![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Welke crisis verontrust u het meest? | |||
economische crisis |
![]() ![]() ![]() |
26 | 63,41% |
politieke crisis |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
energiecrisis |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,95% |
voedselcrisis |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
ecologische crisis |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() U kunt ook een volgorde van belangrijkheid aangeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() ge kunt mss even enkele crisisjes opsommen? kwestie van de medemens wat te sturen in uw discussie die ge start?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 20 oktober 2008 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De niercrisis van mijn schoonvader
De midlife crisis van mijn vrouw Geloofwaardigheidscrisis bij de tjeven In die volgorde...
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() ik heb maar voor voedselcrisis gekozen, omdat me dit basis lijkt.
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() politieke crisis
economische crisis die twee, in die volgorde
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het bestaan van la belgique is voor mij de belangrijkste maatschappelijke crisis, is voor mij de hoogste prioriteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zolang er enige strijdvaardigheid in mij over is, zal ik blijven ijveren voor de onafhankelijkheid van mijn volk en van mijn natie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Word individualist. Heerlijk. Geen volk. Geen natie. Enkel uzelf en uw naasten om u zorgen over te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nazi's zijn voor zover ik weet verslagen. En de vlamingen waren destijds veel grotere collaboratuers dan de walen. Meneer, ik snap uw stelling niet ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Geen nazificatie please, dat is lang geleden en heeft niks, maar dan ook niks meer te maken met de situatie de dag van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alsof een onafhankelijk Vlaanderen beter bewapend is tegen de bankcrisis, de recessie, de voedsel- en energiecrisis. Au fond is de vraagstelling fout: elk van de aangehaalde crises maken deel uit van de zoveelste cyclische crisis van het kapitalisme: die van overproduktie en dalende winstvoet. Kort gesteld: omdat de winstvoet in sommige industrietakken daalt wordt kapitaal daar weggetrokken en speculatief in andere sectoren gestoken (internetbubble, housingbubble en artbubble). Door de dalende lonen en stijgende werkloosheid, ontstaat een verminderde consumptie die enkel kan opgelost worden door het toestaan van krediet (lage rentevoet in de VS) waardoor de consumptie op drijfzand werd gebouwd. Dat speculatief kapitaal werd ook ingezet op de voedselmarkt en die van de grondstoffen: er werd gespeculeerd op prijsstijgingen die het gevolg zijn van de speculatie zelf. Omdat het 'kapitaal' nu smelt als sneeuw voor de zon wordt er minder gespeculeerd tegen grondstoffen en zien we dus een prijsdaling van zowel voedselprijzen als olie en andere grondstoffen. Belangrijk want dat toont aan dat de stijging van de voedselprijzen in grote mate te wijten was aan speculatie en dus niet aan de stijgende consumptie in China of India. Nu dalen die prijzen, net als die van olie, woning, bouwgrond, enz. Au fond is dat een goeie zaak. Net als het feit dat het vertrouwen en blind geloof van veel mensen in het systeem even fel als de aandelenkoersen is gezonken tot onder het nulpunt. In het VK en Ijsland zien we de eerste betogingen. Hopelijk het begin van een lange reeks felle acties tegen de uitbuiters en vetzakken die met onze pensioenen, spaarcenten en belastingsgeld weg zijn.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 oktober 2008 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén natie, één land, één volk !
Volledig drietalig ! Eén regering in heel het land Voordelen ? - Communautaire perikelen weg. - Een fortuin bespaard aan ministers en regeringen. - Eendracht maakt macht. |
![]() |
![]() |