![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() in hun berichtgeving over Colombia treffen we dit artikel aan waarin ik werkelijk over zowat aqlles struikel :
Citaat:
welke titel geeft de VRT dat bericht mee ? Raad eens ? Citaat:
Dat taalgebruik ![]() alsof het om een spelletje gaat van wat overjaarse pubers. Om te kotsen is dit ![]() ook om te kotsen is de uitleg die de president eraan geeft Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik persoonlijk zou ook de term "schietgraag" niet gebruiken in deze context, maar om daar nu een halszaak van te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik maar denken dat het gebrek aan objectiviteit van de VRT in zijn berichtgeving alleen maar bestond in de gedachten van VB'ers met teveel fantasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() van hun wild-west toestanden heb ik niet zoveel last
wel verontrust hun aantaal verstekelingen dat een geslaagde overzet maakt mij |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Rooie Zita weet wel raad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is er nu rood aan de vrt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() De journalisten. 85% van dit gild is per definitie links, en bij de VRT is dat door preselectie 95% Ergo: de berichtgeving hoort bij de minst objectieve in het internationaal medialandschap. Het is een aanfluiting van alles wat journalistiek zou moeten zijn. Gevolg: meer en meer lijkt de VRT-berichtgeving meer op een betaalde reclamespot dan op nieuwsgaring.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 26 oktober 2008 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, echt, wat is er nu eigenlijk rood aan de vrt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Kom, kom, je weet evengoed dat, in het woordenboek van de meeste forumgangers", er bij het lemma "Links" het volgende staat: "Rechts zonder propaganda te voeren voor het Vlaams Belang; Pro kapitalisme, zolang de gevolgen daarvan wat weggemoffeld worden; zionistisch maar bereid die vuile Arabieren ook een paar bantoestans in bruikleen te geven; belgicistisch; tegen linkse bewegingen als het Baskische links-nationalisme"
Ik weet niet waar zij hun woordenboeken kopen, maar ik vrees dat zij hun geld beter aan iets anders konden besteed hebben.
Laatst gewijzigd door Burkide : 26 oktober 2008 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe ziet een objectief nieuws eruit? hoe maak je een objectieve selectie van de nieuwsitems voor het beperkte tijdsbestek? waarom zijn er niet meer rechtsen die journalist worden? zijn die dan wel objectief? kan journalistiek objectief zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 26 oktober 2008 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onze normen van objectiviteit zijn zodanig extreem geworden dat wie dan ook journalist is, een manipulator is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat er heel veel burgers in Europa zijn die de televisiejournaals van hun land wel objectief vinden. Zo noemen bvb veel Fransen hun journaals ware propaganda voor Sarko. Zenders die daar proberen tegen in te gaan zoals Canal + in Frankrijk worden dan weer steevast "zeer links" genoemd. Over een land als Italië gaan we het al helemaal niet hebben.
Het is zoals in het voetbal: voor welke ploeg je ook speelt of van welk team je ook de trainer bent blijkbaar is de scheids altijd toch wel net tegen u zeker. Maar bon, als je ooit eens een uurtje naar Foxnews gekeken hebt dan weet je wel dat het hier in Europa toch echt nog wel meevalt met de objectiviteit. |
![]() |
![]() |