![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De reden van afbouw van autosport activiteit en voorziene verhuis naar Frankrijk. We spreken over 2007-2010.
Wat kan in België en wat kan er niet? ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België kan je met het openbaar vervoer van Eppegem naar Brussel.
Wat niet in België kan is met het openbaar vervoer van Toucy naar Auxerre omdat die steden simpelweg niet in België liggen. Klaar. Draad kan dicht.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil graag een kernreactor bouwen en uitbaten in mijn kelder...
Helaas,gezien het zeer onwaarschijnlijk is dat mijn onderbuur daar akkoord mee zal gaan zal ik dat maar niet doen...... Kijk, Vlaanderen telt tussen de 300 en 500 inwoners per vierkante kilometers en de overblijvende struiken en bomen in Wallonie dienen voor recreatie en als speelrevier van de chichi's.... Voor sommige dingen moet je inderdaad naar landen met een beetje meer plaats...... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2024 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België niet homologeerbaar. Niks zeggen en met een nummerplaat S-B blijven rijden en benzine op de roze kaart is het eenvoudigste. Ik heb geopteerd om zelfs dat niet te doen, en de brommer te verschroten. PS, 125 cc motorfietsen. In België mag ik ermee rijden, in Frankrijk niet, nochtans een EU rijbewijs...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 november 2024 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Attention si vous avez un permis B européen, vous devez obligatoirement suivre la formation. La formation de 7 heures comprend 3 modules : Module théorique de 2 heures : analyse d'accidents, conduite sous la pluie ou de nuit, équipements en vêtements protecteurs... Module hors circulation de 2 heures : découverte du véhicule, savoir faire les vérifications indispensables... Module en circulation de 3 heures (en et hors agglomération) : adaptation de la vitesse aux situations, négociation d'un virage...
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Even terug on topic, vliegwezen, wat mag er in België NIET!
![]() Het is maar een begin, de tendens zal snel duidelijk worden. Wijsvingertje Belgische wetgever ... neen, dat mag jij niet. Waarom? Tja, wie weet dat hé? Zalig toch,die vrijheid en dat honderd kilometer naar het zuiden... ![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begint een draad die volgens de titel over 'vliegtuigbouw' gaat, in de OP heb je het dan plots weer over autosport maar post je wel die foto's van (plannen van) vliegtuigen... En verder hebben we het raden naar de opzet van deze Meanwhile. Daarna dwaal je een post af naar 125cc motoren, waar het duidelijk is dat we daar geen Meanwhile over moeten verwachten want hier maakt Frankrijk niet echt een goeie beurt. De volgende post gaat dan plots weer over helicopters. We hebben nu al vliegtuigen, auto's, 125cc motoren en helicopters in deze draad te slikken gekregen en de enige verdere info is dat die helicopters niet in Belgie mogen vliegen en dat je, zelfs met een EU rijbewijs, niet met een 125cc motor mag rijden in Frankrijk. En de melding dat 'de tendens snel duidelijk zal worden'... Wat denk jij dat je hier aan't doen bent? Een soap aan't schrijven? Elke dag stoppen met een cliffhanger? Wat is er mis met gewoon alle info in je OP te geven zodat de discussie kan beginnen? Soit, je doet maar. Ik kom wel weer eens kijken als het duidelijk is wat je wil zeggen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 november 2024 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kan je je het lawaai voorstellen dat daarbij hoort ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 12 november 2024 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bi F, ik geef weer dat het ombouwen van brommerkes van benzine naar elekriciteit ook al niet mag in België. Met daaropvolgende de idiote wetgeving ivm 125cc motorfietsen. Niet Johan.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat niet iedereen zomaar eender wat mag doen. Verder zou ik niet weten waarom ik in Frankrijk een beter leven zou leiden.. Nog geen enkel deftig argument gelezen in de meanwhile-draden.. beetje veel "het gras is groener aan den andere kant van den draad"-gehalte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Ing. Johan Daelemans en ing. Hans Pieter Schneider. Project om wel gekende redenen naar de vuilbak verhuisd. Koetjes en kalfjes --- (?) Verveling?
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Moet niet hé. Als de mensen die naar Frankrijk verhuizen het maar weten.
![]() |
#15 |
|
![]() Wat mag er nog zoal?
Wel, opstijgen en landen vanaf je eigen tuin. Met een toelating van de eigenaar van een lapje grond kan het ook vanaf dat strookje grasland.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, vertel ons eens, dan kan de rest ook mee discussieren (of is deze draad enkel voor uzelf bedoeld?): wat mag er zoals in Frankrijk op gebied van vliegtuigen wat in Belgie niet mag? Want het zal je misschien verwonderen maar 99% van de bevolking heeft totaal geen interesse in amateurluchtvaart. Heeft jou Jean trouwens nog geld over van zijn €1700 loontje? Eerst smeer je hem een huis aan, dan een industrieterrein en een pak spaghetti en nu moet-ie nog zelf een vliegtuig gaan bouwen ook. En dan verwijt jij mij ergens dat ik enkel denk aan oudere welgestelde mensen... Maar kom; laat het eens wat vooruit gaan. Wat is er zo speciaal aan Frankrijk en wat mist België?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 november 2024 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je verwacht wel dat je er met een vliegtuig uit kan vertrekken. ![]() Nee, ik ben blij dat dat in België beter geregeld is. Je zal maar naast zo'n buur wonen die denkt dat zijn tuin een vliegveld is.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() The Jetsons??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 november 2024 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stampe en Vertongen waren echte Belgenlandse vliegtuigbouwers uit de beginperiode van in de dertiger jaren van vorige eeuw. Met hun SV4 hadden ze een respectabel machientje en het vloog echt. ![]() Productie gestopt door uitbreken van de oorlog. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom mag iemand geen kitcar of zelfbouw vliegtuig ontwerpen, maken/in elkaar zetten en gebruiken in Blegië? Zijn onze (r)overheden dan echt zo bang van creatieve mensen die werkende zaken kunnen bouwen?
![]() |