Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2008, 21:09   #1
Megas Alexandros
Vreemdeling

Megas Alexandros's schermafbeelding

Standaard Petitie tegen de splitsing van de KBVB

De Belgische voetbalbond overweegt een splitsing in een Nederlandstalige en een Franstalige vleugel.

"Trop is teveel" zoals ze zeggen en ik heb op eigen initiatief een petitie opgestart tegen deze eventuele splitsing. Mijn argumenten tegen deze splitsing kan je hier vinden.

Op 1 december beslist de KBVB over zijn eventuele splitsing. Diezelfde ochtend wordt de petitie overhandigd aan de KBVB.

Door de petitie te ondertekenen wijst u elke splitsing van het Belgisch voetbal af. Elke stem telt!

Geen splitsing van ons voetbal, voetbal moet een feest blijven!

Petitie hier ondertekenen
Megas Alexandros is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 21:11   #2
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Sorry maar ik zie hier geen enkel nuchter argument. Tis allemaal emotioneel.

Mijn stem heb je niet.
Oud 21 oktober 2008, 21:23   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is bovendien moreel verwerpelijk dat een sportbond op basis van een irrelevant criterium zoals taal gesplitst wordt. Dit doet sterk denken aan het voormalige apartheidsregime in Zuid-Afrika, waar blanke en zwarte sportclubs hun eigen aparte competities hadden.
Ha, die Hans!!!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 21:39   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

splitsen die handel...splitseeeeeeeuuuuuuuuhhhh
Oud 21 oktober 2008, 21:48   #5
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

En waarom daarbij stoppen? Koppel de Vlaamse voetbalbond dan direct aan de Nederlandse.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 05:42   #6
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Schaf die verdomde brood en spelen gewoon af. Topsport is fascisme, vieze boel, doping.
Sporten is gezond zolang je het voor je plezier doet.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 08:12   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

in de eerste paar zinnen staat al een paar serieuze leugens. niemand, maar dan ook niemand wilt de Belgische nationale ploeg splitsen (zolang België bestaat natuurlijk) ook wilt niemand de Belgische 1e klasse splitsen, integendeel, de plannen om samen te werken met Nederland zijn er nog altijd.

de vergelijking met het apartheidsysteem is gewoon laster, Hans ten voete uit.
Oud 22 oktober 2008, 08:27   #8
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megas Alexandros Bekijk bericht
De Belgische voetbalbond overweegt een splitsing in een Nederlandstalige en een Franstalige vleugel.

"Trop is teveel" zoals ze zeggen en ik heb op eigen initiatief een petitie opgestart tegen deze eventuele splitsing. Mijn argumenten tegen deze splitsing kan je hier vinden.

Op 1 december beslist de KBVB over zijn eventuele splitsing. Diezelfde ochtend wordt de petitie overhandigd aan de KBVB.

Door de petitie te ondertekenen wijst u elke splitsing van het Belgisch voetbal af. Elke stem telt!

Je link doet het niet.
Oud 22 oktober 2008, 09:06   #9
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megas Alexandros Bekijk bericht

Idd staan in uw argumenten al flagrante onwaarheden: ten eerste wordt de eerste klasse niet gesplitst, er zou slechts vanaf derde klasse een andere reeksindeling komen, iets wat veel clubs zeer graag zouden hebben, zie maar naar Seraing, in vierde, dat zelfs naar de rechter stapte om tegen andere Waalse clubs te mogen spelen. Ten tweede er is geen sprake van het laten verdwijnen van de rode duivels. dit kan trouwens niet, daar de FIFA en de UEFA, slechts één bond per land aanvaarden, daarom dat er een overkoepelende nationale bond moet blijven. Resultaat is dus wel dat er slechts één ploeg, de Belgische, aan UEFA- en FIFA-tornooien kan en mag deelnemen. Uw argumenten gaan hier nu dus al de vuilnisbak in.
Verder komt de tegenstand in dit dossier vooral van bepaalde Waalse clubs, die al jaren steun krijgen van de Waalse overheden. Waalse clubs die vrezen dat door een splitsing, in een Vlaamse en een Waalse bond overkoepeld door een Nationale afdeling, Vlaamse clubs ook subsidies zullen krijgen, via het Vlaamse gewest en zij, de Waalse clubs, hier geen voordeel meer zullen hebben.
Mijn gezond verstand zegt me dat de splitsing van de voetbalbond, trouwens splitsing is in dit geval een groot woord, een goede zaak is.
Dus hou uw petitie die, enkel in het voordeel is van de Waalse clubs, maar bij. Steek ze voor mijn part ...... .
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be