Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2008, 22:07   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard joepie, jean michel saive heeft verloren!

OS Tafeltennis: Zesde Spelen van Jean-Michel Saive zitten er al op

Jean-Michel Saive heeft zich op zijn zesde Spelen niet kunnen plaatsen voor de derde ronde. De Belg verloor met 4-2 van de Nigeriaan Segun Toriola: 11-8, 11-7, 8-11, 9-11, 11-3 en 12-10 in 43 minuten.

De eerste twee sets gingen lange tijd gelijk op, maar telkens haakte Saive op het einde af. Ook in set drie en set vier liep de score min of meer gelijkmatig op, maar nu was het telkens Saive die aan het langste eind trok. In set 5 kwam Saive 0-2 voor, maar toen ging Toriola fors door naar 7-2 en 11-3. Saive herpakte zich in set 4, en kwam 0-4 en 2-6 voor, maar Toriola kwam terug. Bij 9-10 kreeg de Waal nog een setpunt, maar enkele minuten was het Toriola die de zege binnenhaalde.

"Waar ik voor vreesde, is uitgekomen", vertelde Saive na de wedstrijd. "Hij had vertrouwen, want hij heeft hier al twee wedstrijden gewonnen, en ik speelde hier pas mijn eerste wedstrijd. Op mijn 38 jaar heb ik sowieso wat meer tijd nodig om in het ritme te komen. Ik heb niet goed gespeeld. Ik ben ontgoocheld dat ik niet hetzelfde niveau heb gehaald als op training, maar ik hoop dat al het geleverde werd nog zal lonen voor de belangrijke afspraken in de rest van het seizoen".

Het was de zesde keer dat Jean-Michel Saive op de Olympische Spelen stond. Samen met de Kroaat Zoran Primorac en de Zweed Jorgen Persson werd hij eerder deze week nog gehuldigd door de Internationale Tafeltennisfederatie (ITTF) als enige drie die alle toernooien van het tafeltennis op de Olympische Spelen hebben meegemaakt. Het beste resultaat van de voormalige nummer 1 van de wereld was een kwartfinale in Atlanta 1996. Vier jaar geleden verloor hij ook al meteen in zijn eerste ronde, eveneens met 4-2 tegen de Dominicaan van Chinese origine Jin Lu.
loa (belga)

---------------------------------------------

dat ander land!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 22:09   #2
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dat ander land!
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 22:25   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jean-Michel Saive heeft zich op zijn zesde Spelen niet kunnen plaatsen voor de derde ronde. De Belg verloor met 4-2 van de Nigeriaan Segun Toriola: 11-8, 11-7, 8-11, 9-11, 11-3 en 12-10 in 43 minuten.
Nog een keer Nigeria!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 22:26   #4
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Wie ?
Oud 20 augustus 2008, 22:34   #5
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Wie ?
Awel den dien.

(mor as ge het weet, zegt het me dan ne keer door)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 22:42   #6
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 22:51   #7
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Awel den dien.

(mor as ge het weet, zegt het me dan ne keer door)
Ik em daane mensch nog noeit gezeen of gespraokke en nog noeit neet van gehuurd.

Laatst gewijzigd door Andro : 20 augustus 2008 om 22:52.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 07:45   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
OS Tafeltennis: Zesde Spelen van Jean-Michel Saive zitten er al op

De eerste twee sets gingen lange tijd gelijk op, maar telkens haakte Saive op het einde af. Ook in set drie en set vier liep de score min of meer gelijkmatig op, maar nu was het telkens Saive die aan het langste eind trok. In set 5 kwam Saive 0-2 voor, maar toen ging Toriola fors door naar 7-2 en 11-3. Saive herpakte zich in set 4, en kwam 0-4 en 2-6 voor, maar Toriola kwam terug. Bij 9-10 kreeg de Waal nog een setpunt, maar enkele minuten was het Toriola die de zege binnenhaalde.

"Waar ik voor vreesde, is uitgekomen", vertelde Saive na de wedstrijd. "Hij had vertrouwen, want hij heeft hier al twee wedstrijden gewonnen, en ik speelde hier pas mijn eerste wedstrijd. Op mijn 38 jaar heb ik sowieso wat meer tijd nodig om in het ritme te komen. Ik heb niet goed gespeeld. Ik ben ontgoocheld dat ik niet hetzelfde niveau heb gehaald als op training, maar ik hoop dat al het geleverde werd nog zal lonen voor de belangrijke afspraken in de rest van het seizoen".

Het was de zesde keer dat Jean-Michel Saive op de Olympische Spelen stond. Samen met de Kroaat Zoran Primorac en de Zweed Jorgen Persson werd hij eerder deze week nog gehuldigd door de Internationale Tafeltennisfederatie (ITTF) als enige drie die alle toernooien van het tafeltennis op de Olympische Spelen hebben meegemaakt. Het beste resultaat van de voormalige nummer 1 van de wereld was een kwartfinale in Atlanta 1996. Vier jaar geleden verloor hij ook al meteen in zijn eerste ronde, eveneens met 4-2 tegen de Dominicaan van Chinese origine Jin Lu.
loa (belga)

---------------------------------------------

dat ander land!

foei Mitgard !

Saive, dien is al van een ander land ....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 08:45   #9
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

6 keer deelnemen aan de o.s. en nooit iets gewonnen, dat is tenminste echt in de geest van de spelen. Ja-mie !!!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 08:53   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik snap niet dat je kunt juichen bij het verlies van iemand. dat je juicht bij winst van iemand, ok, maar juichen bij het verlies?????
Oud 21 augustus 2008, 09:00   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik heb altijd gedacht dat verliezen net de bedoeling was van die olympische spelen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 09:06   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik snap niet dat je kunt juichen bij het verlies van iemand. dat je juicht bij winst van iemand, ok, maar juichen bij het verlies?????
is dat niet een beetje hypocriet, vlijm ?

winst én verlies hoort erbij hé, zonder verliezer, geen winnaar ...

winnaars en verliezers zijn dus even belangrijk voor de spelen !

en mocht België een lijstje aanleggen met hun meest verdienstelijke verliezers, de mensen zouden zo niet klagen, want dat zou een indrukwekkende lijst zijn voor zo'n klein landje !

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 augustus 2008 om 09:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 09:09   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is dat niet een beetje hypocriet, vlijm ?

winst én verlies hoort erbij hé, zonder verliezer, geen winnaar ...
absoluut, maar juich dan voor de winnaar, juich niet dat de verliezer verloren heeft....

je moet niet triest zijn dat Saive verloren heeft, maar die mens heeft je ook niets misdaan hé, hij spreekt zelfs Nederlands.
Oud 21 augustus 2008, 09:12   #14
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie moet in al haar aspecten bestreden worden, dat wil ook zeggen juichen als Belgie verliest en als ze winnen dopingsverhalen/geruchten verspreiden.

Maar voorlopig winnen ze niet.

Verschaeve
Oud 21 augustus 2008, 09:20   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Belgie moet in al haar aspecten bestreden worden, dat wil ook zeggen juichen als Belgie verliest en als ze winnen dopingsverhalen/geruchten verspreiden.

Maar voorlopig winnen ze niet.

België ok, maar de Belgen zelf??? wat hebben die mensen jou misdaan?? mogen zij hun sport niet beoefenen omdat ze toevallig hier geboren zijn? mogen die mensen echt niet hun sport boven de politiek zetten???
Oud 21 augustus 2008, 09:24   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België ok, maar de Belgen zelf??? wat hebben die mensen jou misdaan?? mogen zij hun sport niet beoefenen omdat ze toevallig hier geboren zijn? mogen die mensen echt niet hun sport boven de politiek zetten???
Die mensen mogen hun sport beoefenen net zoals ik mag juichen als ze verliezen.

En die mensen zijn Vlamingen en walen, en als ze onder die noemer opkomen zal ik ze steunen.

Maar nu niet, nu juich ik als Belgie verliest.

Verschaeve
Oud 21 augustus 2008, 09:28   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die mensen mogen hun sport beoefenen net zoals ik mag juichen als ze verliezen.

En die mensen zijn Vlamingen en walen, en als ze onder die noemer opkomen zal ik ze steunen.

Maar nu niet, nu juich ik als Belgie verliest.
België heeft niet verloren hé, Saive heeft verloren.
Oud 21 augustus 2008, 11:17   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Let niet op die kinders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 11:21   #19
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België heeft niet verloren hé, Saive heeft verloren.
Stond Saive daar als Waal, Vlaming Of Belg?

Als het antwoord "Belg" is dan heeft Belgie verloren en is er reden temeer om te juichen.

Verschaeve
Oud 21 augustus 2008, 11:22   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Let niet op die kinders.
U bent Suid-Afrikaan?

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be