![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlands koppel koopt Belgische baby
In het Jan Palfijn-ziekenhuis in Gent heeft een Nederlands koppel enkele maanden geleden een baby van Belgische ouders gekocht. Dat beweert het programma Netwerk. Netwerk kwam de zaak vlak na de geboorte van het kindje op het spoor en deed gedurende enkele maanden onderzoek. Na een bezoek van verslaggever Roelof Bosma startte het Gentse ziekenhuis zelf een onderzoek op naar de kinderhandel en werd er aangifte gedaan bij de Belgische politie. Het Gentse parket bevestigde inmiddels aan Netwerk dat 'in de loop van de voorbije maanden een Nederlands koppel in een Gents ziekenhuis tegen betaling een baby heeft meegenomen'. De baby zou toen een dag oud geweest zijn. Nog volgens het parket zouden de Belgische ouders, die al een kind hebben, via internet kenbaar hebben gemaakt dat ze het kind meteen na de geboorte wilden afstaan. Het koppel zou financiële problemen hebben. Bij het Gentse parket spreekt men van een mogelijke nieuwe 'zaak-Baby D'. De 'zaak-Baby D.' - of 'baby Donna' - was in het nieuws van 2005 tot 2007 en draaide rond een Belgische draagmoeder die haar kind verkocht zou hebben aan een Nederlands koppel, nadat ze de Belgische wensouders om de tuin had geleid. De biologische vader van het kind slaagde er toen niet in het kind terug naar België te halen of bezoekrecht af te dwingen. fok.nl Vraag in deze kwestie is: wie is fouter! De "kopers" of de "verkopers". Zouden die Gentse ouders geen geld hebben voor de opvoeding en op deze manier hun kind een toekomst willen geven ? Maar waarom niet op de normale manier ter adoptie stellen ? En denken die Nederlandse ouders dat voor geld alles te koop is ? Ik zou nog niet voor een miljard mijn kind verkopen. Een kind is geen handelswaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind niet dat hier een vergelijking met baby D. mogelijk is.
Bij Donna wou de wensvader specifiek een kind bij een draagmoeder hebben. Die draagmoeder heeft echter zowel van de biologische vader geld ontvangen, �*ls het kind doorverkocht aan het Nederlandse koppel. Ik begrijp nog steeds niet hoe de rechtbank erin slaagt om het kind bij die twee opkopers te laten terwijl de wensouders hun eigen biologisch kind (althans dat van vader) zelfs niet meer mogen ZIEN!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier moet de overheid duidelijk ingrijpen en wetten aannemen die dit soort zaken onmogelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot in beide gevallen de Nederlandse koppels die gewoon kinderen komen "kopen". In elk geval zou er aangepaste wetgeving moeten komen, maar in vb. geval Donna was hier sowieso sprake van oplichting, ook indien er aangepaste wetten hadden geweest. Voor zover ik weet heeft de wensvader die zijn sperma + geld leverde tot hiertoe nog steeds niet misdaan, terwijl de draagmoeder twee personen heeft opgelicht en bovendien haar kind verhandelde. En raar genoeg gebeurt daar totaal niks mee?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Kinderen verkoop je niet, volgens mij is dit hetzelfde als slaven- of mensenhandel. Deze ouders moest men verbieden om nog kinderen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Zulke toestanden zijn typische voorbeelden van het super-egocentrisme dat de laatste jaren hoogtij viert. IK IK IK! IK wil een kind. Hoe dat kind zich later zal voelen, welke psychische problemen het er zal aan overhouden, daar wordt niet aan gedacht. Terwijl d�*t toch net het belangrijkste is. De 'instant satsifaction -houding die uit zo'n démarches spreekt, is walgelijk.
![]() |
#7 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie niet zo direct wat hier het probleem eigenlijk is. De biologische ouders zijn zich er van bewust dat ze het zich niet kunnen veroorloven om nog een kind groot te brengen en de adoptieouders kunnen wellicht zelf geen kinderen krijgen, terwijl ze wel de financiële middelen hebben om dat kind een goed leven te geven. Het lijkt me nogal evident wat hier het beste is voor dat kind.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 22 november 2008 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat het verkeerd is je eigen ervaringen te projecteren op een hele groep. Ik kan me best voorstellen dat jij er een onderbewuste verlatingsangst aan overhield, maar ik kan me evengoed voorstellen dat dat niet voor iedereen het geval is.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ineens blijkt dat één van hen onvruchtbaar is en dan stort hun droomwereld in. Ze konden namelijk alles in het leven kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sommigen beseffen het zelf niet, omdat veel van de effecten zich in het onderbewuste manifesteren. maar als ze de confrontatie durven aangaan, dan blijkt dat bepaalde afwijkende gedragingen in hun leven terug te voeren zijn op het niet-kennen van één of twee ouders. Het feit dat ik op dit forum actief ben is trouwens één van die 'afwijkende gedragingen'.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
* 1) scheiding 2) rechtbank legt alimentatie en verblijfsregeling v/h kind vast 3) duerwaarder weigert vonnis uit te voeren en onwillige ouder weigert kind te overhandigen >> hier moet je dus nog bijgeven ! RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() .
Laatst gewijzigd door roderidder : 22 november 2008 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Anderzijds kwam daarnet op tv nog een psycholoog verklaren dat een kind, dat later ontdekt dat het is 'gekocht' of te vondeling gelegd, daar zeker psychische problemen aan overhoudt. Ik blijf er dus bij: kinderen 'kopen' en 'verkopen' getuigt van een verregaand egocentrisme (van de beide partijen) en van nieuwbakken uitvindingen als 'leenmoeder', 'wensouders', 'draagmoeder', 'spermadonor' e.d. zal ik wel altijd de kriebels blijven krijgen. Experimenteren met gevoelens van kinderen, ik gruwel er van.
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gegarandeerd is dat inderdaad niet, maar de kans is m.i. toch een stuk groter. Dan liever het kind afstaan aan ouders die het een kans op een beter leven kunnen geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|