Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 17:03   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Skeptisch !"

Wel, we wisten al op voorrand dat de verkiezingsoverwinnig behaald zullen worden door één van de twee democraten, Hillary oftewel Barack !

Vandaag zijn de mensen gelukkig met deze overwinning met de hoop op verandering, zowel buiten de US als binnen,.

Als ik terug kijk naar het verleden, en de geschiedenis van elke president van de united states, dan zie ik dat bijna elke president verwikkeld is in een conflict waarbij mensen levens het slachtoffer worden,.

En ik kan bijna zeggen , dat de twee heren John mccain en Obama barack bijna identiek dezelfde protocols volgen,.

Iedereen verwacht van deze nieuwe president verandering, maar men beseft niet dat zowel mensen uit de US als daarbuiten de "carte blanche" hier geven, wat positief kan overkomen als negatief, nu u kunt mij wel van skeptisime beschuldigen want dat ben ik ook,.

Ik hou niet van teveel vreugde op de overwinningsdag zonder rekening te houden wat de toekomst met zich zal meebrengen, zelfs indien deze nieuwe president goed intenties heeft , vrees ik nog altijd voor het falen,. En barack weet dat ook, hij zei vanmorgen nog dat het na één jaar een moeilijke klim zal worden, indien hij dat kan volhouden !

Buiten dit, mogen we niet vergeten dat de US in de loop der jaren meer vijanden heeft gecreerd dan vrienden, en dat deze "softie" president een onderwerp van zwakte zal worden, zowel in de US als buiten de US,. We mogen niet vergeten dat president abraham Lincoln een goede president was die voor de vrijheid van de volkeren vecht, en wat gebeurde toen in zijn tijd ? en wat gebeurde met hem de laatste dagen van zijn leven ?

Ik ben niet alleen de enige die skeptisch is, hier is een artikel uit de standaard !:

Citaat:
'Obama zal VS vernietigen'
apn
DossierVS2008

MOSKOU - De Democratische presidentskandidaat Barack Obama is de 'Amerikaanse Gorbatsjov', die de Verenigde Staten zal vernietigen. Dat heeft de Russische ultranationalistische leider Vladimir Zjirinovski dinsdag gezegd.

'Obama, de Amerikaanse Gorbatsjov, zal Amerika vernietigen en het niet opbouwen', zei de vicevoorzitter van de Doema, het lagerhuis in het Russische parlement, tijdens een bijeenkomst van zijn Liberaal-Democratische Partij van Rusland (LDPR).

De voormalige Sovjet-president, Michail Gorbatsjov, staat wereldwijd bekend voor zijn hoofdrol in het beëindigen van de Koude Oorlog, maar voor een aantal tot vele Russen blijft hij 'de man die de Sovjet-Unie vernietigde'.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ord=gorbatsjov

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 november 2008 om 17:06.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 17:25   #2
FDM
Banneling

Standaard

Hillary Rodham minister van justice
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 17:26   #3
FDM
Banneling

Standaard

Hillary Rodham minister van justice
Oud 5 november 2008, 17:28   #4
Jozef Ostyn

Standaard

Geef de man toch wat tijd!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 17:45   #5
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Wel, we wisten al op voorrand dat de verkiezingsoverwinnig behaald zullen worden door één van de twee democraten, Hillary oftewel Barack !

Vandaag zijn de mensen gelukkig met deze overwinning met de hoop op verandering, zowel buiten de US als binnen,.

Als ik terug kijk naar het verleden, en de geschiedenis van elke president van de united states, dan zie ik dat bijna elke president verwikkeld is in een conflict waarbij mensen levens het slachtoffer worden,.

En ik kan bijna zeggen , dat de twee heren John mccain en Obama barack bijna identiek dezelfde protocols volgen,.

Iedereen verwacht van deze nieuwe president verandering, maar men beseft niet dat zowel mensen uit de US als daarbuiten de "carte blanche" hier geven, wat positief kan overkomen als negatief, nu u kunt mij wel van skeptisime beschuldigen want dat ben ik ook,.

Ik hou niet van teveel vreugde op de overwinningsdag zonder rekening te houden wat de toekomst met zich zal meebrengen, zelfs indien deze nieuwe president goed intenties heeft , vrees ik nog altijd voor het falen,. En barack weet dat ook, hij zei vanmorgen nog dat het na één jaar een moeilijke klim zal worden, indien hij dat kan volhouden !
Buiten dit, mogen we niet vergeten dat de US in de loop der jaren meer vijanden heeft gecreerd dan vrienden, en dat deze "softie" president een onderwerp van zwakte zal worden, zowel in de US als buiten de US,. We mogen niet vergeten dat president abraham Lincoln een goede president was die voor de vrijheid van de volkeren vecht, en wat gebeurde toen in zijn tijd ? en wat gebeurde met hem de laatste dagen van zijn leven ?

Ik ben niet alleen de enige die skeptisch is, hier is een artikel uit de standaard !:

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ord=gorbatsjov
Citaat:
The road ahead will be long. Our climb will be steep. We may not get there in one year or even in one term. But, America, I have never been more hopeful than I am tonight that we will get there.

I promise you, we as a people will get there.

There will be setbacks and false starts. There are many who won't agree with every decision or policy I make as president. And we know the government can't solve every problem.

But I will always be honest with you about the challenges we face. I will listen to you, especially when we disagree. And, above all, I will ask you to join in the work of remaking this nation, the only way it's been done in America for 221 years -- block by block, brick by brick, calloused hand by calloused hand.
Ik wil er nog dit aanvoegen ter verduidelijking, precies of hij een voorgevoel heeft van wat hem te wachten staat !

De hele speech kun je online lezen op standaard.be

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF05112008_077

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 november 2008 om 17:49.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 18:46   #6
Meyyek
Vreemdeling

Standaard

Er is inderdaad geen verschil tussen die twee kandidaten, de echte presidenten en of de beslissende monden zijn achter de studio.
Oud 5 november 2008, 18:53   #7
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik haat pessimistische mensen.
Oud 5 november 2008, 18:56   #8
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Precies de reden waarom ik zo dol ben op Amerikanen.
Die kunnen zich over zichzelf heenzetten en weer ergens in gaan geloven.

Die delen, ipv enge ellendige pamfletjes, Starbucks koffie, Ben & Jerry icecream, vibrators en crispy Kreme donuts gratis uit tijdens de verkiezingen.

Wij zitten in Europa en met de islam vol van die doemdenkers en die cynici die denken dat het slim is om alles van te voren al af te breken. Lekker makkelijk, zo hoeven ze ook niks op te bouwen.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 5 november 2008 om 18:58.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:05   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
deze "softie" president
Waaruit leidt u dat af?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 19:26   #10
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
²

Citaat:
²

Zo is forummen gemakkelijk.
Oud 5 november 2008, 19:40   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Die delen, ipv enge ellendige pamfletjes, Starbucks koffie, Ben & Jerry icecream, vibrators en crispy Kreme donuts gratis uit tijdens de verkiezingen.
Nietszeggende rommel dus, in plaats van middelen om standpunten en ideëen over te brengen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 20:07   #12
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is de juiste reactie. Sommige zien in hem de Pontifex Maximus, anderen breken al meteen af. Ik geef de man de voordeel van de twijfel, maar ik maak mij anderzijds weinig illusies (voor een socialere politiek en meer isolationisme) als ik zijn programma bekijk. We zien dus wel.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 november 2008 om 20:08.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 21:57   #13
FDM
Banneling

Standaard

Pontifex Maximus (Latijn; Hoogste Priester) was de belangrijkste priester van de Romeinse godsdienst ...
Oud 5 november 2008, 22:00   #14
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Pontifex Maximus (Latijn; Hoogste Priester) was de belangrijkste priester van de Romeinse godsdienst ...
......De voorloper van de Paus, die de titel gemakshalve overgenomen heeft.
Oud 5 november 2008, 22:11   #15
•Ø•
Burger

•Ø•'s schermafbeelding

Standaard

Aan zij die verandering verwachten, of daar op hopen; om welke veranderingen gaat het?
•Ø• is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 22:47   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook als het negers en joden zijn?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 22:47   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door •Ø• Bekijk bericht
Aan zij die verandering verwachten, of daar op hopen; om welke veranderingen gaat het?
Meer troepen naar Afganistan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 22:51   #18
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Nietszeggende rommel dus, in plaats van middelen om standpunten en ideëen over te brengen.
NOT. Statements zijn het, van levenslust, overvloed, menselijkheid en vreugde (niet noodzakelijk in die volgorde). Moed ook, om het risico te nemen dingen gratis weg te geven, ondernemersmoed. Betrokkenheid van de corporate wereld ook, met de politiek van het land, zonder daarbij partij te kiezen.

Heel wat anders dan dat bittere pamfletjesgezeul dat je vroeger nog in België zag (nu doet men d�*t zelfs niet meer)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 00:17   #19
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ook als het negers en joden zijn?
Uiteraard!
Oud 6 november 2008, 00:27   #20
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Geef Obama inderdaad wat tijd. Ik ben zeker niet pessimistisch, alleen misschien een beetje realistisch en stel me liever de vraag: wat KAN hij veranderen? Hij mag misschien wel veel willen veranderen, maar al bij al doet hij dat niet alleen en daarom vraag ik me af hoever hij in zijn opzet gaat lukken.

Anderzijds: sociale hervormingen lijken me ginds best aan de orde, zeker op gebied van ziekteverzekering en ga zo verder. De sociale zekerheid is ginder niet wat het hier is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be