![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fraude moet worden aangepakt. Meer valt er volgens mij niet over te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() kapitalisten die de staat (en dus het geld van ons allemaal) leegzuigen.
what else is new... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet nu niet waarom men hier nu met afkomt. Vakantie ?
Was al wel langer geweten. Men denkt immers aan een honderdtal nepfirma's, met een dertigduizend klanten (waarvan men het enkele maanden geleden al van een tienduizend zeker wist). Nu ja, als deze honderd nepfirma's één voor één den revue gaan paseren, zullen we nog wel een tijdje zoet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is gewoon eigen aan een voorwaardelijke sociale zekerheid - als jullie het perse nodig vinden om iedere hulpbehoevende als een rund te wegen en te keuren voor hij hulp krijgt ja dan heb je nu eenmaal mensen die die hulpbehoevendheid in scene zullen zetten en de boel zullen belazeren en je zal nooit een waterdicht systeem kunnen bedenken dat dit volledig tegenhoudt
anderzijds is het ook niet te vermijden dat in een voorwaardelijk szmodel mensen die wel echt hulpbehoevend zijn toch door de mazen van het sociale vangnet glippen de enige humane oplossing is daarom de overgang naar een onvoorwaardelijk sociaal zekerheidsmodel - één waarin iedereen dus een basisinkomen ontvangt zonder te moeten bewijzen dat men hulpbehoevend is en waar niemands mensenrecht op leven dus in vraag wordt gesteld en iedereen verzekert is tegen armoede.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien moet de staat iets minder sinterklaas spelen, als ze toch geen garanties kan geven dat het geld bij de "juiste" personen (wie dat dan ook mogen zijn) terechtkomt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Wat moeten we ons daarbij voorstellen, strenge straffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan eerder door betere en efficiëntere controle, en korter op de bal spelen door de dossiers niet te laten aanmodderen. Over de strafmaat spreek ik mij niet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
zou het niet verstandiger zijn om te pleiten voor het overbodig maken van controles en dus voor belastingverlaging ? ik denk dat de werkmens nu al genoeg moet betalen eerlijk gezegd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan al beginnen met de mogelijkheden tot frauderen weg te nemen. Een database die direct overzicht geeft of de op papier betaalde bijdragen aan den rsz, wel degelijk betaald zijn geweest. Nu duurt dit een paar jaar, vooraleer de frank valt. De nepfirma is dan al lang met de noorderzon verdwenen, en de klant, in zoverre men die kan aansprakelijk stellen, zal dan wel meestal niet solvabel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De fraude is het gevolg van... controle op de uitgaven? Briljant! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens niet meer dan het eenvoudig koppelen van een paar databases. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
is heel logisch gezien voorwaarden maken dat degenen die er aan moeten voldoen kunnen faken - kunnen doen alsof ze eraan voldoen - en dat er zelfs, zoals je hier ziet, heelder handeltjes ontstaan in die voorwaarden ( beschikken over de juiste attesten enz ) als er geen voorwaarden zijn dan kan niemand nog iets voorwenden hetzelfde geldt voor belasting op arbeid en de controle op zwartwerk trouwens - schaf de belasting op arbeid af en niemand kan nog zwart werken het onvioorwaardelijk basisinkomen kan tot slot van mijn betoog gefinancierd worden uit andere belastingen waar je minder makkelijk mee kan frauderen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Dat men op zijn minst een veelvoud moet terugbetalen van wat men gestolen heeft?
Anders is het gewoon het status quo ante voor de fraudeur. En ook, een geregulariseerde die een dossier met vervalste stukken heeft ingediend wordt vervallen verklaard van zijn rechten en zonder pardon retour gestuurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Hoe moeten die mensen dan overleven? Door misdaad te plegen? Het medicijn is dan erger dan de kwaal denk ik zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denkt hij echt dat ambtenarenlonen 5 a 10.000 euro bedragen? Voor een hevig voorstander van gratis onderwijs heeft hij toch heel weinig met het zijne uitgericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() een dopper die geschorst is kost nog veel meer aan de maatschappij dan zijn uitkering
ofwel beland hij op straat - dan kost hij geld aan opvang - nachtasielen enz of hij beland in de criminaliteit en daarmee brengt hij ook schade toe en als hij uiteindelijk in de bak vliegt kost hij daar ook meer dan een dopper of hij beland in de psychiatrie wat nog eens veel duurder is dan de gevangenis een geschorste verliest bovendien ook zijn koopkracht wat in geval van schorsingen op grote schaal onze economie ook weer schaadt schorsen is geen besparing - het ontslaan van ambtenaren en vooral controleuirs wel
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() zo ken ik een geschorste werkloze die door de finaciele problemen depressief werd en in de psychiatrie belandde - dat heeft jullie werkmensen toen 2 miljoen bfr gekost aan kosten voor zijn behandeling - terwijl zijn dop voor diezelfde periode nog geen kwart bedroeg van dat bedrag.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |