![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals verwacht heeft het CGKR aan Bart Dewever medegedeeld dat ze niks kunnen doen met zijn racisme-klacht.
Citaat:
----------------------------------------------------------------------- a)Dus als Walen mogen zeggen: allez sales flamands, zet jullie op een schip zodat we hij kunnen laten zinken, b)dan mogen wij toch ook tegen een marokkaan zeggen: allez, vuile turk, ga terug naar je eigen land? Waarom mag a) wel en b) niet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het CGKR vindt dat Vlamingen niet beledigd noch gediscrimineerd kunnen worden. Wij zijn een superieur ras volgens hen, vermoed ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voila, dewever is toch weer even in het nieuws geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en het CGKR brengt weer wat stemmen aan rechts op. de idioten.
ofwel ben je consequent ofwel doe je niets.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"In een brief aan De Wever stelt het CGKR dat het grondig kennis heeft genomen van de betreffende persartikelen, maar dat het juridisch-technisch niet mogelijk is beroep te doen op de antiracismewet. In diezelfde brief schrijft het CGKR dat dit standpunt niet betekent dat het de reacties op de persartikelen minimaliseert en dat het de krant Le Soir heeft aangeschreven 'om op passende wijze rekening te houden met de kritiek'. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
MR wil een centrum tegen taaldiscriminatie : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...iminatie.dhtml Klacht van De Wever tegen Pierre Mertens (Le Monde) http://www.lesoir.be/actualite/le_fi...x.shtml#614000 En daarna een klacht tegen International Herald Tribune ? Laatst gewijzigd door rainbox : 7 juli 2008 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() CGKR is een klucht. Afschaffen die zooi. Het is trouwens godgeklaagd dat iemand kan veroordeeld worden omdat hij/zij een MENING heeft.
Ik vind dat de Walen het volste recht hebben om te zeggen en van mening te zijn dat alle Vlamingen ratten en ongedierte zijn. Da's hun mening - fijn. Maar dan vind ik ook dat het moet kunnen dat iemand in het openbaar verkondigt dat hij liefts alle vreemdelingen weer buiten ziet, of dat hij toch liever geen vreemdeling aanneemt om te werken in zijn/haar firma. De poco's moten eens kiezen, je kan het niet langs 2 kanten hebben, en enkel maar vrijheid van meningsuiting en gelijkheid verdedigen als het toevellig juist jouw mening is. Ik walg van de thought police. Orwell had gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Het staat me voor dat het niet de 'poco's' zijn die in deze discussie aan selectieve verontwaardiging lijden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
raar genoeg mag men volgens de AD wet toch niet discrimineren op basis van politieke overtuiging? dus: ofwel �*lle vlamingen op een boot en de Herald achterna, ofwel geen enkele. Maar er alleen de NVA'ers uithalen lijkt me een overtreding. nu, alleen vlamingen de dieperik insturen (of in willen sturen) mag volgens mij ook niet, wegens discriminatie op basis van afkomt. Dit heeft toch niks met taal te maken? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 juli 2008 om 10:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
raar genoeg is met de nieuwe "look" van de CGKR site het meest interessante gedeelte, nl. de verschillende uitspraken van de rechtbanken, weggevallen. Me dunkt het meest leerrijke gedeelte van heel de site. "Die zwarte (kelnerin - die niks deed) heeft nooit leren werken zeker" : goed voor een boete van drie maanden loon! moet kunnen. maar "al die NVA'ers op een boot zetten en in zee kieperen" d�*t mag zenne!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() het was niet de bedoeling van dewever om gelijk te krijgen van het CGKR, dat weet iedereen met een beetje verstand.
dus: missie volbracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde; Het CGKR heeft de uitspraken veroordeeld en Le Soir op de hoogte gebracht van het bedenkelijke karakter van de uitspraken. Ze hebben echter na technisch-juridische afweging moeten vaststellen dat de klacht niet via de anti-discriminatiewet kan worden bestraft. Er zijn al heel veel klachten op die manier afgewogen geweest. Zie ook de klacht van Maingain een paar jaar terug. Ligt daar nu een politieke gevoeligheid aan de basis? Ik denk het niet. Maar jullie natuurlijk wel ![]() Het staat De Wever m.i. nog altijd vrij om rechtstreeks bij het parket aan te kloppen. Mijn conclusie? Dewever had beter klacht neergelegd voor een discriminatie op basis van politieke overtuiging...
Laatst gewijzigd door Maes_P : 7 juli 2008 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben toch benieuwd wat er zou gebeuren moest ik met pamfletjes op de groenplaats gaan staan, waarin een "persiflage" werd gemaakt van marokkanen en waarbij zou worden opgeroepen om alle marokkanen op een boot te zetten en die dan in volle noordzee laten zinken...
Zou het ook zo zijn dat het CGKR dan geen "juridisch-technische grond zou vinden op beroep te doen op de anti-racismewet"?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/printversio...39AFDB9BB54%7D "Voor 28% is het Centrum niet bevoegd en twee derde van de overige klachten wordt opgelost door informatie en advies. Bij 15% treedt het Centrum bemiddelend op en in 5% stapt het naar de rechtbank. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men d�*�*rvoor naar de rechtbank kan stappen, dan stapt men ook naar de rechtbank als een krant schrijft dat men alle leden van een politieke partij in zee moet laten verdrinken. En ja, natuurlijk zijn turken geen mestkevers. Het zijn kakkerlakken. Doe ik het goed zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 juli 2008 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En trouwens: wat belet Dewever om naar het parket te stappen? Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() ik denk niet dat die marokaan naar turkije wil, zelfs niet op vakantie
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Maes, stel je voor, een neger die nooit heeft leren werken, mogen we daarvan zeggen, die heeft nooit leren werken zeker?
Of heeft het feit dat hij nooit heeft leren werken er niets mee te maken? |
![]() |
![]() |