![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom is N-VA de schuldige ? Als men Brussel en België wil behoiuden, dan moet BHV gesplist worden en Brussel van de 2 gemeenschappen moet blijven. Een Franstalige miss vergist zich even en spreekt eerst over Franstalige en dan over Wallonië.
http://www.standaard.be/video/videoP...0&videoId=8602 Maingain legt weer de schuld bij Vlaanderen en N-VA. Hij denkt nog altijd dat België en Belgo-Flamand ( versta Nederlandstalig ) creatuur is. Er zijn gewoon teveel verschillen tussen Vlaanderen ( geografiisch/territoriaal ) en de Franstaligen ( linguïstisch ). Het is dan ook duidelijk dat enkel het geografische kan primeren. Nergens gelden linguïstische grenzen. Verschillende Landen ( Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje erkennen andere talen ), Zeker niet in Brussel DAT IN WEZEN MULTICULTUREEL en dus VEELTALIG is. VEELtalig !!!!!!!!!!!!! niet Franstalig is. DAT moeten de Vlamingen uitspelen. Brussel is zelfs linguïstisch beter af bij Vlaanderen, daar het Nederlands internationaal een kleinere taal is dan het Frans en Brussel economisch met Vlaandern verbonden is.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Azert ? U bent zo stil de laatste tijd ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Brussel is Vlaams. Brussel is niet als Vlaanderen en Wallonïe.
http://www.youtube.com/watch?v=LTYEWE48YVc&NR=1 Kris Peeters en Louis Tobback hebben het aan de brusselaars gezegd |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() brussel ligt in vlaanderen , door hun onwil nederlands te spreken ( want raar genoeg zijn de meeste daar tweetalig frans/engels ) is bxl nu 80% franstalig
van mijn part mogen ze er een diplomatiek district van maken , dat past bij hun nek ; ik vraag mij alleen af wie gaat opdraaien voor hun 19% werklozen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Wallonië wenst zoiets als west Berlijn in oost Duitsland blijkbaar. Gaan ze ook een luchtbrug organiseren?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoord.
Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken, ik weet ook wel dat Brussel Vlaams WAS maar we leven in een Europa anno 2008 Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot nu toe heeft "Europa" nog nooit ergens gevraagd om "grondgebied" te krijgen.
In geen enkel verdrag staat geschreven (en is dus afgesproken) dat zoiets binnen hun bevoegdheden zou liggen, laat staan dat bepaald zou zijn "hoe" er dan bestuurd moet of kan worden. (vb. alle EU bewoners laten deelnemen aan verkiezingen ???, vb. hoe inkomsten vergaren ?? ze zullen rap zijn om vanuit al die leden-landen geld te injekteren ...). Brussel moet absoluut "in handen blijven" van zowel Vlaanderen als Wallonië, al was het maar van onze kant om een uiterst stevige vingen in de pap te blijven hebben op het vlak van bescherming van de Vlaming in de hoofdstad. Dus zeker de bevoegdheden van de Vlaamse Gemeenschap (persoonsgebonden, onderwijs ...) mogen nooit "afgegeven" worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alleen de Brusselse francofone elite panikeert bij de huidige impasse. Laat ze maar hysterisch doen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie echt niet in hoe bij een eventuele opsplitsing van het land Vlaanderen zonder akkoord van de brusselse gemeenschap Brussel zou kunnen claimen
Laatst gewijzigd door speurneus : 6 augustus 2008 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij in de buurt denkt er ook iemand het zijne/het hare van :
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 augustus 2008 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Blokkers (olv wijlen G. Tastenhoye) stelden al wel een blokkade voor. Dat thema komt van tijd tot tijd nog eens boven. Daarmee opende het blok de deur die die Brussels-Waalse eis rechtvaardigt.
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 augustus 2008 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Algoed dat ze niet hebben voorgesteld om Antwerpen uit te hongeren, anders zou Antwerpen ook geannexeerd mogen worden door de Walen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?
In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn. In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands Laatst gewijzigd door Thorum : 6 augustus 2008 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling