Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2008, 21:59   #1
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard Lesbiennes moeten vluchten voor marokkanen

Bron: HLN (mag geen copie/paste toepassen)

In Utrecht is een lesbisch koppel moeten vluchten voor de vele marokkanen die in hun wijk wonen.Het lesbisch koppel woonde er een paar maanden toen de pesterijen begonnen...eerst nog onschuldig zoals "daar wonen die lesbo's" maar al snel werd het erger: ramen en deuren werden ingeslagen van hun woning en op straat werden de lesbiennes met youghurt overgoten...

Wat opviel is dat 100% van de daders van marokkaanse afkomst zijn.Zij veroordelen homosexualiteit en ze hebben blijkbaar het recht om het ook te bestrijden in alle vormen!

Ik ga hier geen homo/lesbische relaties promoten of normaal vinden maar marokkanen passen zich totaal niet aan onze samenleving.Ze blijven extremistisch,haatdragend,afwijzend naar onze maatschappij.Voor dit soort "uitschot" geen gepamper maar aanpassen of terugkeren.Met dit voorval hebben deze marokkanen duidelijk hun terugkeercontract getekend!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:25   #2
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Bron: HLN (mag geen copie/paste toepassen)

In Utrecht is een lesbisch koppel moeten vluchten voor de vele marokkanen die in hun wijk wonen.Het lesbisch koppel woonde er een paar maanden toen de pesterijen begonnen...eerst nog onschuldig zoals "daar wonen die lesbo's" maar al snel werd het erger: ramen en deuren werden ingeslagen van hun woning en op straat werden de lesbiennes met youghurt overgoten...

Wat opviel is dat 100% van de daders van marokkaanse afkomst zijn.Zij veroordelen homosexualiteit en ze hebben blijkbaar het recht om het ook te bestrijden in alle vormen!

Ik ga hier geen homo/lesbische relaties promoten of normaal vinden maar marokkanen passen zich totaal niet aan onze samenleving.Ze blijven extremistisch,haatdragend,afwijzend naar onze maatschappij.Voor dit soort "uitschot" geen gepamper maar aanpassen of terugkeren.Met dit voorval hebben deze marokkanen duidelijk hun terugkeercontract getekend!
Was u niet degene die in een andere draad stelde dat wie bewust koos voor een homosexuele levensstijl zich maar moest neerleggen bij uitsluiting punt aan de lijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:30   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Was u niet degene die in een andere draad stelde dat wie bewust koos voor een homosexuele levensstijl zich maar moest neerleggen bij uitsluiting punt aan de lijn?
hier bijvoorbeeld:
Citaat:
Homofielen hebben trouwens de keuze: ze hebben er bewust voor gekozen om een homosexueel leven te leiden! Dit werd onlangs bevestigd door Amerikaanse studies! En laat die zever maar achterwege van "het is aangeboren etc"...

Bent u homosexueel? Dan moet u maar rekening houden met uitsluiting! Punt aan de lijn.
In een draad waar die Canadees oproept om homoseksuelen af te maken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:31   #4
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad:
Citaat:
Homofielen hebben trouwens de keuze: ze hebben er bewust voor gekozen om een homosexueel leven te leiden! Dit werd onlangs bevestigd door Amerikaanse studies! En laat die zever maar achterwege van "het is aangeboren etc"...

Bent u homosexueel? Dan moet u maar rekening houden met uitsluiting! Punt aan de lijn.
Hier is een woord voor: hypocriet!
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:33   #5
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

trouwens, met postings als:
Citaat:
Nou ja, ze zijn beiden extreem: de moslims hun obsessie door hun godsdienst en de homo's met het draaien van hun anus in het rond...dat moet wel slecht aflopen!

Laatst gewijzigd door driewerf : 14 oktober 2008 om 22:33.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:33   #6
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Ik hypocriet?? Ik neem het NIET op voor homo's en lesbiennes,ver van! Ik bedoel hiermee dat marokkanen het recht hebben om anders-geaarden met de dood te bedreigen! Dit is heel wat anders dan iets afkeuren.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:35   #7
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hypocriet?? Ik neem het NIET op voor homo's en lesbiennes,ver van! Ik bedoel hiermee dat marokkanen het recht hebben om anders-geaarden met de dood te bedreigen! Dit is heel wat anders dan iets afkeuren.
Mooi, dat weten we dan ook weer...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:38   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er ook over gelezen, en het ging NIET over Marokkanen, maar over moslims.

Voor èlke Marokkaan die zich niet aan 'ons' aanpast, is er minstens één te vinden die zich wel aan 'ons' aanpast, trouwens.

Ik kijk al uit naar nog méér gekronkel uwerzijds.

Dat wordt lachen!

Oud 14 oktober 2008, 22:42   #9
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Een duidelijk voorbeeld van duale sluiting: Het gelijktijdig plaatsvinden van uitsluiting en usurpatie.

Citaat:
Strategieën van duale sluiting van de kant van negatief geprivilegieerde groepen op dit punt empirisch en politiek zeer informatief. Hij laat o.a. zien hoe de georganiseerde arbeidersbeweging "usurpationary activities against employers and the state" combineerde met "exclusionary activities against other less organized groups of workers, including ethnic minorities and women" [PARKIN 1979:91]. Hij benadrukt enerzijds dat racisme, seksisme - en ook kolonialisme en imperialisme - in de arbeidersbeweging onderdeel zijn van een doelgerichte en op zichzelf doelrationele strategie van belangenbehartiging [idem: 97]. Hierdoor ontstaan effectieve barrières voor politiek-normatieve strategieën van klasse-eenheid. Deze tendens zal blijven bestaan zolang er nog groepen te vinden zijn die - om het eigenbelang te garanderen - uitgesloten kunnen worden van concurrentie om arbeidsplaatsen, beter betaalde banen enz. en zolang de tegenstelling tussen de heersende en onderdrukte klassen niet allesoverheersend wordt. Anderzijds maakt hij plausibel dat de negatief geprivilegieerde groepen in hun uitsluitingsstrategieën vaak aansluiten bij - oorspronkelijke of nog bestaande - discriminaties die politiek of door de staat zijn gesanctioneerd [idem:96]. Zie voor een historische analyse van de spanningsverhouding tussen klasse en etniciteit in de Amerikaanse arbeidersbeweging: SCHEFTER [1986]. Hij benadrukt dat klasse en etniciteit niet altijd tot exclusieve, elkaar beconcurrerende loyaliteiten leiden, maar dat zij elkaar vaak, vooral in het politieke leven, versterken. http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=5&gl=nl
Citaat:
 Uitsluiting: strategieën die groepen gebruiken om zich te onderscheiden van outsiders. Toegang tot hulpmiddelen (onderwijs, stemrecht, ..) ontzeggen, bemoeilijken.
 Usurpatie: pogingen om toch toegang te verkrijgen tot hulpmiddelen voor andere groep. vb suffragettes
 Soms tegelijk (duale sluiting). Vb vakbonden: usurperend tov werkgever, uitsluitend tov etnische minderheden die willen aansluiten bij vakbond
Wat blijkt nu? De wetenschappelijke processen die verklaren waarom de lesbiennes worden uitgesloten, verklaren ook racisme, het stemgedrag van achtergestelde VBers, etc.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 23:20   #10
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij gaat daarmee akkoord ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 23:23   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
En jij gaat daarmee akkoord ?
Over mijn lijk!

Oud 14 oktober 2008, 23:26   #12
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er ook over gelezen, en het ging NIET over Marokkanen, maar over moslims.

Voor èlke Marokkaan die zich niet aan 'ons' aanpast, is er minstens één te vinden die zich wel aan 'ons' aanpast, trouwens.

Ik kijk al uit naar nog méér gekronkel uwerzijds.

Dat wordt lachen!
Er valt helemaal niets te lachen , al dat gedoe met vreemdelingen is in-triestig. Het triestigste van alles is nog wel dat die fanatieke kerels hulp krijgen van zogezegd verdraagzame autochtonen ? !
Oud 14 oktober 2008, 23:27   #13
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Over mijn lijk!
jouw lijk zal niet veel kunnen tegenhouden denk ik...
Oud 14 oktober 2008, 23:31   #14
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er valt helemaal niets te lachen , al dat gedoe met vreemdelingen is in-triestig. Het triestigste van alles is nog wel dat die fanatieke kerels hulp krijgen van zogezegd verdraagzame autochtonen ? !
Kan u dan de theorie van duale sluiting weerleggen? Die theorie zegt immers dat duale sluiting een fenomeen is dat zeker niet alleen bij vreemdelingen voorkomt...

Oud 14 oktober 2008, 23:43   #15
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Kan u dan de theorie van duale sluiting weerleggen? Die theorie zegt immers dat duale sluiting een fenomeen is dat zeker niet alleen bij vreemdelingen voorkomt...
Die Marokkanen willen onze portefeuilles usurperen, maar onze freaks uitsluiten. En ja, als ze onze maatschappij en diens voordelen willen usurperen, moeten ze er ook maar de nadelen bijpakken, en onze bizarroïde mede-burgers er ook bij nemen, en die verdragen, zelfs als het naaste buren zijn...Ja, zo zou het moeten, maar ze vertikken het gewoon, en daar liggen al uw theorieën. Dat soortgelijke strategieën door ons Eigen Volk eveneens gehanteerd worden, wil ik best aannemen, maar wat verandert dit aan de zaak ?
Oud 14 oktober 2008, 23:53   #16
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die Marokkanen willen onze portefeuilles usurperen, maar onze freaks uitsluiten. En ja, als ze onze maatschappij en diens voordelen willen usurperen, moeten ze er ook maar de nadelen bijpakken, en onze bizarroïde mede-burgers er ook bij nemen, en die verdragen, zelfs als het naaste buren zijn...Ja, zo zou het moeten, maar ze vertikken het gewoon, en daar liggen al uw theorieën. Dat soortgelijke strategieën door ons Eigen Volk eveneens gehanteerd worden, wil ik best aannemen, maar wat verandert dit aan de zaak ?
In deze topic is men verontwaardigd over een bepaalde subgroep. Wanneer dat blijkt dat niet enkel deze bepaalde subgroep aan duale sluiting doet, dient de topic dus te handelen dat duale sluiting een onrechtvaardig fenomeen is. Indien men dit niet doet, dan doet men zelf aan uitsluiting, en was dat nu niet net datgene dat bepaalde subgroepen verweten werd?

Oud 14 oktober 2008, 23:53   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jouw lijk zal niet veel kunnen tegenhouden denk ik...
Het ging over 'akkoord gaan met ...', niet 'tegenhouden van ...'.

Ik zal het maar eenvoudig houden:

ik val nog liever dood dan mee te huilen met de anti-homo-meute.

Dat ik zelf een duidelijk heteroseksuele voorkeur heb, zal daar niets aan veranderen.

Zo goed?

Oud 15 oktober 2008, 03:49   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dit was niet het enige lesbische koppels dat door allochtonen uit hun huis worden gepest. Ik meen dat op Netwerk vorige week een reportage over een ander lesbisch koppel werd getoond, waarbij regelmatig de ruiten werden ingegooid en intimidaties gebeurden. ook zij zijn gaan vluchten uit hun buurt.

Wat me stoort is dat dit als fait divers wordt opgenomen, (het gebeurt hoe langer hoe meer dat allochtonen de schaars overgebleven autochtonen uit de buurt wegpesten) terwijl in zulke gevallen de overheid het vertikt om de pesters op te pakken en uit te wijzen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 05:23   #19
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Die Marokanen zijn zelf vetzakken, dat word vaak vergeten in zo'n discussies...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 05:48   #20
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Marokanen zijn zelf vetzakken
Gelukkig is er Bhairav nog om een ontspoorde discussie terug recht te trekken.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be