![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() ik heb vandaag gehoord op radio 1 dat het dag van de armoede zou zijn ............
niks hiervan gehoord op politics , maar het is wel een gevaar dat onze maatschappij binnensluipt .......... laat die aandeelhouders maar lullen , er moeten elke dag mensen met weinig rondkomen wie gaat er slachtoffer worden van deze krediet hetze , ja de armen !!!!!
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Groen pleit ook voor een maximum rentevoet van 9% op krediet voor consument.
Is wel een goed idee, want in Frankrijk beginnen ze met macrokredieten voor de armen. Dat SP.A krapuul zal daar wel tegen zijn, die willen onder andere dat de armeren geen krediet meer krijgen van de Citibank voor een tv, wasmachientje, droogkast, eerste autootje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Niet zeveren hé.
Het is niet omdat duizenden spaarders hun centen verloren door een stelende regering,dat iedereen er arm van is... http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...orzitter.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Die ganse kredietcrisis is in de VS precies begonnen omdat ze krediet gaven aan idioten die het niet konden terugbetalen. De bedoeling van krediet is namelijk nog altijd dat het terugbetaald wordt. Als je je krediet niet terugbetaalt smijt je een steen in de ganse economie en maak je meer mensen dan enkel jezelf arm. Mijn TV is OOK kapot. En ja, ik kan daar een lening voor vragen en dan heb ik morgen een nieuwe TV. Maar als dat de oplossing is, komaan zeg. Ga werken, wacht tot het begin van de volgende maand, en betaal die TV met geld dat je ook effectief hebt. En als dat niet lukt, koop dan een kleinere tv. Een 100" HD-TV is voor niks nodig. Die koppen op Thuis zien er zelfs beter uit op zo'n klein oud ding waar je niet op al hun rimpels en puisten moet staren. (Terzijde: ik kan de SP.a ook niet uitstaan, maar blijkbaar zo af en toe maken ze als jouw stelling juist is, toch een goede beslissing.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Nu nog zijn andere vetgemeste koe een postje geven
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
sorry , maar citibank doet niks anders dan met veel beloften klein verdienrs hun kopke zot maken , en dan verschieten van menselijke drama's
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Uh? Ik dacht dat het vandaag de dag van de jeugdbeweging was?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de echte arme gaan er weer voor boeten !!!!
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rente plafonneren betekent dus dat mensen zonder eigendom of baan moeilijker aan een lening zullen kunnen geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't kan grof klinken , maar als je geen inkomen hebt kan je ook moeilijk iets terug betalen , dus beloof armere mensen geen wonderen waardoor ze nog dieper wegzakken !!!!!!!!!!
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het gaat om consumptiekredieten, ik versta daar kredieten voor tv's, wasmachines, en ander luxe onder. Noodzakelijke uitgaven waarvoor men het geld niet heeft en waarvoor men geen krediet kan aangaan zouden moeten worden geregeld via bv. sociale kredieten bij het ocmw ofzo.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das hier op politics.be het grote probleem,wij zitten hier met een beweging dat zich arm noemt omdat ze er zelf voor gekozen hebben,ze hebben goede handen aan hun lijf en zijn dan nog eens heel slim
Toch willen ze niet werken uit principe,dit kan ik dan ook geen echte armoede noemen Ik ben zelf een generatie arme geweest en leef nu nog erg krap,dus ik weet wat echte armoede betekend Toch vind ik het erg dat deze mensen hier niet meer op het forum kunnen komen wegens geldgebrek,mijn hart gaat dan ook uit naar deze mensen Niemand kan ergens een ander mans rekening maken vandaar dat ik er zo voorzichtig mee ben Armoede is geen lachertje hoor,en leven van een "leefloon? "in België is onwaarschijnlijk ![]() Er moeten dan ook meer middelen vrij gemaakt worden om de minimumen op te trekken
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 oktober 2008 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En maar goed ook. Citybank doet wat de hele kredietcrisis heeft doen ontstaan. Krediet verlenen aan mensen die het nooit gaan kunnen terugbetalen. En ze zijn er nog mee bezig. Om de twee weken krijg ik op mijn naam geadresseerde reclame in mijn bus waarin ze me vertellen hoe ik in weelde kan leven als ik maar bij hen kom lenen. De mensen die daar in trappen mogen daarna in schuldbemiddeling gaan. Ik vraag me overigens af waar die aan mijn adres zijn gekomen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 oktober 2008 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de kleine verdiener zelf niet kritisch is en niet bekijkt welke rentevoet er aangerekend wordt, dan moet de schuldige niet gezocht worden bij de bank maar wel bij de consument zelf. Hij is soeverein in zijn keuze. Hij beslist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aankoop van een tv vind ik persoon geen "noodzakelijke uitgave". Indien men echt om ieder centje verlegen zit, zal dit wel het laatste zijn waaraan ik denk. Je kan je vrije tijd immers ook anders indelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens, de rente mag van mij gerust iets hoger liggen dan bij hypothecaire leningen, maar dat wil niet zeggen dat deze onbeperkt moet zijn. Woekerwinsten en familiale/sociale drama's gaan dan hand in hand.
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk nog geen enkele krediet aangegaan voor iets anders dan men huis , ik weet dat je wanneer je begint met kopen op afbetaling je je in je ongeluk stort !!! sommige mensen beseffen dit niet en zouden beter tegen zichzelf beschermd moeten worden trouwens ook ik krijg regelmatig reklam van citibank in men bus en dit ergert me mateloos !
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
SPa is niet tegen een gelimiteerde rentevoet, waar haal je die onzin vandaan? ![]() Een bank die krediet geeft boven de terugbetalingsmogelijkheden van een klant drijft die klant in de problemen: 90.000 Vlamingen moeten al beroep doen op schuldbemiddeling omdat ze hun schulden aan de bank(en) niet kunnen terugbetalen en zo arm worden. Citibank is één van de banken die hierbij het meest de regels overtreedt. (dezelfde die "spaarplannen" promootten van Lehman Brothers maar Lehman Brothers stond maar in hele kleine lettertjes en nu doodsimpel aan de spaarders laten weten dat ze hun centen nu kwijt zijn en niet op de Citibank moeten rekenen. Gister, in een winkelcentrum werd mijnn vrouw nog aangesproken door leurders van de Citibank: "Wil U geen kredietkaart, 't is helemaal gratische kaart en U moet er geen rekening voor openen bij Citibank. Gewoon hier tekenen." Mij spraken die leurders ook al aan. Hoe kan een bank eraan denken kredietkaarten uitdelen zonder de kredietnemers te kennen? ![]() ![]() Wie is er dan "krapuul"? Die bank of degene die haar de wet wil doen respecteren? Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 oktober 2008 om 21:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog even geduld hebben totdat deze bank zelf failliet is. |
|
![]() |