Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2004, 12:05   #1
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Speurders gaan weer zoeken naar Liam

De politie gaat opnieuw zoeken naar het
lichaam van Liam Van den Branden. De
verdwijning van de achtjarige peuter is
nooit opgehelderd. De speurders gaan nu
graven in de tuin van een overleden
gevangene in Willebroek.

Liam was 2,5 toen hij in mei '96
verdween uit de ouderlijke tuin. Eerst
dacht men dat hij in het kanaal achter
zijn huis was terechtgekomen maar daar
werd nooit iets gevonden.

Na het tv-programma Koppen kwam nu een
nieuwe tip binnen. Een getuige herin-
nert zich een man die geregeld langs
het kanaal fietste en die werd veroor-
deeld voor de verkrachting van 2 min-
derjarigen. Hij is intussen overleden.

Bron: http://www.vrtnieuws.net
Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 12:17   #2
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Beetje laat vind ik persoonlijk. Na 8 jaar zal men "nog eens een poging ondernemen" en dat terwijl de "huidige verdachte" al overleden is.

Hadden de Belgische media meer aandacht besteed aan die verdwijning, was deze tip misschien veel eerder binnengekomen. Maar de ouders moesten altijd schreeuwen om een klein beetje aandacht, die ze dan vooral kregen van de Nederlandse televisie (Vermist - Nederland 2).
Oud 3 april 2004, 12:28   #3
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Wat me altijd verontwaardigd is de verschillende aandacht die de slachtoffers toebedeeld krijgen. Een vorm van klassejournalistiek. Elke dag verdwijnen er kinderen, maar hoeveel keer werden we niet met de neus op de feiten gedrukt toen irritant Anthonyke De Clerk ontvoerd werd? De daders kregen levenslang. Papa is superrijk.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 12:33   #4
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Wat me altijd verontwaardigd is de verschillende aandacht die de slachtoffers toebedeeld krijgen. Een vorm van klassejournalistiek. Elke dag verdwijnen er kinderen, maar hoeveel keer werden we niet met de neus op de feiten gedrukt toen irritant Anthonyke De Clerk ontvoerd werd? De daders kregen levenslang. Papa is superrijk.
Dit vond ik stomtoevallig bij het intikken van "Anthony De Clerck" op google:

Ontvoerder van Anthony komt woensdag vrij
Zonhovenaar Jozef Peeters (58), één van de ontvoerders van Anthony De Clerck, komt volgende week woensdag vrij, zo heeft de redactie gisteren uit goede bron vernomen. Peeters, die in '94 tot levenslange dwangarbeid werd veroordeeld, wordt onder elektronisch toezicht geplaatst.

Bron: Mediargus
Oud 3 april 2004, 14:54   #5
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Citaat:

Zonhovenaar Jozef Peeters (58), één van de ontvoerders van Anthony De Clerck, komt volgende week woensdag vrij, zo heeft de redactie gisteren uit goede bron vernomen. Peeters, die in '94 tot levenslange dwangarbeid werd veroordeeld, wordt onder elektronisch toezicht geplaatst.

Vervroegde vrijlating. En ook blijven ze nog onder electronisch toezicht. Ik denk dat jij in de tijd nog iets te jong was, maar ik ben -geloof ik- van Anthony's leeftijd. Tijdens zijn ontvoering hoorde je niets anders dan geblaat over die jongen. Alsof alles stilstond en andere verdwenen kinderen van geen tel waren. Pijnlijke zaak... voor de pers tenminste die zich hieraan liet vangen.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 15:27   #6
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vervroegde vrijlating. En ook blijven ze nog onder electronisch toezicht. Ik denk dat jij in de tijd nog iets te jong was, maar ik ben -geloof ik- van Anthony's leeftijd. Tijdens zijn ontvoering hoorde je niets anders dan geblaat over die jongen. Alsof alles stilstond en andere verdwenen kinderen van geen tel waren. Pijnlijke zaak... voor de pers tenminste die zich hieraan liet vangen.
Ik was op dat moment +/- 7 �* 8 jaar maar herinner mij daar vaag nog wel iets over. Mijn ouders zijn en waren van die mensen waar het 19.30 - nieuws van BRT intertijd, bijna heilig was en dit stond dus ook elke dag op, meestal tijdens het eten.
Oud 3 april 2004, 15:30   #7
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ouders zijn en waren van die mensen waar het 19.30 - nieuws van BRT intertijd, bijna heilig was en dit stond dus ook elke dag op, meestal tijdens het eten.
TV kijken tijdens het eten is ongezond. Zorgt voor slechte vertering van het voedsel en geeft aanleiding tot maagproblemen en obesitas.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 15:48   #8
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Mijn ouders zijn en waren van die mensen waar het 19.30 - nieuws van BRT intertijd, bijna heilig was en dit stond dus ook elke dag op, meestal tijdens het eten.
TV kijken tijdens het eten is ongezond. Zorgt voor slechte vertering van het voedsel en geeft aanleiding tot maagproblemen en obesitas.
Wij hebben eetkamer en salon (met tv) naast elkaar.
Oud 3 april 2004, 15:50   #9
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

dan nog.. TV of lezen tijdens het eten.. ni goe zelle...
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 08:26   #10
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik was op dat moment +/- 7 �* 8 jaar maar herinner mij daar vaag nog wel iets over. Mijn ouders zijn en waren van die mensen waar het 19.30 - nieuws van BRT intertijd, bijna heilig was en dit stond dus ook elke dag op, meestal tijdens het eten.
Zozo: 7 a 8 in 1996, dan ben je nu dus 15 of 16 jaar
Oud 6 april 2004, 08:44   #11
Gargamel
Banneling

Standaard

Dit viel me ook op
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 09:40   #12
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Das nog een jonge muis he

A propos ze zijn veroordeeld in 94 lees ik in dat bericht. Dus met de supersonische snelheid die ons gerecht gewoonlijk heeft in haar werk moet Anthonyke ontvoerd zijn in euh...... euh..... 1988 ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 09:43   #13
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Ik heb indertijd door omstandigheden gans die Anthony DC-ontvoeringsaffaire van redelijk dichtbij gevolgd en geloof me: er zijn vele kinderen in België die slechter behandeld worden door hun ouders dan Anthony DC indertijd door zijn ontvoerders.

Maar dit wilt geenszins zeggen dat ontvoeringen goed te praten zijn.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 09:45   #14
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Bij Anthonieke werd er wel losgeld gevraagd. Er waren contacten tussen de familie en de ontvoerders. Bij de verdwijning van Liam echter tastte de politiediensten spijtig genoeg volledig in het duister.

Ik hoop dat ze dat manneke vinden, gewoon voor de gemoedsrust van de ouders. Die moeten door een hel gaan. Ik ben dus idd van mening: 'beter laat dan nooit!'
Oud 6 april 2004, 09:47   #15
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Ik heb indertijd door omstandigheden gans die Anthony DC-ontvoeringsaffaire van redelijk dichtbij gevolgd en geloof me: er zijn vele kinderen in België die slechter behandeld worden door hun ouders dan Anthony DC indertijd door zijn ontvoerders.

Maar dit wilt geenszins zeggen dat ontvoeringen goed te praten zijn.
De ontvoerders zaten dan ook achter het geld van de ouders van 'Anthonieke' hé. Iets heel anders dan ontvoerd worden door een pedofiel...
Oud 6 april 2004, 09:53   #16
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

't ware natuurlijk beter geweest : beter vlug dan nooit.

En inderdaad het ergste moet zijn als ouder de onzekerheid. Liever de wetenschap dat uw kind dood is, dan die eeuwige onzekerheid.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be