![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moeten mensen zich steeds onderscheiden van andere mensen dat blijft mijn eeuwige vraag?
Zijn bepaalde mensen dan beter dan andere? Bestaan er super mensen die meer waarden hebben dan anderen(zie lonen) Zijn marginale dan de brandstapel waard? Zijn zieke of ouderen dan liefst zo snel mogelijker te bannen waard? Geeft het een goed gevoel om zoveel beter te zijn dan anderen,of heb je geluk gehad om verder te mogen leren? Gewoon een paar vraagjes van het duiveltje382 he ![]()
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Darwin hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Mensen moeten hun genen niet mengen met marginaal gespuis.
Hoewel marginaal gespuis wel een "update" kan gebruiken door wat superieure genen te mengen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Er zijn kleine zieke boompjes en grote machtige eiken. Kleine zieke boompjes gaan kapot en worden meststoffen, de grote eiken floreren.
Enkel in dit rotland belast men de grote eiken naar de verdommenis om de kleine zieke boompjes in stand te blijven houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Euh, ja. Tia Hellebaut kan hoger springen dan ik. Kim Gevaert kan sneller lopen dan ik. Cate Blanchett kan beter acteren dan ik. Ik kan dan weer beter forumquizzen dan duveltje382. ... Citaat:
Euh, neen, wie beweert dat dan? Citaat:
Citaat:
Ja. Gewoon een paar antwoordjes van de Firestone.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Super zwake antwoorden dan toch
![]()
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Tia kan hoger springen dan Firestone. Firestone kan beter forumquizzen dan Tia. Wie is de beste?
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ieder mens is gelijkwaardig maar niet gelijkaardig. Dat ze bepaalde capaciteiten beter ontwikkelen en gebruiken, maakt hen niet beter dan anderen. Iedereen heeft zo wel iets waar ze heel goed in zijn, aan hen om dat te gebruiken of niet. Citaat:
Nee. Citaat:
Citaat:
En ja, sommige hebben niet kunnen verder studeren van thuis uit omwille van allerhande redenen, maar het neemt niet weg dat die mensen één voor één als ze willen, het later zelf kunnen gaan doen. Voil�*, paar antwoordjes van het Duupje ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft zijn alle mensen evenwaardig. Daar duveltje382 geen concrete voorbeelden geeft (bijvoorbeeld: wie beweert dat sommigen beter zijn dan anderen? wie wil marginalen op de brandstapel?, ...), probeerde ik er maar het beste van te maken. Sommigen zijn beter dan anderen in iets, maar dat betekent inderdaad niet dat ze beter zijn tout court.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok dan Firestone verus Duveltje382 Graag hier het verschil dan ,zonder oud en jong aub ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen zijn niet gelijk, dan moet je ook niet geforceerd geen proberen om die ongelijkheid weg te moffelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Mensen zijn niet gelijk, ze zijn gelijkwaardig, wat wilt zeggen dat persoon A en B dezelfde basisrechten moeten hebben ongeacht hun afkomst of beroep. Ze moeten ook dezelfde kansen krijgen als kind, dus onderwijs is een belangrijk issue.
Maar sommige mensen zijn nu eenmaal slimmer als anderen. Daar kan je niks aan doen, dat is genetisch bepaald en die mensen zullen vaak (niet altijd) het verder brengen in het leven. Maar een persoon met een iq van 70 zal evenzeer pijn voelen als je hem kwetst, en zal evenzeer gelukkig zijn als hem iets goeds overkomt. Dus even relativeren, uiteindelijk zijn we allen mensen, met een serieuze verscheidenheid. Economisch zijn we niet allemaal evenveel waard, maar das nu eenmaal onvermijdelijk. Iemand die niks kan, is ook bijna niets waard economisch, maar is wel nog steeds een mens met rechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Daarom onderscheiden mensen zich van mekaar. Ze selecteren een aantal aspecten waarin ze goed zijn, en gaan deze verder uitwerken zodat ze hierin nog beter worden en zich zo kunnen onderscheiden. Of dat is toch de bedoeling. ![]() Daar moet geen waardeoordeel aan gevestigd worden. Het is niet omdat x een hoger iq heeft als y dat hij meer betekent. En als y in dezelfde omgeving was opgevoed als x had hij misschien een even hoog of nog een hoger iq. Dat wordt nog verserkt als y dezelfde genen zou hebben als x. Moesten mensen zich niet meer (op positieve wijze) van mekaar beginnen onderscheiden, zou ik dat een reden tot bezorgdheid vinden. Maar dat wil niet zeggen dat ik juich als ik zie hoe mensen mekaar de loef proberen af te steken in de rat race.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 september 2008 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Feit alleen dat u kon kiezen om te studeren maakt van u een gelukkig man.
Velen hebben die keuze niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik 14 werd werd er door mijn ouders beslist dat ik mocht gaan werken in een bakkerij. Snachts, zes dagen in de week, Kerstmis nieuwjaar zaterdag en zondag. Eènmaal heb ik er nee tegen gezegd waarna mijn vader me vakkundig ineen trapte en ik kon alsnog gaan werken, bont en blauw. U bent een gelukkig man dat u mocht kiezen om verder te studeren, ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sfax gaat er niet allen te licht over, maar ook te koud.
Autistisch ofzo? |
![]() |
![]() |