Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 22:11   #1
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard Grijpt god nog in?

Volgens luc504 grijpt god nog in door gelovigen die de bijbel kopieerden dit foutloos te laten doen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc504 Bekijk bericht
Hij zal ervoor zorgen dat Zijn woorden overgedragen worden met grote nauwkeurigheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Hij is goedertieren genoeg om ervoor te zorgen dat een kopiërend christen niet de zonde begaat een kopieerfout te maken, maar hij is niet goedertieren genoeg om zes miljoen joden uit de gaskamers te houden of een derde deel van de West-Europese bevolking van de Zwarte Dood te redden?
Citaat:
Als jouw god op zoiets triviaals in wil grijpen in de vrijheid van de mens om fouten te maken, waarom dan niet in zoiets ingrijpends als de Spaanse Griep waar meer mensen door omkwamen als aan de oorlogshandelingen van de Eerste Wereldoorlog?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc504 Bekijk bericht
Ik stel voor dat je daarvoor een nieuwe draad begint.
Als god op zoiets triviaals wil ingrijpen, waarom dan niet in zoiets ingrijpends als de Spaanse Griep?
Oud 5 juli 2008, 07:02   #2
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens luc504 grijpt god nog in door gelovigen die de bijbel kopieerden dit foutloos te laten doen:

Als god op zoiets triviaals wil ingrijpen, waarom dan niet in zoiets ingrijpends als de Spaanse Griep?
Indien er een God is grijpt hij vermoedelijk niet in. En al hij zou ingrijpen, dan merken we er in ieder geval niet zo bijster veel van om niet te zeggen niets.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2008 om 07:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:32   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

wie is luc504? Een profeet? Een herstelde?
een agent?
...
't is al laat.
behandel met zachtheid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2008 om 10:34.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:37   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke
wat is de logica naast de logica?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:04   #5
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is iets in de wereld die veel ingrijpender is dan de Spaanse griep. De Bijbel noemt het meer dan een griep, Hij noemt het een kanker: zonde. Indien God enkel maar de neveneffecten van de kanker zou behandelen dan zou Hij niet echt wijs zijn. Daarom heeft Hij de kanker van de zonde van de mens vernietigd.

Dit heeft Hij gedaan aan het kruis op Golgotha. Daar heeft Jezus alle zonde op Zich genomen opdat allen die geloven in Hem verlost worden van de zondekanker en niet meer verslaafd zijn aan zonde.

Net zoals een chirurg een kanker kan wegsnijden, kan een mens vragen aan God of Hij deze kanker uit de mens kan wegsnijden. De vraag is natuurlijk: wil elk mens dat wel?

Dus als antwoord op de starter kan ik u zeggen dat God wel degelijk ingegrepen heeft omdat Hij nu eenmaal een liefdevolle God is en dat zal blijven tot in alle eeuwigheid.

Laatst gewijzigd door luc154 : 5 juli 2008 om 13:07.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:14   #6
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Er is iets in de wereld die veel ingrijpender is dan de Spaanse griep. De Bijbel noemt het meer dan een griep, Hij noemt het een kanker: zonde. Indien God enkel maar de neveneffecten van de kanker zou behandelen dan zou Hij niet echt wijs zijn. Daarom heeft Hij de kanker van de zonde van de mens vernietigd.

Dit heeft Hij gedaan aan het kruis op Golgotha. Daar heeft Jezus alle zonde op Zich genomen opdat allen die geloven in Hem verlost worden van de zondekanker en niet meer verslaafd zijn aan zonde.

Net zoals een chirurg een kanker kan wegsnijden, kan een mens vragen aan God of Hij deze kanker uit de mens kan wegsnijden. De vraag is natuurlijk: wil elk mens dat wel?

Dus als antwoord op de starter kan ik u zeggen dat God wel degelijk ingegrepen heeft omdat Hij nu eenmaal een liefdevolle God is en dat zal blijven tot in alle eeuwigheid.
Ik zeg het voor de tweede maal. Volgens mij bent u gewoon fake. En probeert u de discussie wat aan te zwengelen. En daarom geeft u dergelijke antwoorden. Ik kan me vergissen, maar hoe meer ik u bezig hoor, meer ik tot het besluit kom dat u fake bent.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:15   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus wart de mens daarvoor deed (de uitroeiing van de Medianieten, de Sabijnse maagdenroof) was geen zonde meer? Dus ook die appel in het Paradijs niet? Waarom werd in het jaar 33 de wereld dan geen Paradijs?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:19   #8
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg het voor de tweede maal. Volgens mij bent u gewoon fake. En probeert u de discussie wat aan te zwengelen. En daarom geeft u dergelijke antwoorden. Ik kan me vergissen, maar hoe meer ik u bezig hoor, meer ik tot het besluit kom dat u fake bent.
Nog best voor mij dat andere mensen ook een eigen mening en gedacht hebben over mijn argumenten.
Oud 5 juli 2008, 13:25   #9
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus wart de mens daarvoor deed (de uitroeiing van de Medianieten, de Sabijnse maagdenroof) was geen zonde meer? Dus ook die appel in het Paradijs niet? Waarom werd in het jaar 33 de wereld dan geen Paradijs?
Eerst en vooral was de ongehoorzaamheid van Adam de grootste zonde die een mens kon begaan.

Adam en Eva kregen héél de schepping van God. God had haar onderworpen aan deze twee eerste mensen. Dat was al een paradijs op zich die we zelfs nu niet zouden kunnen voorstellen. Maar zie wat de mens doet. Hij zegt: 'Ik heb niet genoeg aan al die mooie bomen met heerlijke vruchten, ik wil ook nog eten van die prachtige vruchten van de boom die in het midden van dit mooie natuurpark staat.' En Hij overtreed willens en wetens Gods ENIGE gebod.

Daarom viel het paradijs.

Maar dit gevallen paradijs zal vervangen worden als een oud en versleten kleed. God heeft tot op vandaag Zijn beloften gehouden en vervuld, en ook deze paradijselijke belofte zal Hij vervullen want Hij is trouw.

Laatst gewijzigd door luc154 : 5 juli 2008 om 13:26.
Oud 5 juli 2008, 14:25   #10
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Adam en Eva kregen héél de schepping van God. God had haar onderworpen aan deze twee eerste mensen.
Offtopic en onjuist.
Oud 5 juli 2008, 14:36   #11
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is iets in de wereld die veel ingrijpender is dan de Spaanse griep.
Er is iets op deze wereld dat veel ingrijpender is dan kopieerfoutjes. Ik noem dat de Spaanse Griep.

Je doet een heel verhaal over grotere zaken dan een Spaans Griepje waar slechts 20 miljoen mensen door omkomen. Maar je negeert de vraag dat je schrijft dat jouw god wel ingrijpt om gelovige kopiisten geen of minder schrijffouten te laten maken en niet ingrijpt om een tsunami van zo'n orde van grootte te maken dat mensen alleen natte voeten krijgen.

Je schrijft alsof de Spaanse Griep veroorzaakt werd door de zonden van de mens. Welke actie (zondig of niet) was direct veroorzaker van de Spaanse Griep? Je mag ook een indirecte veroorzaker noemen, maar dan wel graag het verband duidelijk maken.

Je schrijft dat jouw god de kanker van de zonde uit de mens kan wegsnijden. Hoe zit dat met elk van die 20 miljoen mensen die omkwamen door de Spaanse Griep? Waren zij door jouw liefdevolle god verkozen om hun kanker van zonde weggesneden te krijgen?
Oud 5 juli 2008, 15:30   #12
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er is iets op deze wereld dat veel ingrijpender is dan kopieerfoutjes. Ik noem dat de Spaanse Griep.

Je doet een heel verhaal over grotere zaken dan een Spaans Griepje waar slechts 20 miljoen mensen door omkomen. Maar je negeert de vraag dat je schrijft dat jouw god wel ingrijpt om gelovige kopiisten geen of minder schrijffouten te laten maken en niet ingrijpt om een tsunami van zo'n orde van grootte te maken dat mensen alleen natte voeten krijgen.
Blijf bij het onderwerp van 'grijpt God in'. De betrouwbaarheid van de Bijbel komt aan bod in het andere topic.
Citaat:
Je schrijft alsof de Spaanse Griep veroorzaakt werd door de zonden van de mens. Welke actie (zondig of niet) was direct veroorzaker van de Spaanse Griep? Je mag ook een indirecte veroorzaker noemen, maar dan wel graag het verband duidelijk maken.
Lees nog eens mijn post. De Spaanse griep is slechts een neveneffekt van de grote kanker genoemd zonde.
Citaat:
Je schrijft dat jouw god de kanker van de zonde uit de mens kan wegsnijden. Hoe zit dat met elk van die 20 miljoen mensen die omkwamen door de Spaanse Griep? Waren zij door jouw liefdevolle god verkozen om hun kanker van zonde weggesneden te krijgen?
Als die 20 miljoen mensen die omkwamen door de Spaanse griep zich niet hebben bekeerd vóór hun dood dan zal hen nog iets veel ergers overkomen. Want ook voor hen is Jezus Christus gestorven.

Laatst gewijzigd door luc154 : 5 juli 2008 om 15:30.
Oud 5 juli 2008, 17:22   #13
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij begrijp je mijn oorspronkelijke vraag niet.

Je schrijft dat jouw god ingrijpt in de kopieeracties van gelovige kopiisten.
Ik schrijf dat ik het ongeloofwaardig vind dat jouw god in zoiets triviaals wel ingrijpt en bij een gebeurtenis als een pandemie niet.

Dat beide gebeurtenissen; de pandemie en de kopieerfoutjes veroorzaakt worden door zonde of niet, is geen onderwerp van de vraag.
Oud 5 juli 2008, 17:38   #14
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik hier al een paar weken geleden gezegd heb, hij is een provocateur!
Oud 6 juli 2008, 12:12   #15
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

in de Vedas staat duidelijk dat Brahman de verzaker der verzakers is en dus nooit iets doet en nooit zal ingrijpen.

Immers, overweeg eens deze logica.

Altecrea heeft alle kennis om de mens en de hele aarde te herscheppen na een totale vernietiging. Dus stel dat de vernielzuchtige mens de aarde 100 keer vernietigd, dan kan Altecrea de aarde makkelijk 101 keer herscheppen.

Dit is een voorbeeld van dewanistische religieuze logica.

groeten uit Krishnaloka

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 12:42   #16
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Altecrea heeft alle kennis om de mens en de hele aarde te herscheppen na een totale vernietiging. Dus stel dat de vernielzuchtige mens de aarde 100 keer vernietigd, dan kan Altecrea de aarde makkelijk 101 keer herscheppen.
Een interessante gedachtengang.
Oud 6 juli 2008, 19:00   #17
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een interessante gedachtengang.
sst,laat de volgelingen van hare krisnja alstublieft slapen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 19:44   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Als hij echt een bijbel zonder fouten wilt, waarom schrijft hij hem niet zelf ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 19:57   #19
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Wel, god zou op zijn minst moeten ingrijpen tijdens de verkiezing van de nieuwste paus. De goddelijke inspiratie zou de juiste keuze moeten maken. En zoals Benediktus gelobby'd heeft, is het duidelijk dat hijzelf alvast niet gelooft in goddelijke interventie.
Oud 7 juli 2008, 08:25   #20
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien er een God is grijpt hij vermoedelijk niet in. En al hij zou ingrijpen, dan merken we er in ieder geval niet zo bijster veel van om niet te zeggen niets.
Met mirakels is het de laatste tijd ook al gene vetten meer...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be