![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halftijdse job verdient volgens SP.A meer dan voltijdse
BRUSSEL - Binnenkort zullen werklozen die halftijds aan de slag gaan, méér verdienen dan zij die voltijds gaan werken. Oorzaak is de beslissing van minister van Werk Joëlle Milquet (CDH) om de inkomensgarantie-uitkering te hervormen. SP.A spreekt van een foute boodschap aan het adres van werkzoekenden. 'Dit grenst aan de waanzin: door méér te gaan werken, verdien je minder', zegt Kamerlid Hans Bonte. Volgens Milquet klopt de redenering van Bonte niet. ------- ![]()
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het hoort bij de Waalse profitariaatsmentaliteit. Als aanhangwagentje van de PS, voert CDH Milquet de subsidie-economie verder. De Vlamingen zullen de faktuur wel betalen. Maar hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En dan vragen ze zich af waarom er zoveel ontduiking is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een goede zaak. Het moet gedaan zijn met meer dan acht uren op de werkvloer te moeten zijn. Tel daar maar de rit van en naar het werk bij en je komt aan tien �* elf uren dat je voor een paar luttele centen moet opofferen. Pure slavernij.
Ik ben al vanaf het begin een progressieve stemmer maar die Hans Bonte dient bont en blauw geslagen worden.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik versta er allemaal niks meer van.
Ga uitbollen...de handdoek in de ring werpen, mijn kap over de haag smijten. Misschien een halftijdse job zoeken wie weet?
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Volgens het VWS gaat dit waarschijnlijk nog niet ver genoeg....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv als we aan het werk zijn ergens ter lande? Effe om 12 uur naar huis rijden en de verse gaan halen? tss
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als iedereen halftijds werkt, zullen er ook dubbel zoveel arbeidsplaatsen als nu zijn. Bwah, ik zie niets dan voordelen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nou ik wens u een heel gelukkige halftijdse job toe dan. Misschien kan ik de andere helft komen doen want als werkgever zie ik het nu al helemaal niet meer verder zitten. Mijn maagzweren tellen allicht niet voor mensen als u vermoed ik.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat zou natuurlijk te eenvoudig zijn uiteraard. Ze willen én een halvering van het werk, én een behoud van loon; de gebraden kippen moeten ze letterlijk in de mond vliegen. Moeite doen? Ho maar, wat vraag je nu... Een geluk dat niet iedereen zo simplistisch is. De eerste werknemer die mij komt vragen om parttime of halftime te werken, mét behoud van loon, die krijgt als eenvoudigweg als antwoord dat hij/zij er dan voor kan zorgen dat alle werk dat vandaag in de fulltime gebeurt, even nauwgezet en even nauwkeurig moet gebeuren in de gereduceerde uren. Blijkt dat niet mogelijk, dan zijn de gevolgen even duidelijk: dan volstaat hij/zij niet meer voor de functie, en gaan we op zoek naar iemand anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar het moet wél voor iedereen hetzelfde zijn, en niet dat degene die 40 uren werkt de rekening betaalt van de "half-time-ers". Het GrootKapitaal moet betalen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat grootkapitaal toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Je kan ook bvb 8 uur per dag werken gedurende 2 dagen, de derde dag om 12 ophouden, en je "aanvullende collega" begint dan de week om 13 uur woensdag, en tot en met vrijdagavond. En je krijgt uw ganse week uitbetaald allebeide. Tof toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Waar moeit u zich eigenlijk mee ?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n opmerking kan alleen maar van economische losers komen.
'Als we nu eens iedereen meer lieten verdienen, dan is het toch ook goed?' Jaja, goed gelachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou daar nu in hemelsnaam positief aan zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat ons het geld bij de oudere werklozen halen, die profiteren toch alleen maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat als je het goed uitkient je zo twee jobs kan doen voor een dubbele maandwedde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() True.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN