![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Kris Peeters komt nu in Buitenhof op Ned I.
Ik ben benieuwd, wat hij gaat zeggen over de toekomst van Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik zie hem (nog) niet, of ben ik te laat binnen gesprongen? Ik ben beginnen kijken om 12:17.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij is al terug weg. 12.47h.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Hij mag de eerste premier worden van "de Verenigde Nederlanden"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik val altijd in slaap als ik die kerel op tv zie verschijnen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik niet hoor! bij mij mag hij zelfs eens afkomen. Desnoods stem ik op zijn partij.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Zijn functie zal wel gauw door het Belgisch volk worden afgeschaft wegens totaal overbodig, schadelijk voor ons land en te duur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() En weer eentje die zich haast te verklaren geen seperatist te zijn, maar wel meer bevoegheden voor Vlaanderen wil. Dat is een laffe-mensen-onafhankelijkheid. Wel de lusten, maar niet de lasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Misschien is het wel eens een verstandig man. Daar al ooit aan gedacht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep en op 29 juni speelt Oranje de finale van het EK voetbal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In mijn dromen wel nog steeds ;-(
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() U bent toch zeker dat u uw dromen niet regelmatig verwart met nachtmerries?
Laatst gewijzigd door system : 22 juni 2008 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() De kans en realiteit is groter dan ooit geweest. Ik zal het in sneltreinvaart even uitleggen. CD&V zal enkel 15 juli in de regering stappen als de staatshervorming en BHV geregeld is. Een heel jaar al weigeren de Franstaligen dat al en het ziet er niet naar uit dat dat zal veranderen. Tegelijkertijd wordt het % Vlamingen dat onafhankelijkheid wil steeds groter. Ook neemt het aantal unitaristen in Wallonie toe, wat de situatie vrijwel gelijk maakt met die van Tsjecho-Slowakije in 1993.Gevolgen: Er kan geen regering zonder CD&V komen, nieuwe verkiezingen zijn ongrondwettelijk, doordat BHV niet gesplitst is en er zijn en blijven onoverbrugbare tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen over de staatsvorm. Op dat moment verwacht ik dat de stekker uit Belgie zal worden getrokken.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 22 juni 2008 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Hij hield een duidelijk pleidooi voor een goede samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen ,onder het motto"beter een goede buur ,dan een verre vriend"
Dit was wel een trendbreuk van de troebele betrekkingen tusen Nederland en Belgie van de afgelopen deccennia. Op de vraag naar nut en noodzaak van de vele regeringen in Belgie ,wist hij geen duidelijke uitleg te geven. Daarom zal voor de Nederlanders ,die dit forum niet bezoeken, Belgie een niet te begrijpen buurman blijven. Ook het zwakste punt van Nederland kwam weer eens op tafel, nl de grote brei aan regelgeving ,bestuur en overheid. In dit geval de 1e kamer, die het uitdiepen van de Wester-Schelde ophoudt. Kortom, eerst zullen Nederland en Belgie beide een grote opruiming moeten houden van hun overschotten aan bestuur, om tot goede samenwerking en in de toekomst een eventuele vereniging van Nederland en Vlaanderen, te kunnen komen. |
![]() |
![]() |