![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() De regering Leterme I is na ongeveer vier maanden gevallen. Dat is uiteraard allerminst verwonderlijk. Een federale regering kan immers niet overleven in een klimaat en een structuur die erop gericht zijn het land, dat ze wil besturen, kapot te maken.
De oorzaken van deze crisis zijn weerom: - het taalnationalisme, - het bipolaire taalfederalisme (dat het nationalisme versterkt), - de particratie, - de mediacratie We kunnen het niet genoeg herhalen. Het is de mislukking van een heel politiek systeem. Daartegenover zou moeten staan: - strijd tegen het nationalisme via scholen, media en politiek; - afschaffing van het taalfederalisme en invoering van een tweetalig, multipolair en unitair België op basis van de 9 provincies; - referenda en een volledige vervanging van de bestaande politieke klasse door competente, tweetalige en Belgisch-gezinde politici van buiten de traditionele politiek; - open media die ook de vele unitaristen eindelijk eens aan het woord laten. België heeft kortom een revolutie nodig. www.belgischeunie.be Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Schitterende analyse van mijn vrienden van de B.U.B. ! Recht naar de essentie ! Het hele systeem zit fout. Wie het federalisme nu nog ondersteunt, is ofwel dom ofwel een vijand van België.
Laten we de zaken even zeggen zoals ze zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n dubbelnick is in ieder geval een leuke manier om open doekjes aan jezelf te geven, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de essentie u ontgaat: het is kiezen tussen een unitair België of een Frans België min het noorden maar mét Brussel en de faciliteitengemeenten. Er is geen middenweg of ze zal in elk geval niet lang duren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom de faciliteitengemeentes? welke internationale instelling gaat riskeren om dat goed te keuren???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Op basis van een referendum. Net als in Montenegro. Dat is internationaal recht en daar zal u, kleine "Vlaming", niets aan kunnen veranderen. Dan zullen andere regels gelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Vissersclub "De lustige hengelaar" uit Pulderwezel laat bij deze weten dat de prijzen van de jaarlijkse tombola kunnen afgehaald worden in de parochiezaal.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Korvo, droom maar wat verder. De realiteit zal nogal hard aankomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in Kosovo hebben daar nochtans een ander gedacht over....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Met "klein" bedoelde ik natuurlijk vooral "dom", hè.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, nog beter! ik ben ne dommerik! yes!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Dat U niet wilt inzien dat een unitair franskiljons België onder de scepter van ZM de Koning, Genie van de Lage Landen en Omliggende Parochies, de beste oplossing is? Om nog maar te zwijgen van de bekwame 2-talige politici van BUB?
Dom hoor! Und wie geht's mit ihrem Deutsch Hans? Laatst gewijzigd door korvo : 16 juli 2008 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een unitair België zal in elk geval nog minder lang duren. Tot het moment dat het eerste wetsvoorstel Nederlandstaligen tegen Franstaligen gestemd wordt, om precies te zijn. Daar zul je ook direct je revolutie krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij het onafhankelijkheidsreferendum van Montegro (wat trouwens volledig legaal was in deze confederatie aangezien het stond geschreven in hun grondwet) heeft geen enkele gemeente Montenegro ingeruild voor Servië of vice versa. Als advocaat moet jij toch weten wat uti possidetis juris is? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Een revolutie lijkt misschien wel nodig maar ik denk niet dat de uitkomst gunstig zou uitvallen voor "Belgischeunie". Ik vraag mij af of de gans BUB-top zich op http://www.boobsforbelgium.be heeft gezet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() 'T is een flinke kerel hoor, die Hans! Hoe voelt dat eigenlijk, met dubbelnicks werken en je eigen persberichten de hemel inprijzen? Geeft dat een kick?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dream on : indien de Brusselaars een beetje verstand hebben, kiezen ze voor een statuut zoals Washington DC en gaan ze niet samen met het verpauperde Wallonië. Wat Vlaanderen betreft : een beetje multinational hoeft echt niet lang te twijfelen om te zien waar hun investering het best gaat renderen. en dat lijkt me niet Wallonië te zijn. Voor hen tellen de opbrengsten, niet de naambekendheid van Brussel tgo Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een vijand van Belgiek. En ik ben er nog trots op ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |