![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Shaakashvili, een brutale oorlogsaanstoker, ontkent de bewijzen die zich opstapelen tegen Georgische troepen, die nu verdacht worden van oorlogsmisdaden:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens C2C, er bestaan ook mensen die niet door een ideologische bril naar mensenrechten kijken of ten minste pogen te kijken. Vandaar dit uit hetzelfde artikel van de BBC Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 oktober 2008 om 01:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Uiteraard is Georgië verantwoordelijk voor de misdaden die werden begaan tegen de Zuid-Ossetiërs. Tzou me trouwens niet verbazen als de westerse landen de Georgische president aangespoord hebben tot conflict tegen Rusland (dat was nogal te merken aan de gewoonweg idiote uitspraken van Condoleezza Rice). De Zuid-Ossetiërs zagen geen graten in een, zeg maar Anschluss bij Georgië, en Rusland heeft die belangen verdedigd. Sjaaksjivilli is een moordenaar en een pion van het Westerse Imperialisme dat blijkbaar weer op zoek is naar een tweede Koude Oorlog met Rusland. Het is schandalig hoe de president van Georgië ermee wegkwam in de mainstream media.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 29 oktober 2008 om 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat de Russen tijdens die oorlog veel properder 'handelden' dan de Georgiers... Russen staan immers bekend voor de 'menselijkheid' waarmee ze bepaalde problemen oplossen (U zult U waarschijnlijk nog wel herinneren hoe de Russen de gijzelingen oplosten in die school en in de opera… Echt grondig...)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ten tweede. De gijzelingen werden natuurlijk niet op de beste manier opgelost, maar het valt me op dat iedereen hier in het westen daar kritiek op geeft en waarschijnlijk denkt iedereen hier dat die de gijzeling veel beter kon oplossen dan de Russen. Ik zou U in de plaats van Russen willen zien en wat U dan ervan zou bakken. Het lijkt me helemaal geen makkelijke kwestie. Achteraf kun je ook altijd commentaar over geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent en blijft een onvervalste en onvoorwaardelijke vriend en steun voor Rusland, het land met het ruwste Kapitalisme ter wereld als economisch systeem. Begrijpe wie begrijpen kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Die ouderwetse haat jegens de "communisten" gaat er maar niet uit hé. Typisch dat een conservatief moet teruggrijpen naar het verleden om ergere zaken te zoeken dan wat er nu gebeurt in Amerika.
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Feit blijft dat Moskou op ongepaste wijze heeft gereageerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Omdat ik een oorlogsmisdadiger aanklaag, steun ik plots de tegenpartij. Hoe bizar! Het punt is dat ik vind dat mensenrechten moeten gerespecteerd worden onder álle omstandigheden, en zonder voorwaarden. Voor u moeten mensenrechten enkel gerespecteerd worden wanneer ze u uitkomen. En wanneer een oorlogsmisdadiger grove mensenrechtenschendingen begaat, dan kijkt gij dat graag door de vingers wanneer blijkt dat die misdadiger aan uw kant staat. Inderdaad, begrijpe wie begrijpen kan.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amerika? We hebben het hier over Rusland en Georgië. Nogmaals Rode : beter lezen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alles omdraaien. Het gaat precies om het feit dat je dat NIET doet onder alle omstandigheden. Ik lees nooit enige berichten van je over de vernietigingskampen in Noord-Korea, of de massale vuurpelotons in China, of nog over de misdaden tegen de menselijkheid in Tsjetsjenië. Alleen maar omdat jij nooit posities neemt tegen kommunistische landen, en verwonderlijk genoeg, ook niet tegen ex-communistische landen, al zijn deze de ruwste kapitalisten ter wereld geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Wie begon daarnet over het woekerende kapitalisme in Rusland? Het is nogal hypocriet om het falen van het systeem af te schuiven op een andere grootmacht.
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En wat wa dan voor jou gepast geweest als je eigen soldaten die op vredesmissie zijn beschoten en gedood worden door de Georgische strijdkrachten ?
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Niets te beleven in Oost Congo Chipie?
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me wel vragen bij uw 'moraal', die eruit lijkt te bestaan dat als iemand anders iets slechts doet, mij dat het recht geeft hetzelfde te doen. Zo ben ik althans niet opgevoed. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 oktober 2008 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |