Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2008, 22:56   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Bewijzen dat Georgië oorlogsmisdaden beging

Shaakashvili, een brutale oorlogsaanstoker, ontkent de bewijzen die zich opstapelen tegen Georgische troepen, die nu verdacht worden van oorlogsmisdaden:
Citaat:

Georgia denies war crimes claim

President Mikhail Saakashvili has denied that Georgia's armed forces committed war crimes during their attack on South Ossetia in August.

Evidence obtained by the BBC in the breakaway region suggests Georgia used indiscriminate force, and may have targeted civilians.

Witnesses said tanks had fired on an apartment block, and civilians were shot at as they fled the fighting.

UK Foreign Secretary David Miliband has raised the issue with Tbilisi.

Meer: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7696119.stm
De Westerse democraturen steunen Shaakashvili natuurlijk en zullen niet aarzelen die oorlogsmisdaden door de vingers te zien. Want mensenrechten en oorlogsrechten gelden alleen wanneer ze ons uitkomen. Niet?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 00:54   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Want mensenrechten en oorlogsrechten gelden alleen wanneer ze ons uitkomen. Niet?
De vraag die dan interessant wordt is waarom dit gebeurde:

Citaat:
UK Foreign Secretary David Miliband has raised the issue with Tbilisi.
Heeft het UK iets nodig van Rusland misschien?

Trouwens C2C, er bestaan ook mensen die niet door een ideologische bril naar mensenrechten kijken of ten minste pogen te kijken.

Vandaar dit uit hetzelfde artikel van de BBC

Citaat:
The BBC visit also confirmed the systematic destruction of villages inside South Ossetia that were inhabited by ethnic Georgians.

Some homes appeared to have been not just burned by Ossetians, but also bulldozed by the territory's Russian-backed authorities.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 oktober 2008 om 01:00.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 00:59   #3
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard is Georgië verantwoordelijk voor de misdaden die werden begaan tegen de Zuid-Ossetiërs. Tzou me trouwens niet verbazen als de westerse landen de Georgische president aangespoord hebben tot conflict tegen Rusland (dat was nogal te merken aan de gewoonweg idiote uitspraken van Condoleezza Rice). De Zuid-Ossetiërs zagen geen graten in een, zeg maar Anschluss bij Georgië, en Rusland heeft die belangen verdedigd. Sjaaksjivilli is een moordenaar en een pion van het Westerse Imperialisme dat blijkbaar weer op zoek is naar een tweede Koude Oorlog met Rusland. Het is schandalig hoe de president van Georgië ermee wegkwam in de mainstream media.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 29 oktober 2008 om 01:02.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 01:04   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is schandalig hoe de president van Georgië ermee wegkwam in de mainstream media.
Dat is ook mijn indruk. Vergeten werd te gemakkelijk wie is beginnen schieten. De 'mainstream' media toonden nog maar eens hun partijdigheid. Waar vind je nog eerlijke journalistiek, in plaats van voorgekauwde propaganda die dan in honderden media gekloond wordt?
Oud 29 oktober 2008, 10:40   #5
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Heeft het UK iets nodig van Rusland misschien?
EU hervat overleg met Rusland
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 11:01   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is ook mijn indruk. Vergeten werd te gemakkelijk wie is beginnen schieten. De 'mainstream' media toonden nog maar eens hun partijdigheid. Waar vind je nog eerlijke journalistiek, in plaats van voorgekauwde propaganda die dan in honderden media gekloond wordt?
En wat vindt U zoal over de berichtgeving over Tsjetsjenië?
Ik weet wel dat de Russen tijdens die oorlog veel properder 'handelden' dan de Georgiers... Russen staan immers bekend voor de 'menselijkheid' waarmee ze bepaalde problemen oplossen (U zult U waarschijnlijk nog wel herinneren hoe de Russen de gijzelingen oplosten in die school en in de opera… Echt grondig...)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:22   #7
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik weet wel dat de Russen tijdens die oorlog veel properder 'handelden' dan de Georgiers... Russen staan immers bekend voor de 'menselijkheid' waarmee ze bepaalde problemen oplossen (U zult U waarschijnlijk nog wel herinneren hoe de Russen de gijzelingen oplosten in die school en in de opera… Echt grondig...)...
Typisch, Ten eerste doet Tsjetsjenie hier niet ter kwestie.
Ten tweede. De gijzelingen werden natuurlijk niet op de beste manier opgelost, maar het valt me op dat iedereen hier in het westen daar kritiek op geeft en waarschijnlijk denkt iedereen hier dat die de gijzeling veel beter kon oplossen dan de Russen. Ik zou U in de plaats van Russen willen zien en wat U dan ervan zou bakken. Het lijkt me helemaal geen makkelijke kwestie. Achteraf kun je ook altijd commentaar over geven.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:34   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Shaakashvili, een brutale oorlogsaanstoker, ontkent de bewijzen die zich opstapelen tegen Georgische troepen, die nu verdacht worden van oorlogsmisdaden:

De Westerse democraturen steunen Shaakashvili natuurlijk en zullen niet aarzelen die oorlogsmisdaden door de vingers te zien. Want mensenrechten en oorlogsrechten gelden alleen wanneer ze ons uitkomen. Niet?

Jij bent en blijft een onvervalste en onvoorwaardelijke vriend en steun voor Rusland, het land met het ruwste Kapitalisme ter wereld als economisch systeem.

Begrijpe wie begrijpen kan.
Oud 29 oktober 2008, 18:12   #9
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Typisch, Ten eerste doet Tsjetsjenie hier niet ter kwestie.
Ten tweede. De gijzelingen werden natuurlijk niet op de beste manier opgelost, maar het valt me op dat iedereen hier in het westen daar kritiek op geeft en waarschijnlijk denkt iedereen hier dat die de gijzeling veel beter kon oplossen dan de Russen. Ik zou U in de plaats van Russen willen zien en wat U dan ervan zou bakken. Het lijkt me helemaal geen makkelijke kwestie. Achteraf kun je ook altijd commentaar over geven.
Bent U er U wel van bewust dat U tegen de Secretaris-Generaal van de VN bezig bent?
Oud 29 oktober 2008, 18:43   #10
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jij bent en blijft een onvervalste en onvoorwaardelijke vriend en steun voor Rusland, het land met het ruwste Kapitalisme ter wereld als economisch systeem.

Die ouderwetse haat jegens de "communisten" gaat er maar niet uit hé. Typisch dat een conservatief moet teruggrijpen naar het verleden om ergere zaken te zoeken dan wat er nu gebeurt in Amerika.
Oud 29 oktober 2008, 19:12   #11
jornob
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Sjaaksjivilli is een moordenaar en een pion van het Westerse Imperialisme dat blijkbaar weer op zoek is naar een tweede Koude Oorlog met Rusland. Het is schandalig hoe de president van Georgië ermee wegkwam in de mainstream media.
Feit blijft dat Moskou op ongepaste wijze heeft gereageerd.
jornob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 20:24   #12
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een wereldvreemde, verwrongen redenering.

Omdat ik een oorlogsmisdadiger aanklaag, steun ik plots de tegenpartij. Hoe bizar!

Het punt is dat ik vind dat mensenrechten moeten gerespecteerd worden onder álle omstandigheden, en zonder voorwaarden. Voor u moeten mensenrechten enkel gerespecteerd worden wanneer ze u uitkomen. En wanneer een oorlogsmisdadiger grove mensenrechtenschendingen begaat, dan kijkt gij dat graag door de vingers wanneer blijkt dat die misdadiger aan uw kant staat.

Inderdaad, begrijpe wie begrijpen kan.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 20:39   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Die ouderwetse haat jegens de "communisten" gaat er maar niet uit hé. Typisch dat een conservatief moet teruggrijpen naar het verleden om ergere zaken te zoeken dan wat er nu gebeurt in Amerika.
Amerika? We hebben het hier over Rusland en Georgië. Nogmaals Rode : beter lezen!
Oud 29 oktober 2008, 20:42   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat een wereldvreemde, verwrongen redenering.

Omdat ik een oorlogsmisdadiger aanklaag, steun ik plots de tegenpartij. Hoe bizar!

Het punt is dat ik vind dat mensenrechten moeten gerespecteerd worden onder álle omstandigheden, en zonder voorwaarden. Voor u moeten mensenrechten enkel gerespecteerd worden wanneer ze u uitkomen. En wanneer een oorlogsmisdadiger grove mensenrechtenschendingen begaat, dan kijkt gij dat graag door de vingers wanneer blijkt dat die misdadiger aan uw kant staat.

Inderdaad, begrijpe wie begrijpen kan.

Niet alles omdraaien. Het gaat precies om het feit dat je dat NIET doet onder alle omstandigheden.

Ik lees nooit enige berichten van je over de vernietigingskampen in Noord-Korea, of de massale vuurpelotons in China, of nog over de misdaden tegen de menselijkheid in Tsjetsjenië.

Alleen maar omdat jij nooit posities neemt tegen kommunistische landen, en verwonderlijk genoeg, ook niet tegen ex-communistische landen, al zijn deze de ruwste kapitalisten ter wereld geworden.
Oud 29 oktober 2008, 20:43   #15
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Amerika? We hebben het hier over Rusland en Georgië. Nogmaals Rode : beter lezen!
Wie begon daarnet over het woekerende kapitalisme in Rusland? Het is nogal hypocriet om het falen van het systeem af te schuiven op een andere grootmacht.
Oud 29 oktober 2008, 22:31   #16
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornob Bekijk bericht
Feit blijft dat Moskou op ongepaste wijze heeft gereageerd.
zo ongepast als de VS in Irak en Afghanistan of iets minder ongepast ?
En wat wa dan voor jou gepast geweest als je eigen soldaten die op vredesmissie zijn beschoten en gedood worden door de Georgische strijdkrachten ?
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 23:16   #17
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
zo ongepast als de VS in Irak en Afghanistan of iets minder ongepast ?
En wat wa dan voor jou gepast geweest als je eigen soldaten die op vredesmissie zijn beschoten en gedood worden door de Georgische strijdkrachten ?
Over het feit dat U over zaken begint die totaal niets met het onderwerp te maken hebben, zal C2C U vanzelfsprekend niet lastig vallen...
Oud 30 oktober 2008, 14:47   #18
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Niets te beleven in Oost Congo Chipie?
Oud 30 oktober 2008, 15:46   #19
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Niets te beleven in Oost Congo Chipie?
iro▪nie
〈de ironie (vrouwelijk)〉
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen
Lees nu mijn handteken eens opnieuw...
Oud 31 oktober 2008, 00:59   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mijn reakties zijn niet zozeer gericht op het verdedigen of aanvallen van specifieke volkeren of ideologieën, maar een 'aanvulling' of kritiek op het gedrag van 'onze' media. Daarbij heb ik de oorlog in Chechenië niet van dichtbij gevolgd, maar ik veronderstel dat de Russen niet positief zijn voorgesteld geworden in de Westerse pers, en dat kan best terecht geweest zijn. Als de Chechenen onafhankelijkheid wensen zie ik niet in waarom iemand dat zou willen tegenhouden, en al zeker niet met geweld. Iets anders zou zijn een proxioorlog natuurlijk, maar ik weet niet of de Checheense oorlog aan deze beschrijving voldoet.

Ik stel me wel vragen bij uw 'moraal', die eruit lijkt te bestaan dat als iemand anders iets slechts doet, mij dat het recht geeft hetzelfde te doen. Zo ben ik althans niet opgevoed.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 oktober 2008 om 01:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be