Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 22:53   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Moet men jongeren verplichten te roken?

Rokers houden de Staat recht.

Rokers zorgen ervoor dat u van uw pensioen kan genieten.

Rokers maken goede gezondheidszorgen voor u mogelijk.

Zonder rokers zou u in een armzalige toestand leven.

Rokers zijn dus de ruggegraat van onze samenleving.

Om de vergrijzing te kunnen bekostigen zal er echter véél meer gerookt moeten worden. De vraag is dan ook eenvoudig: moet men jongeren vanaf een bepaalde leeftijd verplichten te roken?

Of voeren we beter rokende migranten in? (Enkel migranten die roken mogen het land binnen).

Wat denkt u?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 23:10   #2
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Om de vergrijzing te kunnen bekostigen zal er echter véél meer gerookt moeten worden. De vraag is dan ook eenvoudig: moet men jongeren vanaf een bepaalde leeftijd verplichten te roken?

Of voeren we beter rokende migranten in? (Enkel migranten die roken mogen het land binnen).

Wat denkt u?
We kunnen immigranten in aparte rokerswijken laten wonen en werken (voor ons). Een deel van hun salaris kan in tabak uitbetaald worden, en hoe meer ze roken, hoe meer goede punten ze krijgen, die meetellen voor de vernieuwing van hun verblijfsvergunning. Een niet te verwaarlozen voordeel is dat ze niet lang van hun pensioen zullen genieten, maar er wel mee voor afdragen.
De werkelijkheid is natuurlijk helemaal anders: de immigrnanten werken niet, dragen niets af en doen de tabaksindustrie oneerlijke concurrentie aan door aan onze jeugd hasj en wiet te verkopen !
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 07:44   #3
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denkt u?
Ik denk dat men ondertussen de schadelijke stoffen al lang uit de sigaretten had kunnen halen ... (Mss beginnen met de toevoegingen en smaakstoffen er uit te halen ...)
Als roken niet ongezond zou zijn , dan was er geen probleem hé
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 07:48   #4
LastMohican
Banneling

Standaard

Da's het eerste zinnige voorstel dat ik van jou hoor
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 08:14   #5
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

het is een klassiek oud truukje maar ik heb al een paar mensen weten vertellen dat het bij hen gewerkt heeft

betrapt op veertien jaar ofzo door pa met een peuk en dan verplicht worden om een heel pakje zware gauloise of citane zonder filter van pa op te paffen

vervolgens zo ziek als een hond zijn en vervolgens nooit van je leven nog een sigaret aanraken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juni 2008 om 08:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:09   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het onderwerp van de draad en de openingspost niet van die aard dat er één milligram "maatschappij en samenleving" in zit.

Vandaar van mijntentwege : een rode kaart !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:09   #7
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

C2C,

jij moet je in het echte leven toch echt wel doodvervelen, dat je de tijd hebt om al je onzin te spuien naar de forumbezoekers ?

In een beschutte werkplaats zou je misschien nog aanhang vinden ...
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 17:21   #8
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het is een klassiek oud truukje maar ik heb al een paar mensen weten vertellen dat het bij hen gewerkt heeft

betrapt op veertien jaar ofzo door pa met een peuk en dan verplicht worden om een heel pakje zware gauloise of citane zonder filter van pa op te paffen

vervolgens zo ziek als een hond zijn en vervolgens nooit van je leven nog een sigaret aanraken
LOL

Wijlen mijn grootmoeder liet mij op 14 jarige leeftijd een cigaar smoren, zo'n zwarte. Het mens wist echter niet dat ik mijn eerste cigaartje al smoorde sinds mijn 8. Sporadisch natuurlijk, veilig uit het zicht in het bos
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 17:52   #9
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
C2C,

jij moet je in het echte leven toch echt wel doodvervelen, dat je de tijd hebt om al je onzin te spuien naar de forumbezoekers ?

In een beschutte werkplaats zou je misschien nog aanhang vinden ...
Wat een vuile steek naar alle mensen die in een beschutte werkplaats werken!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 15:05   #10
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Wat een vuile steek naar alle mensen die in een beschutte werkplaats werken!
Inderdaad, mijn excuses naar de werknemers uit een beschutte werkplaats. Ik wou ze echt niet op het niveau van C2C plaatsen ...
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 15:53   #11
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:

Belachelijk. De totale inkomsten van alle belastingen op rookwaar bedraagt nog niet eens 1 % van de begroting.

Belachelijk. Zie boven.

Belachelijk. Zie boven.

Maar jongen toch.

Tiens ik dacht dat de hardwerkende mensen waren? Daar zitten zowel rokers als niet-rokers tussen.

Migranten invoeren ... sommige mensen zullen nooit hun fouten durven toegeven.

Wat denkt u?
Ik denk dat dit prietpraat is.

Laatst gewijzigd door Rechtvaardigheid Nu! : 21 juni 2008 om 15:54.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 15:57   #12
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Procentueel hebben de inkomsten van rookaccijnsen weinig invloed op de algemene begroting maar wanneer men enkel de begroting van de sociale zekerheid nemen. Dan is het wel een belangerijke deel van de inkomsten.

Bovendien sterven rokers veel vlugger wat de staat geld bespaart tegenover niet-rokers.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 16:01   #13
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Procentueel hebben de inkomsten van rookaccijnsen weinig invloed op de algemene begroting maar wanneer men enkel de begroting van de sociale zekerheid nemen. Dan is het wel een belangerijke deel van de inkomsten.

Bovendien sterven rokers veel vlugger wat de staat geld bespaart tegenover niet-rokers.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen rokers. Ik heb er wel medelijden mee. Rokers sterven inderdaad (gemiddeld) vroeger en besparen de staat daardoor geld. Maar laat ons duidelijk wezen: rokers doen dit niet uit edelmoedigheid, maar omdat het mentale zwakkelingen zijn die niet over de discipline beschikken om hun verslaving te overwinnen.
Oud 21 juni 2008, 16:04   #14
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen rokers. Ik heb er wel medelijden mee. Rokers sterven inderdaad (gemiddeld) vroeger en besparen de staat daardoor geld. Maar laat ons duidelijk wezen: rokers doen dit niet uit edelmoedigheid, maar omdat het mentale zwakkelingen zijn die niet over de discipline beschikken om hun verslaving te overwinnen.
Heeft niets met discipline te maken. Ik wil een goed leven en geen saai leven.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 18:44   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
98 persent van de rokers geeft, wanneer diskreet gevraagd, toe dat ze eigenlijk willen stoppen, om een betere levenskwaliteit te verkrijgen;

2 persent .... liegt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 juni 2008, 22:48   #16
gertjan22
Banneling

Standaard

Aan wie roken promoot: ik wens jullie veel kankers toe met een snelle dood tot gevolg...of moet ik liever zeggen: tot een langzame,verstikkende dood tot gevolg
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 18:19   #17
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals mijn eerbiedwaardige collega De Schoofzak reeds neerschreef: de overgrote meerderheid van de rokers wil absoluut stoppen.

En tja, als jij vindt dat een verslaving een spannend leven oplevert, doe vooral voort dan.

Mij lijkt het veel aangenamer om om het even wanneer de wijde wereld in te stappen volledig vrij van een rookverslaving (heb ik mijn sigaretten mee ? en mijn aansteker ? heb ik wel genoeg sigaretten mee ? verkopen ze daar sigaretten ? zo niet word ik bijzonder onaangenaam !)

Echt waar, ik heb medelijden met de rokers doordat ze zich zoveel beperkingen opleggen door hun rookgedrag.

Nou ja, het zal wel "spannend" zijn, neem ik aan...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 21:03   #18
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Aan wie roken promoot: ik wens jullie veel kankers toe met een snelle dood tot gevolg...of moet ik liever zeggen: tot een langzame,verstikkende dood tot gevolg
Iemand kanker toewensen doe je niet. Tenzij je Herman Schueremans bent.
Oud 24 juni 2008, 21:21   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! Bekijk bericht
Iemand kanker toewensen doe je niet. Tenzij je Herman Schueremans bent.
Dus promoot je roken niet.

Oud 24 juni 2008, 21:57   #20
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Rokers sterven gemiddeld 10 jaar vroeger dan niet-rokers.

Weet u hoeveel het kost om een mens boven de 60 jaar, 10 jaar lang van gezondheidszorgen te voorzien? En weet u wat de in Euros uitgedrukte waarde van 10 jaar pensioen betekent?

Reken maar eens uit.

Rokers werken zich eerst te pletter. Om daarna vooral niet van hun pensioen en gezondheidszorgen te genieten - door te sterven.

Rokers vormen wel degelijk de ruggegraat van onze staatsfinancieën.

Laatst gewijzigd door C2C : 24 juni 2008 om 21:58.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be