Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2008, 08:26   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Afrikaanse oplichter rolt Vlaams Belanger

Afrikaanse oplichter rolt Vlaams Belanger

Het gerecht van Brussel heeft een Afrikaanse oplichter aangehouden die beweerde dat hij van één bankbiljet er drie kon maken. Vlaams Belanger Jos Van Assche (5 liet zich rollen. Het Brusselse parlementslid verloor naar eigen zeggen 100.000 euro.

"Simpele truc"
Tijdens een verhoor zei Boyomo wel dat hij bereid is het gestolen geld van Van Assche terug te betalen, maar volgens de Afrikaan gaat het om 35.000 euro terwijl de politicus spreekt over 100.000 euro.
"Ik maakte hem met enkele biljetten wijs dat ik zijn geld kon verdriedubbelen", zegt Boyomo. "Hoe? Heel simpel. Ik dompelde ze onder in warm water, voegde er een soort van geheime foto-ontwikkelaar aan toe, streek de biljetten droog, stak ze tien minuten onder mijn schoenen en liet ze uiteindelijk nog twee dagen in het vriesvak liggen." (belga/vsv)

Meer bewijs nodig van het verbazingwekkende 'intellect' van VB- kopmannen ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 08:35   #2
Minister-President

Standaard

Om volledig te zijn: uit Het Nieuwsblad

Het gerecht van Brussel heeft een Afrikaanse oplichter aangehouden die beweerde dat hij van één bankbiljet er drie kon maken. Vlaams Belanger Jos Van Assche (58) liet zich rollen. Het Brusselse parlementslid verloor naar eigen zeggen 100.000 euro.

Jos Van Assche diende in september 2005 een klacht in tegen een onbekende. Hij beweerde dat hij in de val was gelopen van een Afrikaan die hem grote winsten had voorgespiegeld bij investeringen in de Angolese graanhandel. De dader - die vastzat in Frankrijk wegens oplichting - werd zopas aan ons land uitgeleverd. Het gaat om een getrouwde man en vader van twee kinderen uit Toulouse. Onderzoeksrechter Patrick Van Aelst hield hem aan.

De versie van Kameroener Jean Guy Boyomo (30) en Jos Van Assche lopen fel uiteen. Tijdens een verhoor zei Boyomo wel dat hij bereid is het gestolen geld van Van Assche terug te betalen, maar volgens de Afrikaan gaat het om 35.000 euro terwijl de politicus spreekt over 100.000 euro. Boyomo spaarde Jos Van Assche niet tijdens zijn verhoor. 'Ik leerde Jos kennen via een prostituee van 36 jaar.'

In zijn verklaringen spreekt hij ook niet over investeringen in graanhandel. 'Ik maakte hem met enkele biljetten wijs dat ik zijn geld kon verdriedubbelen. Hoe? Heel simpel. Ik dompelde ze onder in warm water, voegde er een soort van geheime foto-ontwikkelaar aan toe, streek de biljetten droog, stak ze tien minuten onder mijn schoenen en liet ze uiteindelijk nog twee dagen in het vriesvak liggen. Ik nam hem beet, hij geloofde me en daarna wilde hij dat ik 700 biljetten van 50 euro zou verdrievoudigen voor hem.'

Boyomo zegt dat ze afspraken op hotel. 'Jos betaalde de kamer.' Van Assche zegt dat de man bij hem thuis in Anderlecht kwam met 'zijn beleggingsadvies'.

Jos Van Assche kon gisteren niet bereikt worden voor commentaar. (bjm)

Publicatie: Het Nieuwsblad
Oud 16 september 2008, 08:39   #3
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Diploma :
Licentiaat in de rechten
(http://www.parlbruparl.irisnet.be/co...44/82/lang,nl/)
Oud 16 september 2008, 09:01   #4
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

En natuurlijk liegt de vber, en spreekt de gekende Afrikaanse oplichter de waarheid.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 09:10   #5
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En natuurlijk liegt de vber, en spreekt de gekende Afrikaanse oplichter de waarheid.
Dat is totaal onbelangrijk voor het begrijpen van de grap
Oud 16 september 2008, 12:05   #6
Minister-President

Standaard

Domheid is niet eens het ergste. Het bewijst weer eens dat de VB-top niet vies is van louche zaakjes, zelfs met die zo afschuwelijk volksvreemde medemens...
Oud 16 september 2008, 15:19   #7
giserke
Banneling

Standaard

wat een stommekloot
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:53   #8
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht

Het gerecht van Brussel heeft een Afrikaanse oplichter aangehouden die beweerde dat hij van één bankbiljet er drie kon maken. Vlaams Belanger Jos Van Assche (5 liet zich rollen. Het Brusselse parlementslid verloor naar eigen zeggen 100.000 euro.

"Simpele truc"
Tijdens een verhoor zei Boyomo wel dat hij bereid is het gestolen geld van Van Assche terug te betalen, maar volgens de Afrikaan gaat het om 35.000 euro terwijl de politicus spreekt over 100.000 euro.
"Ik maakte hem met enkele biljetten wijs dat ik zijn geld kon verdriedubbelen", zegt Boyomo. "Hoe? Heel simpel. Ik dompelde ze onder in warm water, voegde er een soort van geheime foto-ontwikkelaar aan toe, streek de biljetten droog, stak ze tien minuten onder mijn schoenen en liet ze uiteindelijk nog twee dagen in het vriesvak liggen." (belga/vsv)

Die Van Assche kan bezwaarlijk een "kopman" genoemd worden. Hij is trouwens van liberale signatuur. Een liberaal die opgelicht wordt, wat kan de wereld toch mooi zijn... Kunnen ze die neger eens naar de LDD sturen?

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 16 september 2008 om 17:54.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:29   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Die Van Assche kan bezwaarlijk een "kopman" genoemd worden. Hij is trouwens van liberale signatuur. Een liberaal die opgelicht wordt, wat kan de wereld toch mooi zijn... Kunnen ze die neger eens naar de LDD sturen?
edit

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 september 2008 om 20:30.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:30   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie maar dat hij niet roept 'Dat is 'em!, dat is 'em!' als hij uw naam leest.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:46   #11
artisjok
Banneling

Standaard

Jos Van Assche is behalve Brusselse parlementslid voor Vlaams Belang, ook lid van de Commissie voor de economische zaken, belast met het economisch beleid, de energie, het werkgelegenheidsbeleid en het wetenschappelijk onderzoek.
http://www.parlbruparl.irisnet.be/co...44/82/lang,nl/
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:47   #12
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
²
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:49   #13
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zie maar dat hij niet roept 'Dat is 'em!, dat is 'em!' als hij uw naam leest.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 21:33   #14
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
voor je het weet stuurt Van Assche zichzelf naar LDD
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 00:01   #15
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Domheid is niet eens het ergste.
Inderdaad. Het verhaal zit dan ook helemaal anders in elkaar. Maar als jij blind wilt afgaan op alles wat het VB schade kan bezorgen... Er valt genoeg kritiek te geven op die partij, maar doe dat dan op een degelijke manier en niet op zulke belachelijke manieren, die véél te simpel te weerleggen zijn.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 08:50   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Simpele truc"

Dat jij een incident met 1 kleine VB-garnaal misbruikt om (o verrasing) de VB-kopmannen collectief voor dommekloten te verslijten, zegt natuurlijk in de eerste plaats iets over uw eigen verbazingwekkende 'intellect'.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 11:49   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Simpele truc"

En? Wat heeft dat met de politieke voorkeur van het slachtoffer te maken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 12:54   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Wat heeft dat met de politieke voorkeur van het slachtoffer te maken?
niets, maar het blijft wel een stommekloot
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 13:07   #19
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
niets, maar het blijft wel een stommekloot
ik denk dat 'em dat nu (hopelijk) ook beseft.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:46   #20
artisjok
Banneling

Standaard

Jos Van Assche zetelt voor zijn partij in de Commissie voor de economische zaken, belast met het economisch beleid, de energie, het werkgelegenheidsbeleid en het wetenschappelijk onderzoek.
Hij gelooft dat het mogelijk is om geld te verdrievoudigen!
Met welke kennis van zaken bepaalt hij mee het beleid.
Niemand die zich zorgen maakt?

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 september 2008 om 16:46.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be