Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april "De gewone Vlaamse jongen, die van zero tot hero uitgroeit. Hij gaat er prat op dat hij fouten maakt en uit die fouten wil hij dan ook leren. Voor de een is hij een platte populist voor de andere herstelt hij het geloof in de politiek en dan vooral i

Discussietools
Oud 29 maart 2004, 17:58   #1
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Geachte,

Als 1 van de argumenten om het migrantenstemrecht (en daarvoor de snel-belg-wet) goedgekeurd te krijgen gaf u op dat ze de integratie gaan bevorderen. Ondanks het feit dat ik daar sterk mijn twijfels over heb wil ik u voorlopig het voordeel van de twijfel gunnen MITS er later aangetoond zal worden dat uw beleid daadwerkelijk vruchten afwerpt.

Vraag 1:
Wanneer kunnen wij een evaluatie verwachten?

Vraag 2:
Hoe gaat u aantonen dat deze maatregelen inderdaad vruchten afwerpt?
rainman is offline  
Oud 29 maart 2004, 22:30   #2
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan het migrantenstemrecht nu bevorderend zijn voor de integratie? Gaan we dat voelen, gaan we dat zien? Krijgen we minder criminaliteit, minder groepsverkrachtingen, minder hoofddoekjes in het straatbeeld, minder...? Het migrantenstemrecht is bevorderend voor het electoriaal gewin van de SPa en PS, dat 80% van de bevolking er niet moet van weten daar vegen zij vierkant hun ... aan. Walgelijk!
Oud 30 maart 2004, 10:43   #3
Steve Stevaert
Vreemdeling

Standaard

Integreren is participeren, en dit op alle domeinen. Daarom zullen we voor de evaluatie van het migrantenstemrecht alle cijfers inzake werkgelegenheid, onderwijs, ... samen moeten brengen. Alleen dan kunnen we de zaken heel snel opvolgen. Het moet een soort gelijke-kansen-barometer worden die de integratie op alle vlakken in de maatschappij goed opvolgt.
Steve Stevaert is offline  
Oud 30 maart 2004, 11:05   #4
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve Stevaert
Integreren is participeren, en dit op alle domeinen. Daarom zullen we voor de evaluatie van het migrantenstemrecht alle cijfers inzake werkgelegenheid, onderwijs, ... samen moeten brengen. Alleen dan kunnen we de zaken heel snel opvolgen. Het moet een soort gelijke-kansen-barometer worden die de integratie op alle vlakken in de maatschappij goed opvolgt.
En wanneer komt die evaluatie er? Gaat ze ook aantonen wat veertig jaar van wanbeleid heeft aangericht
Oud 30 maart 2004, 13:57   #5
Den_Terre
Vreemdeling

Den_Terre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integreren is participeren, en dit op alle domeinen. Daarom zullen we voor de evaluatie van het migrantenstemrecht alle cijfers inzake werkgelegenheid, onderwijs, ... samen moeten brengen.
Dankzij het negeren van het volk, zal de huidige regering ook geëvalueerd worden, op 13juni.
Maar dit zal niet zo positief uitdraaien vrees ik... (hoop ik)

Mvg
Den_Terre
Den_Terre is offline  
Oud 30 maart 2004, 14:15   #6
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Zes lijntjes na elkaar!!!!! Da moet ne partijlakei geschreven hebben. Soit, het antwoord is even gevuld als het "Zilverfonds". Integratie is participatie of deelnemen: daarom zit 70% van de nieuwe " medelanders" aan dop, ziekenkas of OCMW of in één of ander nepstatuut speciaal hiervoor opgericht. Actieve deelname aan het opsouperen van de originele autochtone sociale zekerheid. Is de volgende stap de nationalisering of dictatoriale confiscatie ( naar voorbeeld van uw vriend Fidel Castro)van de privé-pensioenen en levensverzekeringen ter meerdere eer en genot, van de ons in de strot geramd multiculprofitariaat?
Ronny King is offline  
Oud 30 maart 2004, 14:15   #7
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

[quote="Den_Terre"]
Citaat:
Maar dit zal niet zo positief uitdraaien vrees ik... (hoop ik)
Als dat uw overtuiging is moet u op een andere partij dan SP.a stemmen, eens zien of het dan allemaal beter zal zijn, dat de staatsschuld zal verdwijnen, de integratie perfect zal zijn, de veilighaid gegarandeerd, de pensioenen betaalbaar, de lonen in stijgende lijn, de welvaart behouden.

ik ben benieuwd!
Lekker Links! is offline  
Oud 30 maart 2004, 14:26   #8
Den_Terre
Vreemdeling

Den_Terre's schermafbeelding

Standaard

[quote="Niels!"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den_Terre

Als dat uw overtuiging is moet u op een andere partij dan SP.a stemmen, eens zien of het dan allemaal beter zal zijn, dat de staatsschuld zal verdwijnen, de integratie perfect zal zijn, de veilighaid gegarandeerd, de pensioenen betaalbaar, de lonen in stijgende lijn, de welvaart behouden.

ik ben benieuwd!
Voor zover ik weet was mijn reactie gepost over het integratiebeleid, en niet over de andere argumenten die u hierboven opsomt.

Mvg
Den_Terre
Den_Terre is offline  
Oud 30 maart 2004, 16:59   #9
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe/waar kunnen wij gewone burgers dit opvolgen? Vermits u overtuigd bent van uw gelijk dat deze maatregelen de integratie zullen bevorderen, zal u toch met veel plezier met deze bewijzen voor de dag komen?
rainman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be