![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De plannen lagen klaar; het zou niet veel gescheeld hebben of het zou in 1872 plaats gevonden hebben.
Gelooft U het?
![]() |
#2 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Off Toppic. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tenzij u van de andere kant komt dan.
Laatst gewijzigd door HAMC : 17 februari 2008 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Mijne Heren, hier komt het:
Ik heb voor me liggen een dissertatie van Anne Doedens uit 1973 waarin de hele geschiedenis van de "Kwestie Luxemburg" en het plan om Nederland en Belgie te bezetten en die vervolgens op te delen tussen Pruissen en Frankrijk zelf. Vlaams belgie en Nederland zouden derhalve aan Pruissen toevallen en Wallonie zou bij Frankrijk worden ingelijfd. Het merkwaardige van alles is dat er in Belgie zowel als in Nederland politici waren die hier aan mee wilden werken. Voordat ik namen ga noemen zal ik me eerst vergewissen of ik dat ongestraft kan doen. Maar het feit ligt er. Is er ooit iet in het Belgische gewaar geworden over dit plan? Is dat ooit op school tijdens een les ter sprake gebracht? Gaarne uw mening.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Off toppic. Dan blijft het precies hetzelfde. Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2008 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Als u het toch zo graag vet drukt, liefst dan topic.
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Djeezes, sommige mensen schijnen echt te hopen dat hun visie zo gewaagd is dat ze erom vervolgd worden. Zelfs als het gaat om een nooit-uitgevoerd plan van 130 jaar terug... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2008 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch opletten wanneer u iemand de les leest. Uw posting in Presidentsverkiezingen 2008: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2008 om 12:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ha, ga je nu ergens zoeken tussen mijn posts of ik nergens een tikfoutje heb gemaakt? Ik heb je enkel gewezen op een spelfout die je twee keer hebt gemaakt, een hint dus, geen verwijt.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik verwijt u niets. Ik zeg alleen dat het gevaarlijk is om iemand op spelfouten te wijzen, hoe goed bedoeld ook.
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2008 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Als ik me goed herinner had België na de 1e wereldoorlog plannen om delen van Nederland te bezetten en te annexeren. Ach ja, plannen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 19 februari 2008 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() "België legde in 1919 en '20 een claim (die ook gold ten aanzien van het Nederlandse Zuid-Limburg) omdat men vond dat er reden genoeg was om het door Nederland aan de Duitse Keizer Wilhelm II verleende politiek asiel, inclusief de toegestane doorreismogelijkheid door Zuid-Limburg voor de terugtrekkende Duitse troepen, aan te grijpen om een territoriale eis in te dienen op de conferentie in Versailles waar de Geallieerden de nadere vredesvoorwaarden die aan Duitsland opgelegd zouden worden, onderling bespraken. Die annexatiewens werd België overigens geweigerd." Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Staats-Vlaanderen Een andere reden voor de gebiedseis was, geloof ik toch, de onzijdigheid van Noord-Nederland. Niet enkel Zeeuws-Vlaanderen en Nederlands-Limburg stonden op het verlanglijstje maar ook Lützelburg (Groot Hertogdom Luxemburg) en Pruisische gebieden die vroeger tot de Zuidelijke Nederlanden behoorden. In 1919 werden "slechts" Eupen-Malmder-Sankt Vith toeggewezen aan België. Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 19 februari 2008 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |