![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Chinese islamisten dreigen weer met aanslagen op Spelen
In de videoboodschap is een militant van de Turkistan Islamic Party te zien.In een nieuwe videoboodschap heeft een islamitische terreurgroep aan de vooravond van de openingsceremonie gedreigd met aanslagen tegen de Olympische Spelen. ![]() ![]() potverdemme, bestaan die ook ![]() http://www.hln.be/hln/nl/1306/Peking...p-Spelen.dhtml Stel u eens voor dat ze al de groten der aarde tesamen te pakken krijgen ,hoe zou de wereld veranderen of niet, chaos, nieuwe leiders,een nieuwe wereld, een nieuwe wind, nieuwe hoop misschien... Laatst gewijzigd door Pierette : 7 augustus 2008 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat de chinezen daar snel korte metten van maken!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Aan de naam te zien zijn allicht geen (Han-)Chinezen maar Oejgoeren. Niet verwonderlijk (maar evenmin positief) dat ze in een periode waarin hun cultuur onder enorme druk staat teruggrijpen naar zoiets barbaars als godsdienst. Vooral dan omdat ze dan het perfecte alibi leveren aan de Chinese overheid om - onder het mom van de wereldwijde War on Terror - zowat iedere vorm van militantisme aan te pakken met instemmend gegrom van de rest van de wereld.
Trouwens, dergelijke groepen bestaan al langer dan vandaag. Daar is niets nieuws aan.
Laatst gewijzigd door Burkide : 7 augustus 2008 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het gaat trouwens om deze regio waar deze bevolking, de Oeigoeren (meeste moslims), woont.
![]() De regio, Chinezen noemen het Xinjang, wordt langzaam overspoeld door Han Chinezen en de plaatselijke bevolking wordt onderdrukt. Hetzelfde gaat natuurlijk voor de Tibetanen die daarentegen niet met aanslagen dreigen. Persoonlijk vind ik dat Oeigoerië / Oost-Turkestan / Xinjang onafhankelijk mag worden als de merendeel dat wilt. EDIT: Daarbij hoop ik wel dat het politieke Islamisme wordt vernietigd. Laatst gewijzigd door BenIsaac : 7 augustus 2008 om 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Mijn vrouw heeft in Xinjiang gereisd en kan bevestigen dat de locale Oejgoeren helemaal niks van de (Han-)Chinezen moeten hebben. Ik kan hen ook zover begrijpen, maar terrorisme kan ik niet goedkeuren.
Waarom zijn de Tibetanen relatief vreedzaam in hun verzet, en grijpen de Moslims meteen weer naar bommen en aanslagen? Xinjiang of Oost-Turkestan mag van mij ook onafhankelijk worden, maar ik vrees dat het weer een obscurantistische staat wordt a la Iran of een puinhoop a la Irak-Palestina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Tja, de moslims. Dat zijn die vertegenwoordigers van de vreedzaamste godsdienst op de aarde. Overal waar ze zitten is er oorlog om de vreedzaamste godsdienst te laten expanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben volledig voorstander van de Oejgoerse strijd voor onafhankelijkheid, al zijn terrorisme en radicaal islamisme waarschijnlijk niet de meest geschikte middelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat hier in eerste instantie niet over het expanderen van de islam, maar over de onafhankelijkheid van een volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze doen dat wel degelijk uit Islamitisch motief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk. Het gaat niet op dat wij hier allemaal een lans breken voor een onafhankelijk Tibet en daarbij de andere volkeren in China hun autonomie zouden miskennen. Als een meerderheid van de bevolking de wens te kennen geeft naar meer autonomie dan hebben ze daar recht toe, zelfs als het Vlamingen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze zijn gealieerd aan Al-Qaida, lijkt mij duidelijk genoeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je doelt op hun middelen (terreur) die ze willen aanwenden, ja natuurlijk dat dit geen sympathie verdient. Maar op zichzelf is de eis naar autonomie legitiem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En voor de slechte verstaanders, ik herhaal nogmaals dat terrorisme en radicaal islamisme wat mij betreft geen aanvaardbare middelen zijn voor een onafhankelijkheidsstrijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Tussen 1757 en 1759 worden de Juun Ghar door de Chinezen tijdens de Qing-dynastie onderworpen." Los daarvan is het feit ooit onafhankelijk geweest te zijn of niet irrelevant voor een autonomiestrijd. Was Vlaanderen vroeger ooit echt onafhankelijk? Waar het om gaat, is of er al dan niet sprake is van een volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Moslims willen nu eenmaal de ganse wereld aan de Sharia onderwerpen. Ze willen zoals Hitler met zijn nazi's de wereld overrompelen en hun gedachtengoed opdringen. Iedereen moet opletten van hen.
|
![]() |
![]() |