![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is het niet mogelijk om een forumonderdeel bij te creëren waar degenen die daar de behoefte toe voelen alle faits divers kunnen posten die ze in de pers tegenkomen, zodat andere forumonderdelen daar niet langer door moeten overspoeld worden:
Uit het onderdeel binnenlandse politiek: 57-jarige man vermoord in huis in Tienen Voetbal krijgt Vlaamse liga Straatfeest voor homofetisjisten in Antwerpen! ... |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Volledig akkoord: zie ook deze draad
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor zover ik kan nagaan staat die thread nochtans in het onderdeel Maatschappij & Samenleving, waar hij me goed op zijn plaats lijkt...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Politics.be is geen nieuwssite, maar een discussieforum. Zo'n subforum is hier dus niet op zijn plaats. Mensen die wel willen discussiëren over een faits divers kunnen een link posten naar een andere site en een discussiethread starten in het relevante subforum.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk: het gaat om een politic forum. Uiteraard. Ondertussen bestaan binnen het politiek forum ook subfora die niet onmiddellijk politiek worden geïnspireerd: zie bijvoorbeeld het subforum "economie". Welke subfora er ook moge zijn, bepaalde onderwerpen horen niet in de rubriek waarin ze worden geplaatst. Daar zijn voorbeelden van, en de navenante reakties. Patsy heeft gelijk. Wie enkel op het forum komt om de rubriek "economie" te bezoeken is verontwaardigd indien er te worden geconfronteerd met een onderwerp dat niets terzake doet. Zo ook indien het gaat om maatschappelijke, religieuze of wat ook voor discussies. Zo ook met diversen of noem het voor mijn part "faits divers". Ik betwist niet dat diverse onderwerpen voor discussie vatbaar zijn. daarvoor is tot op heden geen plaats. Ik zou dus opteren voor een rubriek diversen waar dus ook mag worden gediscussieerd, in tegenstelling tot K&K waar vooral wordt gezeverd en dient als uitlaatklep. Kortom, ik zou de suggestie van Patsy niet zo onmiddellijk onder de mat vegen. Indien je de discussies van de laatste dagen zou hebben gevolgd zou je toch moeten hebben vaststellen dat er plaats moet zijn voor diverse onderwerpen zonder dat die moeten worden bestempeld als "koetjes en kalveren", gezien een divers onderwerp ook ernstig mag worden genomen. Heel wat onderwerpen worden letterlijk misplaatst. Of, geef dan ineens toe dat wat niet in een rubriek past, best wordt verplaatst naar "Koetjes & kalveren". Consequent zijn mag wel. Voor zover ik logisch redeneer kan ieder onderwerp, hoe divers ook, onderwerp zijn van een discussie. Het gaat om de gepaste rubriek waarbinnen het onderwerp van discussie wordt geponeerd. Met vriendelijke groet. Rudy Laatst gewijzigd door Rudy : 30 juni 2008 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar forumleiding wel. Alle anekdotiek en gebroken benen-nieuws mag voor wat mij betreft naar K&K |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Alleen faits divers en alle andere futiele openingsposts die een rubriek van maatschappelijk belang als "Maatschappij" ontsieren en banaliseren.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mag gezegd zijn. De schrik dat het forum afwijkt van de essentie, een puur politiek forum zijn, zit er klaarblijkelijk in. Ik noem dit kouwatervrees. Alle onderwerpen kunnen worden gelinkt aan politiek. En er is ruimte voor "diversen". Het voorstel van Patsy is terecht. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 juli 2008 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geachte,
Zoals mijn collega reeds heeft opgemerkt is er ruimte genoeg voorzien voor uiteenlopende discussies. Op die manier vermijden we om een "puur" politiek forum te worden. Maatschappij & samenleving, religie, K&K, debatclub, geschiedenis, sport... het zijn slechts enkele voorbeelden van de vele subfora die toegankelijk zijn. De verschillende nieuwsberichten passen perfect in één van die subfora en kunnen bijgevolg daar verder besproken worden. Laatst gewijzigd door Starfire : 3 juli 2008 om 17:32. |
![]() |