Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 20:48   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Onze media... je moet er trots op zijn.

Citaat:
Dalai lama opgenomen in ziekenhuis

DHARMSALA - De dalai lama is donderdag gehospitaliseerd in de Indiase stad Mumbai. De geestelijke leider van de Tibetanen kloeg over 'hinder aan de buik', zo meldde zijn administratie. Gisteren raakte al bekend dat de dalai lama oververmoeid is.
De gezondheid van de leider in ballingschap veroorzaakt evenwel geen grote ongerustheid, luidde het nog.

De dalai lama had woensdag al zijn publieke verplichtingen voor de komende drie weken afgezegd wegens 'uitputting'. Een medisch onderzoek donderdag in Mumbai stond sowieso al op het programma.

'Er is geen enkele reden tot grote ongerustheid [...] maar hij is in een ziekenhuis van Mumbai opgenomen omdat hij een zekere hinder aan de buik voelde', verklaarde een secretaris van de dalai lama vanuit het ballingsoord Dharamsala.

De 73-jarige geestelijke leider zou normaal zaterdag een symbolisch 'wereldwijde' hongerstaking van 12 uur leiden om de aandacht op de Tibetaanse zaak te houden nu de Olympische Spelen in Peking afgelopen zijn. Al zijn volgelingen wereldwijd zouden aan de actie deelnemen. Maar zijn 'deelname' is nu geschrapt.

Woensdag raakte al bekend dat zijn geplande bezoeken aan Mexico en de Dominicaanse Republiek afgelast zijn.
Onze onafhankelijke journalistiek krijgt weer een medaille. Let vooral op de aanhalingstekens rond die 'deelname'. Die heb ik er niet geplaatst, die stonden er in het artikel.

Bron

Zelfs in Nederland is er een meer kritische pers dan hier. Daar hebben ze ECHTE journalistiek. Ik heb sinds jaar en dag mijn krant opgezegd en ik heb nu nog enkel een abo op de Knack. Want enkel daar kan je nog een kritische kanttekening krijgen. Had ik meer tijd om te lezen, dan zou ik me ook abboneren op De Tijd maar ik vind het jammer dat die krant zich heeft teruggeplooid op voornamelijk economisch nieuws terwijl ze voor hun rollback wel echt goed bezig waren.

Nu ja... Ik zal als journalist maar eens over je zeggen dat je "hetero" bent. of zo. Zulks nieuws kan je toch niet meer accepteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 21:41   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

De media zijn propaganda-instrumenten, niet meer en niet minder. Ik begrijp niet hoe een zichzelf respecterende journalist kan meewerken aan zulke desinformatie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 22:58   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De media zijn propaganda-instrumenten, niet meer en niet minder. Ik begrijp niet hoe een zichzelf respecterende journalist kan meewerken aan zulke desinformatie.
Die werken er ook niet aan mee. De regimeslaven des te meer.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 23:11   #4
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Onze media is vooral links.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 09:45   #5
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Onze media IS links
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 14:02   #6
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Onze onafhankelijke journalistiek krijgt weer een medaille. Let vooral op de aanhalingstekens rond die 'deelname'. Die heb ik er niet geplaatst, die stonden er in het artikel.
Schreeuw je nu voor een ophemeling van Tibet met zijn 'aristocratische' leider? Is het niet juist kritisch kanttekeningen te plaatsen, omdat sommige mensen vinden dat de Dalai Lama soms komedie speelt om zijn zaak te bepleiten. Volgens mij is het juist in Nederland allemaal 'trendy' om constant op 'agressor' China te spuwen en het Tibetaanse systeem het walhalla in te prijzen. Misschien waren de Tibetanen nog slechter af zonder China dan met China. Ik zou dit niet weten. Maar ik vind dat er in zogenaamd progressieve linkse westerse media teveel zwart-wit in de Tibet-case bericht wordt. Misschien moeten die eens wat aan zelfkritiek gaan doen. Is het toevallig dat ge er weer de 'Standaard' hebt uitgekozen, die toch een iets rechtser imago heeft, en niet die andere Vlaamse kwaliteitskrant ter linkerzijde?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 14:19   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het zal wel aan mij liggen hoor jazeker, maar ik zie het grote journalistieke schandaal niet echt.

misschien zijn sommige lezers wat euh...
de pedalen kwijt ofzo.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 09:20   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het zal wel aan mij liggen hoor jazeker, maar ik zie het grote journalistieke schandaal niet echt.

misschien zijn sommige lezers wat euh...
de pedalen kwijt ofzo.
Ik geef toe. Ik ben overgevoelig aan manipulatie in de media. Die aanhalingstekens vind ik dus manipulatief gedrag van een journalist. Als de journalist reden heeft om vragen te stellen bij die deelname, dan mag hij daar open en bloot de feiten bijschrijven. Dat doet hij hier niet, maar geeft zijn persoonlijke (of die van zijn broodheren) mening mee via een gemene insinuatie die hij niet staaft.

En ja, tegen zo'n zaakjes kan ik inderdaad niet. Als jij dat "de pedalen kwijt" wil noemen, dan staat je dat vrij. Maar ik zie in zulke manier van rapporteren het equivalent van de buurtkonkelfoes wiens gordijntjes je nog snel vanuit een ooghoek ziet bewegen als je voorbijkomt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 11:38   #9
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Gisteren poogde het nieuws op radio 1 de Belgen wijs te maken dat Bin Laden nog in leven zou zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be