Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2008, 11:08   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard LDD schaadt de kleine man

Ik ben zeker dat deze bazen partij de kleine man schaadt
Ik wil dan ook dat iedereen deze gevolgen kennen
Geen LDD voor de gewone man in de straat wegens te veel verschil tussen rijk en gewoon of arm met de gewone man in de straat

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 juni 2008 om 11:09.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 11:58   #2
lddekeren
Vreemdeling

lddekeren's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geen LDD voor de gewone man in de straat wegens te veel verschil tussen rijk en gewoon of arm met de gewone man in de straat
Wat bedoeld u met "bazenpartij"?
De gewone man zal beter af zijn met een vlaktax van 30% dan dat hij nu de helft van zijn loon moet zien verdwijnen.
lddekeren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 12:13   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke manier ? Ik ken niet alles speerpunten van LDD, maar je kan de partij toch moeilijk iets verwijten indien ze het ondernemen wilt aanmoedigen. Daar wordt iedereen beter van, dus ook de arme werkloze.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 12:18   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Noem mij eens 2 maatregelen van onze huidige regering (zonder LDD!) die de kleine man iets bijbrengen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 17:54   #5
Pavolini
Banneling

Standaard

LDD is inderdaad een extremistische bazenpartij, die de gewone kleine man nog verder wil uitbuiten. Via lagere belastingen (of Vlaktaks zever) willen ze de Staat macht en geld verder ontnemen om oa de sociale zekerheid verder te ontmantelen. LDD's programma is op het lijf geschreven van de bazen, de werkgeversorganisaties.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 18:05   #6
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
LDD is inderdaad een extremistische bazenpartij, die de gewone kleine man nog verder wil uitbuiten. Via lagere belastingen (of Vlaktaks zever) willen ze de Staat macht en geld verder ontnemen om oa de sociale zekerheid verder te ontmantelen. LDD's programma is op het lijf geschreven van de bazen, de werkgeversorganisaties.
...of van de mensen die werken en niet afhankelijk zijn van de staat om hun een inkomen te *geven*...

Ik denk er heel ernstig aan on de eerstvolgende verkiezingen (ergens in september ?) op LDD te stemmen. Tenminste iemand die nog gezegend is met een flinke dosis boerenverstand, en die zijn kop niet in het zand steekt voor bepaalde mistoestanden enkel en alleen maar omdat dat niet politiek correct is.

Political Correctness will be the death of us all.

GO LDD !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 18:09   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
...of van de mensen die werken en niet afhankelijk zijn van de staat om hun een inkomen te *geven*...

Ik denk er heel ernstig aan on de eerstvolgende verkiezingen (ergens in september ?) op LDD te stemmen. Tenminste iemand die nog gezegend is met een flinke dosis boerenverstand, en die zijn kop niet in het zand steekt voor bepaalde mistoestanden enkel en alleen maar omdat dat niet politiek correct is.

GO LDD !
Ach zo, dus nog iemand die de halfslachtige frasen "met België als het kan, zonder als het moet" en "economische migratie is noodzakelijk" onderschrijft.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 18:13   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Noem mij eens 2 maatregelen van onze huidige regering (zonder LDD!) die de kleine man iets bijbrengen?
Sorry geen,daarom Vlaams Belang en geen bazenpartij
Oud 28 juni 2008, 18:19   #9
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ach zo, dus nog iemand die de halfslachtige frasen "met België als het kan, zonder als het moet" en "economische migratie is noodzakelijk" onderschrijft.
Dat zijn inderdaad de 2 mindere punten in hun plan

Probleem is dat ik nergens volledig 100% mijn gedacht vind. Terwijl ik me heel goed kan vinden in de standpunten van het VB mbt immigratie en het communautaire luik ben ik diametraal tegen hun standpunten over abortus en euthanasie...

Zucht. Het wordt nog 'ne zware dobber...

Laatst gewijzigd door LastMohican : 28 juni 2008 om 18:20.
Oud 28 juni 2008, 18:24   #10
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Probleem is dat ik nergens volledig 100% mijn gedacht vind. Terwijl ik me heel goed kan vinden in de standpunten van het VB mbt immigratie en het communautaire luik ben ik diametraal tegen hun standpunten over abortus en euthanasie...

Wat vindt ge op dit moment, in de huidige politieke en communautaire regimecrisis, het belangrijkst: Vlaamse onafhankelijkheid of bepaalde ethische standpunten?

Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 00:53   #11
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben ook voor abortus en euthanasie maar dat is zeker niet het belangrijkste. Als je voor een onafhankelijk Vlaanderen bent en voor een ander vreemdelingenbeleid dan hoor je zeker thuis bij het Vlaams Belang.
Dat is onmogelijk te lijmen met economische migratie en het halfslachtige vage "met België als het kan, zonder België als het moet" standpunt.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 08:12   #12
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:

GO LDD !
Boerenverstand? De aandeelhouders en de bazen wrijven zich in de handen met zulke domme "werkenden" die steeds meer en harder mogen werken voor dezelfde pree terwijl zij de winsten opstrijken!!! LDD is een partij die uitbuiting verkoopt. Niemand beweert dat er misbruiken zijn op vlak van sociale voorzieningen, niemand beweert dat de PS een bende heiligen zijn die netjes aan de arme sukkelaar denken. Maar LDD maakt van de situatie gebruik om een compleet duale maatschappij te vestigen met rijken enerzijds en suklkelaars anderzijds, sukkelaars die ofwel niks hebben ofwel zich de naad uit het lijf mogen werken om nog net rond te komen. Een kopie van de Amerikaanse klotemaatschappij? NEEN DANK U. Keiharde onverdraagzame strijd
tegen liberaal-extremisme? JA, ONMIDDELIJK, altijd en overal!

(En misschien zal de Politics-redactie mij nu weer op de vingers tikken, maar het kan me niet schelen: ik ben voorstander van het uit elkaar ranselen van de LDD-meetings).
Oud 29 juni 2008, 08:23   #13
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Boerenverstand? De aandeelhouders en de bazen wrijven zich in de handen met zulke domme "werkenden" die steeds meer en harder mogen werken voor dezelfde pree terwijl zij de winsten opstrijken!!! LDD is een partij die uitbuiting verkoopt. Niemand beweert dat er misbruiken zijn op vlak van sociale voorzieningen, niemand beweert dat de PS een bende heiligen zijn die netjes aan de arme sukkelaar denken. Maar LDD maakt van de situatie gebruik om een compleet duale maatschappij te vestigen met rijken enerzijds en suklkelaars anderzijds, sukkelaars die ofwel niks hebben ofwel zich de naad uit het lijf mogen werken om nog net rond te komen. Een kopie van de Amerikaanse klotemaatschappij? NEEN DANK U. Keiharde onverdraagzame strijd
tegen liberaal-extremisme? JA, ONMIDDELIJK, altijd en overal!

(En misschien zal de Politics-redactie mij nu weer op de vingers tikken, maar het kan me niet schelen: ik ben voorstander van het uit elkaar ranselen van de LDD-meetings).
LDD is ook voor vrije meningsuiting, en als die dan gebaseerd is op feiten en niet op wat ongefundeerd gescheld, dan luisteren we er zelfs naar.
Oud 29 juni 2008, 09:26   #14
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De LDD is de enige partij die tenminste opkomt voor een substantiële belastingvermindering voor die brave werkende middenklasse, en die de strijd wil aanbinden tegen dat moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat.

Toch zal ik trouw voor het Vlaams Belang blijven stemmen, daar het Vlaams Belang de enige partij is die komaf wil maken met die multiculwaanzin.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 juni 2008 om 09:47.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:33   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
De LDD is de enige partij die ten minste opkomt voor een substantiële belastingvermindering voor die brave werkende middenklasse, en die de strijd wil aanbinden tegen dat moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat.

Toch zal ik trouw voor het Vlaams Belang blijven stemmen, daar het Vlaams Belang de enige partij is die komaf wil maken met die multiculwaanzin.
Ik had het dan ook over de kleine man,lijst de Decker is er enkel voor de rijke klasse en zal het geld dan ook komen halen bij de kleine arme werkende man ....
Oud 29 juni 2008, 09:39   #16
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik had het dan ook over de kleine man,lijst de Decker is er enkel voor de rijke klasse en zal het geld dan ook komen halen bij de kleine arme werkende man ....
Dit komt uit het LDD programma. U zal het wellicht wel ontkennen, maar dat is uw recht.

Eerlijk en sociaal
Een sociale vlaktaks van 30% verdeelt de lasten rechtvaardig over alle inkomens. De fiscale aftrekken verdwijnen, behalve voor zelfstandigen. Wie onder het leefloon zit, betaalt niets.

Met 1/3 van ons loon komt de staat wel toe. Fraude of zwartwerk zijn het risico niet meer waard, en fiscale constructies worden nutteloos.

Een beroepsloopbaan van 40 jaar geeft recht op vol pensioen. Wie vroeg instapt, kan vroeger weg. LDD schaft alle brugpensioenen af, maar de pensioenen die al zijn toegekend worden uitgevoerd.

LDD wil een modern arbeidsrecht, dat gelijk is voor arbeiders en bedienden. Ontslagtermijnen zijn nu te lang, maar ontslagvergoedingen moeten netto zijn.

Wie werkt verdient minstens 20% meer dan wie een uitkering trekt. De dop wordt beperkt in de tijd, zoals in heel Europa. Na 3 jaar stopt de uitkering.

Tot zover uw stelling dat LDD niet voor de arbeider is. Want de arbeider is heus geen kleine man.

Laatst gewijzigd door lddekeren : 29 juni 2008 om 09:40.
Oud 29 juni 2008, 09:48   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed nieuws voor de liberalen van het VWS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LDD
Wie werkt verdient minstens 20% meer dan wie een uitkering trekt. De dop wordt beperkt in de tijd, zoals in heel Europa. Na 3 jaar stopt de uitkering.
Oud 29 juni 2008, 12:55   #18
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lddekeren Bekijk bericht
Dit komt uit het LDD programma. U zal het wellicht wel ontkennen, maar dat is uw recht.

Eerlijk en sociaal
Een sociale vlaktaks van 30% verdeelt de lasten rechtvaardig over alle inkomens. De fiscale aftrekken verdwijnen, behalve voor zelfstandigen. Wie onder het leefloon zit, betaalt niets.

Met 1/3 van ons loon komt de staat wel toe. Fraude of zwartwerk zijn het risico niet meer waard, en fiscale constructies worden nutteloos.

Een beroepsloopbaan van 40 jaar geeft recht op vol pensioen. Wie vroeg instapt, kan vroeger weg. LDD schaft alle brugpensioenen af, maar de pensioenen die al zijn toegekend worden uitgevoerd.

LDD wil een modern arbeidsrecht, dat gelijk is voor arbeiders en bedienden. Ontslagtermijnen zijn nu te lang, maar ontslagvergoedingen moeten netto zijn.

Tot zover uw stelling dat LDD niet voor de arbeider is. Want de arbeider is heus geen kleine man.
Dit is toch hilarisch!!! Aftrekposten in de belastingen verdwijnen BEHALVE VOOR DE ZELFSTANDIGEN!!!! De grootste fraudeurs worden godverdomme nog beloond!!! Want het zijn vooral de zelfstandigen die zeer kleine inkomens aangeven en zowat alles dat maar denkbaar is in hun aftrekposten gooien. De Vlaktaks op zich is al asociaal, maar dit achterdeurtje voor de zelfstandigen nog eens openlaten is wel helemaal te gortig.

Frauderen is dan "het risico niet meer waard" klinkt het. Geloven jullie nog in Sinterklaas misschien? Wie de mogelijkheid gelaten wordt om de gemeenschap te bestelen, zal dit ook doen. Als liberaal-extremist zou je toch op de hoogte moeten zijn van de "free rider-theorie"?!?

"Ontslagtermijnen te lang"? Te kort nog zul je bedoelen! Een kennis van mij werd onlangs op straat gezet vlak voor de verlofperiode zodat de baas minder vakantiegeld moest betalen. Hij had zelf aangekondigd in september van werk te veranderen. Op zijn C4 stond vermeld: "voldoet niet meer aan de eisen van de job"!!!! Een pertinente leugen! De bazen kunnen nog veel te veel vrijheden permitteren in dat ontslagrecht.

Na drie jaar stopt een werkloosheidsuitkering. Blijkbaar zijn jullie niet opd e hoogte van praktijk en theorie van jullie verderfelijk kapitalistisch systeem dat een constante werkloosheid uitlokt en nodig heeft, kortom er zal steeds in een kapitalistisch systeem een werkloosheid van minstens 3% bestaan. Die mensen kunnen de pot op of zo?

Godverdomse vuile klootzakken. Ik garandeer u, als er hier een LDD'er aan onze deurbel hangt, heb ik hem bij zijn keel.
Oud 29 juni 2008, 13:18   #19
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is toch hilarisch!!! Aftrekposten in de belastingen verdwijnen BEHALVE VOOR DE ZELFSTANDIGEN!!!! De grootste fraudeurs worden godverdomme nog beloond!!! Want het zijn vooral de zelfstandigen die zeer kleine inkomens aangeven en zowat alles dat maar denkbaar is in hun aftrekposten gooien. De Vlaktaks op zich is al asociaal, maar dit achterdeurtje voor de zelfstandigen nog eens openlaten is wel helemaal te gortig.

Frauderen is dan "het risico niet meer waard" klinkt het. Geloven jullie nog in Sinterklaas misschien? Wie de mogelijkheid gelaten wordt om de gemeenschap te bestelen, zal dit ook doen. Als liberaal-extremist zou je toch op de hoogte moeten zijn van de "free rider-theorie"?!?

"Ontslagtermijnen te lang"? Te kort nog zul je bedoelen! Een kennis van mij werd onlangs op straat gezet vlak voor de verlofperiode zodat de baas minder vakantiegeld moest betalen. Hij had zelf aangekondigd in september van werk te veranderen. Op zijn C4 stond vermeld: "voldoet niet meer aan de eisen van de job"!!!! Een pertinente leugen! De bazen kunnen nog veel te veel vrijheden permitteren in dat ontslagrecht.

Na drie jaar stopt een werkloosheidsuitkering. Blijkbaar zijn jullie niet opd e hoogte van praktijk en theorie van jullie verderfelijk kapitalistisch systeem dat een constante werkloosheid uitlokt en nodig heeft, kortom er zal steeds in een kapitalistisch systeem een werkloosheid van minstens 3% bestaan. Die mensen kunnen de pot op of zo?

Godverdomse vuile klootzakken. Ik garandeer u, als er hier een LDD'er aan onze deurbel hangt, heb ik hem bij zijn keel.
Niets - maar dan ook niets - belet jou om ook zelfstandige te worden zodat je onmiddelijk en zonder moeite de grote poen kan scheppen. Wat een zever. De meeste zelfstandigen werken verdorie minstens 2 keer de uren van een loontrekkende !
Oud 29 juni 2008, 13:26   #20
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets - maar dan ook niets - belet jou om ook zelfstandige te worden zodat je onmiddelijk en zonder moeite de grote poen kan scheppen. Wat een zever. De meeste zelfstandigen werken verdorie minstens 2 keer de uren van een loontrekkende !
AAAaach ja de eeuwige dooddoener. Kijk, niemand heeft hen verplicht zelfstandige te worden en ik ben ook niet jaloers ervan. Wie hard werkt, mag inderdaad meer verdienen. Maar NIEMAND heeft het recht of mag het recht bezitten om de volksgemeenschap te bestelen of foert te zeggen tegen de sukkelaars van de gemeenschap waarvan hij deel uitmaakt. Want ook die zelfstandige goedverdiener was twee keer niets geweest zonder de gemeenschap die hem de mogelijkheden heeft gegeven te worden wat hij is (scholing, infrastructuur, werknemers aantrekken, lenen, ...)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be