![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lieve moeder van iedereen
![]() Ja toch ![]() Maria Lees zeker de ondertekst ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 augustus 2008 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Maria heeft vermoedelijk een niet te onderschatte rol gespeeld na de dood van Jezus bij de eerste christenen (als de moeder van de Heer). Maar werd doodgezwegen, net zoals Jacobus en de andere broeders van Jezus.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De "Heilige Maagd" bestaat niet daarover is de bijbel duidelijk. Hoewel Christenen in het algemeen aan de moeder van Jezus refereren als de "Maagd Maria", lijkt de Bijbel ons te leren dat Maria en Jozef na de miraculeuze geboorte van Christus nog meer kinderen hadden. Er zijn ongeveer tien plaatsen in het Nieuwe Testament waar "broeders van de Heer" worden vermeld (Matteüs 12:46; Matteüs 13:55; Marcus 3:31-34; Marcus 6:3; Lucas 8:19-20; Johannes 2:12, 7:3, 5, 10; Handelingen 1:14; 1 Korintiërs 9:5). In Matteüs 13:55 en Marcus 6:3 bijvoorbeeld worden Jakobus, Josef, Simon en Judas de "broers" van Jezus genoemd en lijken zij tot dezelfde familie-eenheid als Jozef, Maria en Jezus te worden gerekend. De Heilige verering van Maria door de Rooms-Katholieken is dus niet meer dan een lokale traditie maar heeft niets te maken met het woord van de bijbel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Een gewone stervelinge kan niet maagd zijn nadat zij geslachtsgemeenschap had gehad met een andere sterveling Jozef genaamd. Maagd is men enkel als men nooit in zijn leven te maken heeft gehad met geslachtsgemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi mooi mooi toch,ave Maria
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar al onze lieve moeders met al hune zorgen,Bravo
![]() duveltje382
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Maar volgens de kerkvader Hieronymus kon dit dus wel. Hoe hij wist dat Maria dit (biologisch) wel kon, vertelt hij er niet bij.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() En voor diegene,die de euvele moed hebben de hedendaagse zienswijze van het dogma van "de maagdelijkheid van Maria" door te nemen :
http://www.geocities.com/jathu44/31smprvr_ehr Eerlijk gezegd, ik heb al dit "gekronkel" niet kunnen volgen.. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunstmatige inseminatie? Door die duif? met een rietje?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() De Maria-verering is een volksdevotie die niet heeft geleden onder de ontkerkelijking denk ik. De dogma's zijn een noodzakelijkheid niet alleen ter ere van Maria maar ook om duidelijk te stellen hoe en wanneer men tot Maria kan bidden.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En, u die er blijkbaar meer van weet, kunt u ons ook uitleggen hoe u dan het permanent maagdschap van Maria kunt verrechtvaardigen? Strikt biologisch zie ik dit moeilijk zitten.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Ik wist niet dat U dacht in "strikt biologische" termen? Maar goed, ik noteer alvast dat U hömöseksualiteit ook tegennatuurlijk vind.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() U antwoordt niet op mijn vraag mbt tot het maagdschap van Maria. Het lijkt me dan ook een moeilijke klus, ik geef het toe.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En altijd de posting achteraf aanpassen natuurlijk.
Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840). Laatst gewijzigd door Preuße : 25 augustus 2008 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() U antwoordt weer niet op mijn vraag. Ik ga dus ervan uit dat u het antwoord schuldig blijft en het dus ook niet weet. Niemand weet het blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Wie deze posting heeft geplaatst is de uitvinder van de enigma-machine. Niemand weet dat blijkbaar. Ik ga er dus van uit dat U het ook niet wist.
Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840). Laatst gewijzigd door Preuße : 25 augustus 2008 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() [quote]Neen, natuurlijk wist ik het niet. Daarom vroeg ik het aan u. Maar u weet het dus evenmin. Maar dat ik het niet weet lijkt me begrijpelijk, maar dat u als principieel christenen er ook niet veel van terecht brengt, verbaast me wel enigzins. Christenen en zeker katholieken moeten hier toch een uitleg voor hebben. Protestanten kan men verontschuldigen, want die hebben niet zoveel vandoen met de moeder van de Here en evenmin geloven zij in die dogma's.Maar goed, mijn besluit is dus dat u het ook niet weet. Het zij zo.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 18:10. |
![]() |
![]() |