![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe Belgie regeren? | |||
Als onafhankelijk Vlaanderen en Wallonie |
![]() ![]() ![]() |
27 | 61,36% |
Als Verenigde Nederlanden... (Vlaanderen) en de Walen naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
15 | 34,09% |
Als Republiek Belgie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
Verder doen zoals we bezig zijn |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,36% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Laten we voor splitsing kiezen OF 1 regering voor heel Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() één regering voor heel Belgïe. Had beter zo gebleven. Alle overbodige vetbetaalde ministers naar huis. Is het probleem met de sociale zekerheid zo opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() ja daar zullen de franstaligen zeker mee instemmen...
vlaanderen: 1 regering franstaligen... hoeveel nu weer? waar zal het het meest 'zeer' (pijn) doen in de portemonee denk je? waar zullen de meeste ministers en ambtenaren moeten afvloeien?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 juli 2008 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() onbestuurbaar nu en bij confederalisme hebben ze nog altijd een deel negatieve inmenging. Optie 1 dus
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie dat voordeel van dat confederalisme niet helemaal. In principe worden Wallonië en Vlaanderen dan twee staten die in eigenlijk onafhankelijk zijn, behalve wat betreft...defensie en buitenlandse zaken?!?! Of wat moet ik me d'r nou eigenlijk bij voorstellen. Want ook dat lijken me zaken die Vlaanderen goed in z'n uppie af kan. En Wallonië moet dat toch ook wel lukken. Is dit een tussenstap om elkaar nog een paar extra jaartjes te treiteren en de zwarte piet toe te spelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Voor mij hoeft die tussenstap niet. Dat kost alleen maar veel tijd en geld.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() ja, daarom dat het jammer is dat confederalisme voor iedereen accepteerbaar is maar onafhankelijkheid niet...
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik mis de mogelijkheid: referenda voor de drie gewesten.
Ik zie Vlaanderen dan zijn eigen weg gaan (omdat ze in de provincie met de grootste populatie (Antwerpen) weinig van Nederlanders moeten hebben) En Wallonië zich misschien aansluiten bij Frankrijk. Brussel moet maar kiezen. Ze gaan uiteraard in eerste instantie kiezen voor Wallonië. Maar misschien zal na een tijd dat wat tegenslagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Niet in dit land
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Die uiteindelijk zal leiden tot onafhankelijkheid.. Wel jammer van de tussenstap..
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De geluiden bij het CD&V partijbureau stellen mij een klein beetje geruster ondertussen. Ik denk niet dat ze Leterme, enfin Leterme misschien wel maar de CD&V toch niet, gemakkelijk gaan kunnen overtuigen om door te gaan met een regering zonder staathervorming... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik hoop dus dat je gelijk hebt ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 juli 2008 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() elke Vlaming hoopt erop
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
eerst verloving, dan samenwonen en dan trouwen. dus eerst VL onafhankelijk, dan samenwerking ivm gemeenschappelijke belangen; Wat samen hoort groeit samen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk, of met Nederland erbij. Dat maakt mij niet veel uit. Ook al zie ik na verloop van tijd wel een probleem komen tussen de Nederlanders van boven de Moerdijk en de Nederlanders eronder. |
|
![]() |
![]() |