![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Zou dit alsnog kunnen als onze koning erom zou vragen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
17 | 89,47% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dit alsnog kunnen als onze koning erom zou vragen?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik snap je bericht niet echt...
![]() Wat toegeven? Wat zou de koning aan de Waalse partijen vragen? Mag onze koning wel iets vragen? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 juli 2008 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Bijvoorbeeld...Of hij nog paling in het groen mag gaan eten in Damme
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Walen gaan nu nog niet toegeven.
Die eis om Brussel uit te breiden, dat gaan ze blijven vragen ... tot ... bhv gestemd is. Een ontslagnemende regering, al of niet onder leiding van Leterme, zal de zaken laten voortpruttelen, maar maar, bhv komt in het parlement. Daarna gaan ze wat beginnen plooien. En als, maar voor wanneer zal 't zijn tedju, de Vlaamse regering deze week nog beslist om haar gereserveerde miljoenen niet langer ter beschikking te houden van de federale regering, dan zal 't misschien ietske rapper gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() één deeltje licht hij nu toe, het befaamde BHV-broksken
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag om Brussel uit te breiden, kan dan nog moeilijk aan de orde zijn. (ze gaan wel krijsen gelijk varkens die gekeeld worden, maar ze zullen het moeten aksepteren). De frankofwieten gaan natuurlijk nog eisen stellen, maar het zullen eisen zijn die de Vlamingen "gemakkelijker" kunnen toegeven. Genre: als de deelstaten verantwoordelijkheid zullen dragen inzake fiskaliteit, welke solidariteit zal daarop nog spelen ... een pure sentenkwestie dus. Geen erg, als het transparant zal zijn, kan het binnen de perken gehouden worden. Moet ik nog verder kijken in mijn bol? Als die staatshervorming er zal zijn, hoe zal Vlaanderen dan ooit nog zelfstandig worden? Ik vrees ervoor. Vanaf dan zal het (weer) iets zijn van lange adem. Verdamping langs boven, (langs Europa) zal moeten aangemoedigd worden. Als mijn voorspellingen niet uitkomen, vb. geen echte onderhandelingen onmiddellijk na de bhv-stemming (of nog erger: de ene of andere minister tracht de stemming niet in het staatsblad te krijgen ...), dan zie ik Vlaanderen in krisissfeer toch onafhankelijk worden. Anders niet. De sleutel ligt dus wel degelijk in franstalige handen. Mijn oplossing voor Brussel, heb ik al enkele malen uitgelegd: het (on)land B. zal blijven bestaan, echter met alleen het grondgebied Brussel, en zelfs met beperkte bevoegdheden, want de bevoegdheden van de gemeenschappen blijven bij de gemeenschappen. Vlaanderen (en Wallonië) hebben dan invloed via de voorwaarden die ze zullen kunnen stellen aan hun finansiële injekties (beliris-fonds).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Ik vraag me toch echt af wat er in het hoofd omgaat van sommige forummers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() niet veel precies...
![]() |
#15 | |
Minister
|