn excuses. Om dan op de vraag te antwoorden: onze stembrief zal half zo groot zijn.
Alles hangt natuurlijk af hoe BHV gesplitst is. Eenzijdig of onderhandeld. Afhankelijk daarvan zal het communautaire kruitvat doven of ontploffen.
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ergens vermoed ik een gewone regeringsherschikking, met mogelijk later samenvallende regionale en federale verkiezingen in 2009.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst BHV splitsen en dan pakken we Belgié aan.
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 6 juni 2008 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die roemruchte periode tussen 15 juli en het parlementaire reces is nu heel dichtbij ...het zal vooral de "definitieve weging " voor de CD&V betekenen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 juni 2008 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |