![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Körperwelten | |||
Schandalig, zou verboden moeten zijn. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Het heeft zeker een educatief/wetenschappelijke waarde. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 27,78% |
Als mensen de post-mortale aandachtshoer willen uithangen, mij niet gelaten. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 50,00% |
ik hoop mijn naasten niet zo gek zijn om zich te laten plastificeren. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Ik ga er naar toe, maar zou het zelf niet laten doen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Ik heb al getekend om a mijn dood ook zo'n plastinaat te worden. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Nu dat er op de radio nogal véél reclame word gemaakt voor Körperwelten leek het mij eens interessant om naar de meningen van de forumers te peilen.
Ik heb het volste respect voor mensen die beslissen om na hun dood hun lichaam te schenken aan de wetenschap, maar bij Körperwelten heb ik toch wel het wrange gevoel dat get showelement overheerst, en dat de wetenschappelijke waarde vrij beperkt tot zelfs onbestaande is.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() En dat allemaal voor sex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben zeven jaar geleden al gaan kijken en ga nu nog zeker terug. En eventueel schenk ik m'n lichaam ook wel voor zoiets. Beter aan de wetenschap of om het publiek te informeren dan gewoon weg te rotten in een kistje of zomaar opgestookt te worden. Zelfs als je niks nuttig hebt gedaan in je leven, kun je dan nog nuttig worden !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Na Körperwelten bezichtigd te hebben, kan ik enkel en alleen de conclusie trekken dat het een mooie, serene tentoonstelling is, met respect voor de plastinaten en waar ook veel aandacht is voor het wetenschappelijke element.
De plastinaten worden in interessante posities gezet, zodat bepaalde spieren of andere anatomische eigenschappen benadrukt worden, maar een echt showelement vind ik in de tentoonstelling niet terug. Dat hoeft ook niet, de tentoonstelling is interessant genoeg op zichzelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik ben ooit geweest in het kader van een schoolreis.
Het beviel me iets meer dan ik had verwacht. Alleen de geur die rond het gebouw (was een voormalig slachthuis...) hing was ondraaglijk ... De 'plakjes' en de foetussen of baby's met misvormingen bevielen met het minst. Soms was het balanceren op het randje van erover, maar ik denk niet dat dit de intentie was van de oprichter, maar eerder het gevoel van de heu ... gevoelige bezoeker. Het was interessant om bv organen te zien, spieren, pezen, aders, de gevolgen van roken op je longen, ... Er zijn dus zeker educatieve en wetenschappelijke troeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben een paar weken geleden gaan kijken en vond het best wel leerrijk om eens te zien wat er allemaal in je lijf zit, en om de gevolgen van bepaalde ziektes of een ongezonde levensstijl te kunnen bekijken.
Van die geur van het slachthuis in Anderlecht heb ik toen niets van gemerkt ![]() |
![]() |
![]() |