![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Gouverneur
|
![]() Volgens luc504 grijpt god nog in door gelovigen die de bijbel kopieerden dit foutloos te laten doen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Indien er een God is grijpt hij vermoedelijk niet in. En al hij zou ingrijpen, dan merken we er in ieder geval niet zo bijster veel van om niet te zeggen niets.
Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2008 om 07:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie is luc504? Een profeet? Een herstelde?
een agent? ... 't is al laat. behandel met zachtheid. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2008 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit heeft Hij gedaan aan het kruis op Golgotha. Daar heeft Jezus alle zonde op Zich genomen opdat allen die geloven in Hem verlost worden van de zondekanker en niet meer verslaafd zijn aan zonde. Net zoals een chirurg een kanker kan wegsnijden, kan een mens vragen aan God of Hij deze kanker uit de mens kan wegsnijden. De vraag is natuurlijk: wil elk mens dat wel? Dus als antwoord op de starter kan ik u zeggen dat God wel degelijk ingegrepen heeft omdat Hij nu eenmaal een liefdevolle God is en dat zal blijven tot in alle eeuwigheid. Laatst gewijzigd door luc154 : 5 juli 2008 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Nog best voor mij dat andere mensen ook een eigen mening en gedacht hebben over mijn argumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Adam en Eva kregen héél de schepping van God. God had haar onderworpen aan deze twee eerste mensen. Dat was al een paradijs op zich die we zelfs nu niet zouden kunnen voorstellen. Maar zie wat de mens doet. Hij zegt: 'Ik heb niet genoeg aan al die mooie bomen met heerlijke vruchten, ik wil ook nog eten van die prachtige vruchten van de boom die in het midden van dit mooie natuurpark staat.' En Hij overtreed willens en wetens Gods ENIGE gebod. Daarom viel het paradijs. Maar dit gevallen paradijs zal vervangen worden als een oud en versleten kleed. God heeft tot op vandaag Zijn beloften gehouden en vervuld, en ook deze paradijselijke belofte zal Hij vervullen want Hij is trouw. Laatst gewijzigd door luc154 : 5 juli 2008 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Offtopic en onjuist.
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je doet een heel verhaal over grotere zaken dan een Spaans Griepje waar slechts 20 miljoen mensen door omkomen. Maar je negeert de vraag dat je schrijft dat jouw god wel ingrijpt om gelovige kopiisten geen of minder schrijffouten te laten maken en niet ingrijpt om een tsunami van zo'n orde van grootte te maken dat mensen alleen natte voeten krijgen. Je schrijft alsof de Spaanse Griep veroorzaakt werd door de zonden van de mens. Welke actie (zondig of niet) was direct veroorzaker van de Spaanse Griep? Je mag ook een indirecte veroorzaker noemen, maar dan wel graag het verband duidelijk maken. Je schrijft dat jouw god de kanker van de zonde uit de mens kan wegsnijden. Hoe zit dat met elk van die 20 miljoen mensen die omkwamen door de Spaanse Griep? Waren zij door jouw liefdevolle god verkozen om hun kanker van zonde weggesneden te krijgen?
![]() |
![]() |
#12 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door luc154 : 5 juli 2008 om 15:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mij begrijp je mijn oorspronkelijke vraag niet.
Je schrijft dat jouw god ingrijpt in de kopieeracties van gelovige kopiisten. Ik schrijf dat ik het ongeloofwaardig vind dat jouw god in zoiets triviaals wel ingrijpt en bij een gebeurtenis als een pandemie niet. Dat beide gebeurtenissen; de pandemie en de kopieerfoutjes veroorzaakt worden door zonde of niet, is geen onderwerp van de vraag.
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik hier al een paar weken geleden gezegd heb, hij is een provocateur!
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() in de Vedas staat duidelijk dat Brahman de verzaker der verzakers is en dus nooit iets doet en nooit zal ingrijpen.
Immers, overweeg eens deze logica. Altecrea heeft alle kennis om de mens en de hele aarde te herscheppen na een totale vernietiging. Dus stel dat de vernielzuchtige mens de aarde 100 keer vernietigd, dan kan Altecrea de aarde makkelijk 101 keer herscheppen. Dit is een voorbeeld van dewanistische religieuze logica. groeten uit Krishnaloka dewanand |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Een interessante gedachtengang.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij echt een bijbel zonder fouten wilt, waarom schrijft hij hem niet zelf ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, god zou op zijn minst moeten ingrijpen tijdens de verkiezing van de nieuwste paus. De goddelijke inspiratie zou de juiste keuze moeten maken. En zoals Benediktus gelobby'd heeft, is het duidelijk dat hijzelf alvast niet gelooft in goddelijke interventie.
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met mirakels is het de laatste tijd ook al gene vetten meer...