Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2008, 20:22   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Leterme en het gegeven woord.

Leterme is de afgelopen tijd fel veranderd en dat niet in de positieve zin. Vandaag ook weer die uitval naar Bart Dewever en de NVA. Is dat de dank dat NVA loyaal de kartelovereenkomst heeft goedgekeurd.

Nu op 10 juni heb ik ideologisch op Vlaams Belang gestemd, maar in mijn binnenste hoopte ik dat Leterme zou winnen, echter dan was er nog twijfel. In de periode van augustus tot begin december leek het er echt op dat de man een volledige nieuwe wind zou laten waaien in de klassieke politiek. Een man die eindelijk het programma zou laten primeren op het postje. Maar helaas... midden december al die domme zet om minister te gaan spelen ander die volksverrader Verhofstadt en nu zelf premier worden zonder enige noemenswaardige staatshervorming of zelfs maar garantie erop.

Het is toch echt vreemd wat dat postje van Belgisch premier doet met die mensen, plots veranderen ze helemaal en doen ze alles voor dat postje en vergeten ze alles waar ze voor staan. Nu ook met Leterme. Hij is momenteel goed bezig zijn voorganger achterna te lopen.

Die verandering van Leterme is binnen zijn partij ook niet onopgemerkt gebleven. In tegenstelling tot de kruiperige VLD voor Verhofstadt indertijd (behalve dan Dedecker), is er binnen de CD&V weldegelijk meer en meer tegenstand tegen de Belgicistische koers van Leterme. Het begon bij de CD&V jongeren, maar het dringt ook meer en meer op in de hogere regionen van de partij en zelfs in de Kamerfractie. Het was duidelijk toen Bart Dewever zijn standpunt had verkondigt. De CD&V fractie applaudisseerde, Leterme niet, en je zag dan mooi Vervotte zo verwonderd rondkijken naar achteren, waarom applaudisseren die nu ?

Als Leterme midden juni doorgaat met zijn postje zonder staatshervorming die naam waardig dan roep ik alle CD&V'ers van goede Vlaamse wil en die zijn vrij talrijk, stap over naar NVA. Daarna kan de nieuwe grotere NVA het kartel opbreken.

Dan zijn er vier mogelijkheden:

- NVA onafhankelijk (en proberen 10% te halen)
- NVA samen met LDD (en proberen 15% te halen)
- NVA samen met Vlaams Belang (en proberen 25% te halen)
- of een lijst van Vlaams nationale eenheid van LDD,NVA en Vlaams Belang (en proberen 45-50% te halen).

Dat laatste heeft het voordeel dat men een echt tegengewicht kan vormen tegen de traditionele machtspartijen en electoraal het cordon kan doorbreken. Nadeel is dat het Vlaams Belang binnen zo'n geheel zijn vreemdelingenstandpunt zal moeten voor een deel opgeven. Echter zolang België bestaat, zal er ook niets aan die vreemdelingeninstroom gebeuren.

Misschien moet er maar eens nagedacht worden over zo'n lijst van Vlaams nationale eenheid

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 20:24   #2
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Op deze topic gaan we door.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 20:50   #3
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Leterme is de afgelopen tijd fel veranderd en dat niet in de positieve zin. Vandaag ook weer die uitval naar Bart Dewever en de NVA. Is dat de dank dat NVA loyaal de kartelovereenkomst heeft goedgekeurd.

Nu op 10 juni heb ik ideologisch op Vlaams Belang gestemd, maar in mijn binnenste hoopte ik dat Leterme zou winnen, echter dan was er nog twijfel. In de periode van augustus tot begin december leek het er echt op dat de man een volledige nieuwe wind zou laten waaien in de klassieke politiek. Een man die eindelijk het programma zou laten primeren op het postje. Maar helaas... midden december al die domme zet om minister te gaan spelen ander die volksverrader Verhofstadt en nu zelf premier worden zonder enige noemenswaardige staatshervorming of zelfs maar garantie erop.

Het is toch echt vreemd wat dat postje van Belgisch premier doet met die mensen, plots veranderen ze helemaal en doen ze alles voor dat postje en vergeten ze alles waar ze voor staan. Nu ook met Leterme. Hij is momenteel goed bezig zijn voorganger achterna te lopen.

Die verandering van Leterme is binnen zijn partij ook niet onopgemerkt gebleven. In tegenstelling tot de kruiperige VLD voor Verhofstadt indertijd (behalve dan Dedecker), is er binnen de CD&V weldegelijk meer en meer tegenstand tegen de Belgicistische koers van Leterme. Het begon bij de CD&V jongeren, maar het dringt ook meer en meer op in de hogere regionen van de partij en zelfs in de Kamerfractie. Het was duidelijk toen Bart Dewever zijn standpunt had verkondigt. De CD&V fractie applaudisseerde, Leterme niet, en je zag dan mooi Vervotte zo verwonderd rondkijken naar achteren, waarom applaudisseren die nu ?

Als Leterme midden juni doorgaat met zijn postje zonder staatshervorming die naam waardig dan roep ik alle CD&V'ers van goede Vlaamse wil en die zijn vrij talrijk, stap over naar NVA. Daarna kan de nieuwe grotere NVA het kartel opbreken.

- of een lijst van Vlaams nationale eenheid van LDD,NVA en Vlaams Belang (en proberen 45-50% te halen).

Dat laatste heeft het voordeel dat men een echt tegengewicht kan vormen tegen de traditionele machtspartijen en electoraal het cordon kan doorbreken. Nadeel is dat het Vlaams Belang binnen zo'n geheel zijn vreemdelingenstandpunt zal moeten voor een deel opgeven. Echter zolang België bestaat, zal er ook niets aan die vreemdelingeninstroom gebeuren.

Misschien moet er maar eens nagedacht worden over zo'n lijst van Vlaams nationale eenheid
Zolang de politici 'Vlaams denken' maar 'Belgisch handelen' zal er nooit iets ten gronde veranderen.
Enkel met politici die Vlaams denken EN Vlaams handelen, kan men bouwen aan een Vlaamse onafhankelijke staat.
In die zin is een stem voor de traditionele partijen in dit land, steeds een Belgische,en nooit een Vlaamse stem geweest.
Oud 22 maart 2008, 21:02   #4
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

dat verbond zou een droom zijn, maar het zal er helaas nooit komen, om een reden die mij onduidelijk is, heeft Dewever het Vlaams Belang altijd aangevallen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 21:44   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Beste Max. Jij gaat er nog steeds van uit dat het de postjes zijn die Leterme zij koerswijzeging hebben doen bepalen.

Je zal je zeker nog herinneren lang daar voor, dat ik reeds geen geloof hechte aan gans dat theatergebeuren. Dat ik toen reeds de verdenking lanceerde dat heel die komedie opgezet spel moest zijn met slechts een doel, het VB terug te schroeven. Nu zal blijken dat ik het toen wel degelijk bij het rechte eind moet gehad hebben. Ook heel die poespas met het NVA. is zo doorzichtig als het maar kan zijn, zelfs die historie met Dedecker was volgens mij al om dat er vermoed werd dat het VB sterkere verliezen ging oplopen met Dedecker afzonderlijk te laten opkomen dan binnen het NVA.

Alles wijst er op dat het volledig gebaseerd is op om de Vlaamse kiezer te misleiden, zo de macht terug in handen te krijgen maar vooral rekeninghoudende zo het VB te kunnen terugslaan, en blijkbaar hebben er zich een groot aantal kiezers laten vangen maar is het beoogde succes toch veel minder groot geworden dan ze verwacht hadden.

Heel die trammelant van na de verkiezingen, tot het niet deelnemen van het NVA aan de regering is slechts in de hoop die kiezer in 2009 nogmaals te kunnen strikken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 21:46   #6
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Soms kan uw vijand uw grootste vriend worden.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 21:55   #7
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat verbond zou een droom zijn, maar het zal er helaas nooit komen, om een reden die mij onduidelijk is, heeft Dewever het Vlaams Belang altijd aangevallen.
idd, denk ik ook, jammer genoeg

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 21:56   #8
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en omgekeerd ook
Oud 22 maart 2008, 21:56   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Zolang de politici 'Vlaams denken' maar 'Belgisch handelen' zal er nooit iets ten gronde veranderen.
Enkel met politici die Vlaams denken EN Vlaams handelen, kan men bouwen aan een Vlaamse onafhankelijke staat.
In die zin is een stem voor de traditionele partijen in dit land, steeds een Belgische,en nooit een Vlaamse stem geweest.
Zeer juist, en zal dat ook nooit zijn!
Oud 22 maart 2008, 22:04   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat Dewever een toneelspeler is en niet de politicus die vele van hem verwachten. Als Dewever echt zou staan voor wat hij U tracht te doen geloven, zou hij en zijn partij nu weer niet een dergelijk theaterstukje opvoeren van, het steunen van de regering met hem zelf als enige onthouding. In tegenstelling, hij zou allang de stekker uit getrokken hebben bij het kartel, of wil je me nu doen geloven dat hij daar te dom voor is en zelfs zo dom dat hij zich keer op keer laat misleiden door zijn kartelpartner.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2008 om 22:06.
Oud 22 maart 2008, 22:12   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je hebt meer kans dat je vriend je grootste vijand wordt, vooral als je hem blindelings je vertrouwen schenkt. Wees waakzaam bij je vrienden, vijanden kunnen je veel minder goed een loer draaien.
Oud 22 maart 2008, 22:13   #12
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Omdat Dewever een toneelspeler is en niet de politicus die vele van hem verwachten. Als Dewever echt zou staan voor wat hij U tracht te doen geloven, zou hij en zijn partij nu weer niet een dergelijk theaterstukje opvoeren van, het steunen van de regering met hem zelf als enige onthouding. In tegenstelling, hij zou allang de stekker uit getrokken hebben bij het kartel, of wil je me nu doen geloven dat hij daar te dom voor is en zelfs zo dom dat hij zich keer op keer laat misleiden door zijn kartelpartner.
neen, over de familie De Wever weet ik één en ander (heb nog les gehad van zijn broer) en het is een feit dat De Wevers een zeer rechts-Vlaamsgezinde familie zijn. Waarom Bartje zo tegen het VL. Belang is, blijft me een raadsel.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 22:25   #13
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

En als Leterme er nu toch eens een fatsoenlijke staatshervorming door gesleurd krijgt (of opstapt als het hem niet lukt)...

Wat dan?

Natuurlijk... een splitsing zal het nooit worden... Maar daar is hij natuurlijk ook nooit voor gegaan...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 maart 2008 om 22:26.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 22:58   #14
Vette Pois(s)on

Standaard

de vraag is eerder hoe hij en piepklein staatshervormingkinkje verkocht gaat krijgen als fatsoenlijk.
Oud 22 maart 2008, 23:23   #15
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
neen, over de familie De Wever weet ik één en ander (heb nog les gehad van zijn broer) en het is een feit dat De Wevers een zeer rechts-Vlaamsgezinde familie zijn. Waarom Bartje zo tegen het VL. Belang is, blijft me een raadsel.
stemmen weghalen, voor niets anders.

en om te vermijden dat hij zelf achter het cordon vliegt.

Oud 22 maart 2008, 23:24   #16
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
de vraag is eerder hoe hij en piepklein staatshervormingkinkje verkocht gaat krijgen als fatsoenlijk.
iedere stap is een stap vooruit. hoe klein ook. zo kan je elke stap uiteraard goed genoeg vinden, goed bekeken dus.

Oud 22 maart 2008, 23:25   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En als Leterme er nu toch eens een fatsoenlijke staatshervorming door gesleurd krijgt (of opstapt als het hem niet lukt)...

Wat dan?

Natuurlijk... een splitsing zal het nooit worden... Maar daar is hij natuurlijk ook nooit voor gegaan...
Als mijn kat een koe was dan kon ik ze melken bij de kachel
Jij gelooft nog in sprookjes zeker?

Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2008 om 23:28.
Oud 22 maart 2008, 23:32   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zoiets in die zin, of sterker nog, een staatshervorming pro richting Wallonie afdoen als een grote staatshervorming zogezegd als beloofd.
Hij kan ook een goudvisje proberen te verkopen voor een zalmschotel

Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2008 om 23:37.
Oud 22 maart 2008, 23:34   #19
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Yup,de beste douaniers zijn de stropers
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 23:38   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Yup,de beste douaniers zijn de stropers
Ik dacht dat dat de boswachters waren, maar ik kan me vergissen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be