![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gelezen op het forum van Le Soir. kan iemand me dit bevestigen of weerleggen? mocht dit waar zijn, vraag ik me wel af waarom Brussel of Wallonië nog nooit klacht hebben neergelegd....
Citaat:
oja, ik ben dus ondertussen een volgeling van de NVA of het VB hé ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt mij complete larie. Als de Franse Gemeenschap haar zetel heeft in Brussel, waarom zou de Vlaamse Gemeenschap dat dan niet kunnen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk omdat het is omdat in Vlaanderen gewestmateries en communautaire materies bijeen zijn geslagen. het Vlaams Gewest heeft effectief niets te zeggen op Brussels grondgebied maar heeft toch daar haar zetel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franse Gemeenschap heeft qua gewestmateries ook niets te zeggen in Brussel.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die mannen op Le Soir hebben 100% gelijk: Uit hun eerste "bewijsstuk" (stuk 179 nummer 3 van de vlaamse raad dd 7 juni 1983): Citaat:
volledige tekst: http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/s...83/g179-3-.pdf Uit hun tweede "bewijsstuk' (stuk 220 nummer 2 van de Vlaamse raad dd 24 november 1983): Citaat:
Volledige tekst: http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/s...83/g220-2-.pdf Maar wat die leukerds op Le Soir natuurlijk "vergeten" te vertellen is dit: Citaat:
Dit is 'stuk 5 nummer 1 van de Vlaamse raad dd 14 oktober 1984' Dus wat zien we? Dat dat voorstel van decreet na beide afwijzingen van de Raad van state verder is uitgewerkt en uiteindelijk is gestemd (wettelijk) door de Vlaamse Raad op 6 maart 1984. En verschenen in het BS van 12 mei 1984. Sinds 12 mei 1984 is Brussel dan ook de hoofdstad van Vlaanderen... Zo zie je maar: je moet niet altijd liegen om vals te spelen ![]() Jammer genoeg heb ik geen archiefsite gevonden met het BS van 12 mei 1984 ![]()
Laatst gewijzigd door Maes_P : 9 juli 2008 om 22:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kan dat eens niet gepost worden in die draad op Le Soir ??
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en zo kan je dus met halve waarheden en hele leugens een hele bevolkingsgroep diaboliseren....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |