![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen blijft jonger door nieuwkomers uit buitenland
![]() De groei van de bevolking in Vlaanderen komt meer en meer op rekening van nieuwkomers uit het buitenland. In 2006 kwamen 40.042 buitenlanders in Vlaanderen wonen (110 per dag), terwijl 24.385 Vlamingen (67 per dag) verhuisden naar het buitenland. De cijfers staan in een studie van Paul Willems, demograaf bij de Studiedienst van de Vlaamse regering. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...itenland.dhtml bejaarde autochtone bevolking en jonge allochtone bevolking.... strak vinden de mannen geen lief meer en zijn ze verplicht.... Laatst gewijzigd door Pierette : 4 september 2008 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() das natuurlijk onzin want vaak kosten jongeren uit het buitenland meer geld. Dat blijft zelfs voelbaar als kinderen hier geboren worden, een mamma of pappa die de taal niet beheerst en geen enkel diploma heeft is een sociale handicap voor een kind; het leidt zelfs tot extra subsidie in het onderwijs. Nee dus; we blijven er niet jong door, wel worden we er armer van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() anders gezegd, allochtonen verjongen.
vlaanderen blijft gewoon oud. 's normaal hé. jonge vlaamse koppels hebben het veel te druk met werken, ruzie maken en uit elkaar gaan om aan kinderen te beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() OK - dus we importeren jonge werklozen. En dat is positief omdat.... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hopelijk is die grijze saaie sfeer dan voorgoed verdwenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() we krijgen der een bruine bij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof, we importeren vooral Nederlanders.
![]() |
#10 |
|
![]() Marokkaanse Nederlanders zien toekomst in België
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=
![]() |
#11 | |
|
![]() Dit is nog maar het begin hé. Europa zal miljoenen niet-Europeanen moeten invoeren, anders gaat dat continent ten onder.
't is niet alsof we een keuze hebben ofzo.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus de enigste oplossingen zijn ofwel langer werken (bah ![]() ofwel vroeger doodgaan (roken promoten zou hier kunnen helpen ![]()
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 4 september 2008 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pensioenen zijn best betaalbaar. Progressief belasten naargelang noodzaak en de druk is van de ketel.
Uiteraard niet voor wie moet betalen. Maar dan nog, iets snap ik niet. De logica nu; er zijn teveel ouderen en die moeten pensioen trekken, dus meer jongeren om de lasten meer te verdelen. Maar die jongeren, die worden ook oud en gaan ook pensioen moeten hebben nietwaar? Aldus, qua investering trekt dat allemaal op geen zak. En niet te vergeten, de bedrijfswereld is hier ferm de boeken aan het neerleggen door al die druk die ze hebben. Waar gaan ze die allemaal te werk stellen? De logica zou moeten zijn, minder jongeren en het probleem lost zichzelf op. Of een status quo. Misschien ook eens wat minder op "vervroegd" pensioen sturen. Is ook een manier hé?
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steeds opnieuw migranten, dat is het probleem steeds groter en groter maken. Lijkt wel een zwart gat.
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() tja, politiekers staan ook nie bepaald bekend om hun lange termijndenken. Hun ambt loopt maar voor 4 �* 5 jaar, wat er over pakweg 20 jaar gebeurt interesseert hen gene bal.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de kassa die ze horen rinkelen en wat er daarna komt is hun zorg niet meer. En dat is het probleem met die mensen.
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() natuurlijk moeten ze ook zien dat ze herverkozen worden en daarvoor moet ge met resultaten afkomen bij de kiezer. Niet elke politieker is zo maar de meesten kiezen toch voor het directe succes.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() want van werken wordt je oouud
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Om dat te concluderen moeten we eerst de oorzaken kennen en begrijpen waarom het geboortecijfer bij Europeanen daalt alvorens dit voor te stellen als een natuurwet.
|
![]() |
![]() |