![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De paarse partijen blijven verliezen volgens de nieuwste peiling van La libre. Groen! haalt nog amper de kiesdrempel. Vlaams kartel blijft rond de 30%. Grote winnaar is de LDD van JMDD, hij wordt na Leterme de populairste politicus in Vlaanderen. Verhofstadt verliest in heel België terrein. VB stagneert rond de 18% maar veliest in Brussel. LDD wordt de 2de vlaamse partij in Brussel na OpenVLD.
In Wallonië verliezen MR en PS maar MR blijft de grootste. CDH en ecolo stijgen. http://www.lalibre.be/index.php Het is maar een peiling dus hecht er niet te veel geloof aan, al denk ik dat de trends wel duidelijk zijn.
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het blijft een bizarre zaak te zien dat er eigenlijk weinig beweegt. Enkel de vooruitgang van LDD is significant te noemen. Al de rest blijft binnen de foutenmarge. Ik denk dat het voor heel wat partijen een eigenaardige zomer zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dat is toch wel goed nieuws,want LDD is een Belgicistische partij die eerst denkt aan de economische belangen en er gekomen is om het VB te vernietigen.
Zo slecht nieuws ook weer niet. ![]() ![]() die Jean-Marie doet het goed op tweede plaats Laatst gewijzigd door Valkje Thomas : 15 juni 2008 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() @ Valkje thomas: je wensen niet voor werkelijkheid nemen jongen. Trouwens LDD belgisictisch, ja hoor zelfs zo erg dat de jongeren het VB standpunt willen overnemen.
Ik ben daar trouwens ook tegen, we moeten de verdamping van België voorstaan zoal Dewever niet de revolutie predicten zoals het VB.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Protestpartijen die zich afzetten tegen het establishment boeken forse verkiezingsoverwinningen: VB, Rossem, FN, Fortuyn, LDD, ...
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Peiligen zijn peilingen
da zegt ongeveer alles |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik snap overigens niet goed waarom jullie het N-VA standpunt ineens goed vinden. Willen jullie ook een kartel met het ACW? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marlientje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Leterme blijft de grootste,dan De Decker
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eilingen.dhtml Leterme Premier Yves Leterme ziet zijn populariteit een beetje afkalven in Vlaanderen, maar blijft met 43 procent nummer één. Jean-Marie Dedecker rukt op naar 2 met 36 procent, voor de Open Vld'ers Karel De Gucht (31%) en Guy Verhofstadt (30%). Zij worden op de hielen gezeten door Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() de crem stijgt, ook goed...
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is een "winnaar" of een "grote winnaar" van verkiezingen of van peilingen? Vergelijk even met een wielerwedstrijd: vorig jaar reed ik hier in een plaatselijke kermiskoers mee met mijn velo, en ik werd tiende !! Dit jaar deed ik weer mee, en ik werd achtste. Ben ik dan de winnaar van de kermiskoers ???? (afgezien dat na verkiezingen, iedere partij opnieuw een uitleg vindt om te bewijzen dat ze vooruitgegaan zijn - zelfs al moeten ze terugkeren tot het bronzen tijdperk)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en de VLD boert achteruit Leterme verliest, maar zijn kartel gaat vooruit. Dat wil dus zeggen dat het kartel vooruitgaat door winst van NVA en verlies van CD&V De belgicisten van Groen? naderen de kiesdrempel! Doe zo voort! Dus alles samen: meer steun voor meer vlaamse autonomie (LDD is helemaal niet belgicistisch wel meer vlaamsgezind dan VLD en meer liberaal dan VB)
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 15 juni 2008 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Zolang de regering Leterme de indruk geeft dat ze blijft knutselen zonder problemen op te lossen, zal LDD blijven vooruitgaan.
|
![]() |
![]() |