Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2008, 23:23   #1
Pierette
Banneling

Standaard Moslim-Chinezen dreigen met aanslagen op Spelen

Chinese islamisten dreigen weer met aanslagen op Spelen

In de videoboodschap is een militant van de Turkistan Islamic Party te zien.In een nieuwe videoboodschap heeft een islamitische terreurgroep aan de vooravond van de openingsceremonie gedreigd met aanslagen tegen de Olympische Spelen.

potverdemme, bestaan die ook

http://www.hln.be/hln/nl/1306/Peking...p-Spelen.dhtml

Stel u eens voor dat ze al de groten der aarde tesamen te pakken krijgen ,hoe zou de wereld veranderen of niet, chaos, nieuwe leiders,een nieuwe wereld, een nieuwe wind, nieuwe hoop misschien...

Laatst gewijzigd door Pierette : 7 augustus 2008 om 23:28.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:31   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat de chinezen daar snel korte metten van maken!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:35   #3
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Aan de naam te zien zijn allicht geen (Han-)Chinezen maar Oejgoeren. Niet verwonderlijk (maar evenmin positief) dat ze in een periode waarin hun cultuur onder enorme druk staat teruggrijpen naar zoiets barbaars als godsdienst. Vooral dan omdat ze dan het perfecte alibi leveren aan de Chinese overheid om - onder het mom van de wereldwijde War on Terror - zowat iedere vorm van militantisme aan te pakken met instemmend gegrom van de rest van de wereld.

Trouwens, dergelijke groepen bestaan al langer dan vandaag. Daar is niets nieuws aan.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 7 augustus 2008 om 23:36.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:45   #4
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het gaat trouwens om deze regio waar deze bevolking, de Oeigoeren (meeste moslims), woont.

De regio, Chinezen noemen het Xinjang, wordt langzaam overspoeld door Han Chinezen en de plaatselijke bevolking wordt onderdrukt. Hetzelfde gaat natuurlijk voor de Tibetanen die daarentegen niet met aanslagen dreigen.

Persoonlijk vind ik dat Oeigoerië / Oost-Turkestan / Xinjang onafhankelijk mag worden als de merendeel dat wilt.

EDIT: Daarbij hoop ik wel dat het politieke Islamisme wordt vernietigd.

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 7 augustus 2008 om 23:47.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 02:37   #5
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Mijn vrouw heeft in Xinjiang gereisd en kan bevestigen dat de locale Oejgoeren helemaal niks van de (Han-)Chinezen moeten hebben. Ik kan hen ook zover begrijpen, maar terrorisme kan ik niet goedkeuren.
Waarom zijn de Tibetanen relatief vreedzaam in hun verzet, en grijpen de Moslims meteen weer naar bommen en aanslagen?
Xinjiang of Oost-Turkestan mag van mij ook onafhankelijk worden, maar ik vrees dat het weer een obscurantistische staat wordt a la Iran of een puinhoop a la Irak-Palestina.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 09:35   #6
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Tja, de moslims. Dat zijn die vertegenwoordigers van de vreedzaamste godsdienst op de aarde. Overal waar ze zitten is er oorlog om de vreedzaamste godsdienst te laten expanderen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 09:41   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik ben volledig voorstander van de Oejgoerse strijd voor onafhankelijkheid, al zijn terrorisme en radicaal islamisme waarschijnlijk niet de meest geschikte middelen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 09:42   #8
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Tja, de moslims. Dat zijn die vertegenwoordigers van de vreedzaamste godsdienst op de aarde. Overal waar ze zitten is er oorlog om de vreedzaamste godsdienst te laten expanderen.
Het gaat hier in eerste instantie niet over het expanderen van de islam, maar over de onafhankelijkheid van een volk.
Oud 8 augustus 2008, 09:54   #9
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ze doen dat wel degelijk uit Islamitisch motief.
Oud 8 augustus 2008, 09:59   #10
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat Oeigoerië / Oost-Turkestan / Xinjang onafhankelijk mag worden als de merendeel dat wilt.

Natuurlijk. Het gaat niet op dat wij hier allemaal een lans breken voor een onafhankelijk Tibet en daarbij de andere volkeren in China hun autonomie zouden miskennen.

Als een meerderheid van de bevolking de wens te kennen geeft naar meer autonomie dan hebben ze daar recht toe, zelfs als het Vlamingen zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:08   #11
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het gaat hier in eerste instantie niet over het expanderen van de islam, maar over de onafhankelijkheid van een volk.
Natuurlijk ! De sharia moet ingevoerd worden, de vrouwen hun rechten moeten ontnomen worden en iedereen moet moslim worden.
Oud 8 augustus 2008, 10:09   #12
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Natuurlijk. Het gaat niet op dat wij hier allemaal een lans breken voor een onafhankelijk Tibet en daarbij de andere volkeren in China hun autonomie zouden miskennen.

Als een meerderheid van de bevolking de wens te kennen geeft naar meer autonomie dan hebben ze daar recht toe, zelfs als het Vlamingen zijn.
Het is wel een minderheid maar sommigen mensen vinden nu eenmaal dat moslims ALLES mogen.
Oud 8 augustus 2008, 10:10   #13
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze doen dat wel degelijk uit Islamitisch motief.
En wat heeft dat te maken met het 'expanderen' van de islam (over niet-islamitische gebieden, dus, zoals nu in Europa wel degelijk gaande is)?
Oud 8 augustus 2008, 10:14   #14
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ze zijn gealieerd aan Al-Qaida, lijkt mij duidelijk genoeg...
Oud 8 augustus 2008, 10:15   #15
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk ! De sharia moet ingevoerd worden, de vrouwen hun rechten moeten ontnomen worden en iedereen moet moslim worden.
Zeg ik dat? Ik vind het vreemd dat sommige nationalisten (waar u toe behoort, als ik me niet vergis?) ineens heel wat minder nationalistisch zijn als het om islamitische volkeren gaat.
Oud 8 augustus 2008, 10:17   #16
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel een minderheid maar sommigen mensen vinden nu eenmaal dat moslims ALLES mogen.
Hoezo alles mogen? Je kunt toch niet selectief zijn in het ondersteunen van een streven naar autonomie?

Als je doelt op hun middelen (terreur) die ze willen aanwenden, ja natuurlijk dat dit geen sympathie verdient. Maar op zichzelf is de eis naar autonomie legitiem.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:20   #17
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze zijn gealieerd aan Al-Qaida, lijkt mij duidelijk genoeg...
Graag dan een objectieve bron waar de TIP oproept tot het koloniseren van niet-Oejgoerse gebieden (China of ergens anders). Ik zal mijn woorden dan met plezier terugtrekken (wat niet inhoudt dat ik mijn mening t.o.v. de Oejgoerse autonomiestrijd ga veranderen).

En voor de slechte verstaanders, ik herhaal nogmaals dat terrorisme en radicaal islamisme wat mij betreft geen aanvaardbare middelen zijn voor een onafhankelijkheidsstrijd...
Oud 8 augustus 2008, 10:23   #18
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat trouwens om deze regio waar deze bevolking, de Oeigoeren (meeste moslims), woont.

De regio, Chinezen noemen het Xinjang, wordt langzaam overspoeld door Han Chinezen en de plaatselijke bevolking wordt onderdrukt. Hetzelfde gaat natuurlijk voor de Tibetanen die daarentegen niet met aanslagen dreigen.

EDIT: Daarbij hoop ik wel dat het politieke Islamisme wordt vernietigd.
hoe lang is al bij china ... was dit gebied vroeger onafhankelijk ? ik denk dat er heel wat verschillen zijn met Tibet hoor
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:31   #19
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hoe lang is al bij china ... was dit gebied vroeger onafhankelijk ? ik denk dat er heel wat verschillen zijn met Tibet hoor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Juun_Ghar
"Tussen 1757 en 1759 worden de Juun Ghar door de Chinezen tijdens de Qing-dynastie onderworpen."

Los daarvan is het feit ooit onafhankelijk geweest te zijn of niet irrelevant voor een autonomiestrijd. Was Vlaanderen vroeger ooit echt onafhankelijk? Waar het om gaat, is of er al dan niet sprake is van een volk.
Oud 8 augustus 2008, 11:05   #20
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zeg ik dat? Ik vind het vreemd dat sommige nationalisten (waar u toe behoort, als ik me niet vergis?) ineens heel wat minder nationalistisch zijn als het om islamitische volkeren gaat.
Moslims willen nu eenmaal de ganse wereld aan de Sharia onderwerpen. Ze willen zoals Hitler met zijn nazi's de wereld overrompelen en hun gedachtengoed opdringen. Iedereen moet opletten van hen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be