![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet niet of jullie dat kennen maar je trekt het stad in en om de paar meter wordt er je gevraagd of je eventjes tijd hebt om te luisteren. Amnesty International, Oxfam, artsen zonder grenzen...allemaal willen ze geld van je. Vandaag gingen ze zelf eventjes gaan zeggen wat ik dacht. Dat stoort mij dat ze mij lastig vallen. Of ik nu sympathie voor de organisaties heb of niet dat doet er niet toe, zijn er zoveel mensen die op straat toehappen? Is dit echt een succesvolle methode?
Wat vinden jullie?
Blijf nog wat, je bent zo mooi Goethe Laatst gewijzigd door Nelle : 21 oktober 2008 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef reeds zaken voor het goede doel, maar niet op straat. Ik geef jaar een vast (groter) bedrag aan 2 of 3 hulporganisaties wiens praktijken me bonafide genoeg lijken en waar ik achter kan staan. Los van de occassionele stiftjesverkopen van de Damiaan Actie en de fuif van de plaatselijke scouts die geld inzamelen voor een goed doel. Maar tegen die straatronselingen ben ik gekant, in deze drukte van de winkels voelen de mensen zich vaak onder druk gezet en gaan vaak niet met hun ganse hart doneren, maar eerder omdat ze zich bijna verplicht voelen o.i.v. een zekere sociale druk. Dat kan geen goede basis zijn voor de hulpverlening. Zeker in deze tijden van het world wide web zijn zulke ronselingen mijns inziens ook wat overbodig geworden. Er zijn nu voldoende andere kanalen om 'donnateurs' te bereiken, zulke straatacties zouden zo stilaan tot het verleden moeten behoren. Laatst gewijzigd door freespirit : 21 oktober 2008 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof er niets van. Dat klopt niet. Verdedig je die onzin gratis?
Werkt altijd. Als het gaat over kernenergie begin ik het zelfs omgekeerd enthousiast te verdedigen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 oktober 2008 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grappige is dat die mensen helemaal geen vrijwilligers zijn maar mede door uw storting betaald worden.
Vaneigens dus dat ze er alle belang te hebben om u op alle mogelijke manieren geld te ontfutselen. Bijeendrijven, repressief arresteren, afvoeren naar probleemgebieden.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Voor libertariërs moet dat toch kunnen me dunkt?
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo jong en al denken dat het goed komt met het ene als je tegen het andere bent...ouwe kelt moest wel optreden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van het feit dat ik geen libertarische visie meer heb, heeft dat nóóit gekunnen voor mij.
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 oktober 2008 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen jankenqueteurs niet in elk geval.
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Een degelijk onderbouwde uitleg over hoe je het systeem niet kunt veranderen als je in dezelfde logica als het systeem denkt helpt altijd.
![]() |
#11 |
|
![]() Hoe kan je het systeem veranderen als je niet in de logica ervan denkt?
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn een zeer beperkt aantal zaken waarvoor ik jaarlijks wel toehap wanneer ik benaderd wordt. Het gaat daarbij bv. over Vredeseilanden, Damiaanactie en Rode Kruis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NGO's zouden en moesten 'profesionalizeren' ten nadele van een broodnodig 'idealisme' om daadwerkelijk iets ten goede te doen. Nu blijkt dat de profesionelen juist die 'intrinsieke motivatie' ontbreekt en dat dit uiteindelijk de resultaten negatief beïnvloedt. Professionelen krijgen wel een veelvoud betaald van vrijwilligers natuurlijk, en soms hebben ze ook een idealisme, maar daar worden ze niet op geselecteerd.
De gemotiveerde vrijwilligers die geld ophalen op straat zouden eens wat minder 'instrument' van een 'ontwikkelingscorporatie' mogen worden, en meer een deel van een 'beweging'. Ze zouden eens wat meer vragen mogen stellen aan hun organizaties in plaats van slechts foldertjes uit te delen. Voor de rest kan ik het alleen maar toejuichen dat er mensen zijn die empathie hebben voor hun medemens en daarvoor iets concreets willen doen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2008 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |