![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er wordt in Antwerpen gebroken, gebouwd en gemord dat het een aard heeft. Winkelruimte neemt daarbij een kennelijk belangrijke plaats in: het Centraal Station is vandaag half-treinstation, half-shoppingcentrum; de renovatie van de Stadsfeestzaal heeft een protserig winkelcentrum opgeleverd met vooral dure merkenzaken; op 't Kiel is een winkelcentrum verrezen dat weinig volk trekt; ook de jarenlang verkommerde beurs moet eraan geloven: men voorziet ruimte voor o.a. enkele winkelzaken. Doodjammer allemaal in een stad met weinig concertzalen (tenzij voor mega-acts) en weinig oog voor zijn cultureel erfgoed (de beurs heeft toch een rijke geschiedenis die museaal vertaald kan worden, denk ik).
Vindt u dat de stad te veel investeert in winkelcentra of mag van u ook de kathedraal de thuisbasis worden van C&A, P&C en H&M? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Centraal Station is één van de best gerenoveerde gebouwen in Antwerpen ooit, de Beurs wordt volgens mijn weten een hotel en daarnaast een handelsplaats (zoals het, schrik niet, altijd al was!), en concertzalen zijn er legio.
Ik zie uw probleem niet. Beetje scherp door de bocht.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons zijn ze ook al zes jaar bezig met het station en dan natuurlijk het liefst 's nachts.
Een AH, een filiaal van de Fortis (thans weer ABN), een Free Record Shop die veel te duur is, broodjeszaak, een cafetaria, etc. Maar een fatsoenlijke fietsenstalling kan er niet van af en 's nachts durft geen vrouw meer in de tunnel onder de perrons te komen omdat ze dan door "boefjes" worden lastig gevallen. De politie is wel aanwezig, die controleren of je fietsachterlicht wel aan de EU-normen voldoet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Treinmatig is de verbouwing van het centraal station geslaagd (wel te weinig roltrappen), maar achterin is het fout vormgegeven waardoor alle diamantwinkeltjes op de fles aan het gaan zijn. Autsj.
Van de stadsfeestzaal een monument van consumentenkitsch maken waarin krèk dezelfde ketenwinkels zitten als in eender welke stad is om te huilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, een beurs komt er niet meer, dus het ligt voor de hand er een gewone handelsplaats van te maken. Jammer, maar ja. Wat stadsmusea betreft, het MAS gaat cool zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's gewoon recordtempo.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er in de voormiddag, nog gaan "winkelen", ewel met de auto.
Ik vond al parking (niet in zo'n parkeergarage, waar de wet van de oudste auto geld ![]() Anyway, nu blijkt dat een object ginder 7000 frank goedkoper is dan bij de Van den Borre in Schilde. Ps: Ik ben wel niet over de Meir geweest, anders kan ik evengoed naar het Shoppingcenter in Peuchemies gaan.
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat middenplateau met die winkeltjes lijkt mij sop dat de kool niet waard was, maar dat is afwachten.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ik kom in het station om de trein te nemen, niet om naar verstopte roltrappen te zoeken. Tijdens de spits zijn er te weinig roltrappen te vinden, punt andere lijn.
Laatst gewijzigd door Jedd : 31 oktober 2008 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Tja, we leven nu eenmaal meer en meer in een consumentenmaatschappij. Consumeren brengt meer geld in het laatje dan cultureel erfgoed, ook voor de overheid, denk ik. Het cultureel erfgoed moet vaak zelfs nogeens gesubsidieerd worden door de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() ik geloof nooit dat jij het erg vindt dat je nu in de oude stadsfeestzaal de laatste nieuwe crocs kan aanschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De laatste keer dat ik er trouwens was begreep ik enkel het nut van die lelijke olifantenbeelden niet: Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 31 oktober 2008 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat het station eigenlijk nog maar half af is he. Het zou wel meer volk trekken moest Antwerpen centraal Brussel noord gaan heten natuurlijk. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 31 oktober 2008 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik een trein moet nemen, neem ik meestal de trappen, omdat dat sneller gaat, 'k moet altijd lopen voor een trein te halen.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|