![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() "Leuke nieuwe ecologische rampjes", wat voor een titel is dat?
Hier wil ik even de aandacht erop vestigen, dat er om in de langewoordenstijl van Cynicus te spreken, er dringend een Wereldinterventiemilieu-troepenmacht (WIM, pour les femmes) moet opgericht worden met alle middelen erop en eraan om tot op heden straffeloze milieuaanslagen van civiele of militaire aard een halt toe te roepn en tot vergoeding en herstel te verplichten. We hebben vandaag de enorme olie-vervuiling veroorzaakt in de Middelandse Zee door Israël, dat in Libanon een Olietankopslag plat bombardeerde aan de kust. Waarschijnlijk zaten er in de tanks geen olie, maar Hezbollah-militanten verscholen. In dat geval lekken ze toch veel olie bij het de pijp uitgaan. De WIM zou ook kunnen ingezet worden in Bangla Desh, het water- en regenrijkste land van de wereld, waar zelfs het leger er niet meer in slaagt om de grote steden van proper water te voorzien, wegens lozingen van riolen en industrie, pesticiden, etc... Land van verloren rivieren. Er moet nu al geboord worden tot op grote diepte onder al dat vervuild water om iets aan te treffen dat drinkbaar is. Allez WIM, werk aan de winkel... Er volgen nog postings, helaas, bij nieuwe rampjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Er zouden dan wel mensen moeten gevonden worden die ook willen werken...
Laatst gewijzigd door Chipie : 2 augustus 2006 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En de ratten dringen steeds meer de huizen binnen, op zoek naar drinkbaar water.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Milieurampen zijn vaak grensoverschrijdend. Bevolkingstoename is niet overal gelijk waardoor spanningen ontstaan en ongewenste migratie toeneemt vanuit overbevolkte gebieden naar minderbevolkte gebieden. Ook het verschil in levensstandaard, is een factor die ongewenste migratie in de hand werkt. In sommige regio's nemen milities (meestal diegene met de beste of meeste wapens) gewoon de macht over en kunnen zonder problemen de plaatselijke bevolking terroriseren. Ook dit geeft aanleiding tot ongewenste migratie, waardoor spanningen alleen maar toenemen. De meest voor de hand liggende oplossing lijkt me een mondiaal overkoepelende structuur te zijn, die een aantal basiswetten overal op aarde doet naleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, nu komen de "vervuilers" er al te vaak gemakkelijk mee weg. Ik moest bij het lezen van deze post plots aan Bhopal denken... Union Carbide is daar goedkoop vanaf gekomen en dankzij hun naamsverandering in Dow Chemicals ook helemaal "gezuiverd".
http://www.bhopal.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben sinds lang zo'n archief voor mezelf aan het bijhouden. Alle rampjes/probleempjes/feitjes op een rij met mogelijke oplossingen erbij. Een interessant en shoquerend feit waar we allemaal zelf iets aan kunnen doen: 100 benzinewagens vervuilen niet eens zo erg als één dieselwagen. Door een roetfilter te plaatsen (hebben oudere modellen vaak niet) of wat meer uw fiets te gebruiken ipv de auto te nemen als u naar de bakker of dergelijke gaat, bewijst u niet alleen het milieu een dienst maar ook uw conditie. ![]() Wat mij ook wat lijkt is een andere manier om energie en water tegelijkertijd betaalbaar te houden voor de armen onder ons die al het minimum verbruiken en anderzijds overmatige gebruikers te 'beboeten'. Een soort getrapt stelsel van kostprijs (alle gelijkenissen met ons belastingssysteem berusten niet op puur toeval ![]() (*) Mijn eisen voor wat normaa is liggen hoog, bij een laag verbruik dus.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 augustus 2006 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Goed voorstel groentje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zou ik eens graag een echt wetenschappelijk onderbouwde uitleg over lezen. Het enige wat een dieselmotor minder "proper" kan maken is het fijn stof/roet. En dan nog lijkt het quasie onmogelijk dat 1 dieselwagen die 15 tot 25% minder brandstof verbruikt ten opzichte van 1 benzinewagen meer vervuilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij grootverbruik zakt de prijs, ipv stijgen. Bij grootvervuiling wordt om economische reden nog steeds (haast) niet opgetreden. Vervolgt...ik moet even stoppen. Wel, ik wacht op je rampen en rampjes en hun oplossingen... De benzinemotor is een even grote ramp als zijn dieselbroertje. Ander soort ozondampen en andere, maar even schadelijk. Je mag geen mensen haten, maar auto's wel, en dat doe ik. Toch mag ik hier niet oproepen tot een fikse afstraffing van die ondingen. Ik zou dus zeggen: val ze ideologisch aan!!! Zie mijn posting 'afgeven op de auto'... Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2006 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De geschiedenis zal hem berechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gaat echter weer als "fascistisch" bestempelt worden door velen, die het zelfbeschikkingsrecht der volkeren willen verdedigen, zélfs als deze volkeren duidelijk hun plan niet kunnen trekken, en door hun geknoei ook andere volkeren in de nesten werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De UNO heeft nog een zéér lange weg te gaan, daartoe.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als het zo zit ben ik ook een technocraat. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 augustus 2006 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat ze mij mijn laatste fiets afpakken, (ik ben er al twee gestolen het laatste halfjaar) en dat ze mijn bakker verbieden mij nog brood te leveren, want aan de achterkant vanhet consumptie-apparaat levert dat niets dan vervuiling op. Ze mogen mij ook met een beschavingsopdracht naar Florida sturen... Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2006 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() In De Haan-Wenduine is over een afstand van TIEN kilometer langs weerszijden van de Koninklijke Baan, die door dit exceptionele duinbos loopt, een strook van tien meter bomen gewoon gerooid.
Plus ook dezelfde kaalslag langs een tweede verbindingsbaan, de driftweg, die langs de binnenlandse rand van het duinbos loopt, kant polders. Geen kat, rood, zwart of groen, die daarnaar kraait. Complete stilte... Op het strand hebben ze voor Beaufort 6 wel een metalen kunstboom geplaatst, die 's nachts verlicht is als een kerstboom. Als het niet zo gruwelijk (lelijk) was, zou ik erom kunnen lachen... Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2006 om 10:02. |
![]() |
![]() |