Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2008, 15:22   #1
humble
Burgemeester

Standaard ervaring met een vreedzame islam en advies

Op vrijdag 5/12/2008 13:12 verzendt ik naar een lijst adressen van waaruit ik geregeld kettingbrieven van het soort “ als je deze brief aan 10 andere zendt dan……” moet ontvangen, in een vlaag van gelijksoortige bezorgdheid en zonder zin om provocatie volgende boodschap
Citaat:
Vreedzame islam is fictie”

30.11.2008 12.18u - Er zijn natuurlijk wel vreedzame moslims, maar een vreedzame islam bestaat niet. “Deze religie was altijd al gevormd door sadisme en terreur. Onthoofdingen, doden en het bestiale afhakken van lichaamsdelen zijn vandaag in islamitische landen de orde van de dag. Wie het tegendeel beweert, kent de islam niet.” Dat zegt Nasseh Abdulkarim in het internationale bijbeltijdschrift ‘Middernachtsroep’, en hij kan het weten. De man was professor aan de Iraakse universiteit van Sulei Maneia, schreef kritische stukken over de islam en bekeerde zich publiek tot het christendom. Op ‘afvalligheid’ staat in sommige islamitische landen de doodstraf… en dus verblijft hij sinds 2007 als vluchteling in Zwitserland.

Abdulkarim ergert zich aan de Westerse naïviteit tegenover de islam en de verborgen agenda van de moslimfundamentalisten. Hij steunt alle inspanningen en initiatieven die de islamisering van Europa een halt willen toeroepen, bijvoorbeeld door de bouw van nieuwe moskeeën en minaretten aan banden te leggen. De Iraakse ex-moslim begrijpt ook de naïviteit van nogal wat katholieke kringen niet, die in de islam een bondgenoot tegen de secularisering van de samenleving menen te zien: “Ook de christenen zouden in de gaten moeten hebben, dat met de islamisering van Zwitserland (Europa) een gedwongen en strategische ondermijning van vrije democratische waarden plaatsvindt.”

Volgens Abdulkarim is de islam een tijdbom, en niet alleen voor Zwitserland. Je hoeft het niet met al de standpunten van Abdulkarim eens te zijn, die het islamitische imperialisme wil beantwoorden met een christelijke
Al ras 05/12 13;18 ontvang ik enkele reacties waarvan ik u de volgende ervaring niet wil onthouden;

Citaat:
Beste*,

Ik ben toevallig een moslim, en in tegenstelling tot u een andere mening heeft over de Islam.
Personen die zo denken over de islam zijn niet enkel onwetend, maar weten duidelijk niets over de islam.
Spijtig dat er zo'n mensen bestaan, en die dan zo'n leugens verspreiden over de islam wat letterlijk vrede betekent.
Maar dat kan je enkel weten als je arabisch kan natuurlijk?

Om het kort te houden, iedereen mag een mening hebben, daar sta ik volledig achter.
Maar let er dan op dat het gebaseerd is op ware feiten en niet op leugens.

Ik ken toevallig 4 personen die in niets geloofde tot enkele jaren, maar nu zich hebben bekeert tot de islam.
Allen zijn het hoog gediplomeerde (2 artsen, 1 leerkracht en 1 apotheker).

En meer heb ik hieraan niet toe te voegen.

één tip? Lees de Koran en praat eens met een moslim.

Is er een moslim in je vriendenkring? Ik denk van niet hé.

Ik ben dan wel een moslim, die bevriend is met zowel christenen, joden als niet gelovigen.
En nooit is er een probleem geweest tussen ons.
Gtjes E.

Voor de mensen die onwetend zijn en dus van niets weten let vooral op de zinsnede
Citaat:
,” iedereen mag een mening hebben, daar sta ik volledig achter”
Maandag 18/12 te 16.58 uur zendt ik mijn reactie;

Citaat:
Beste E.

I
Over leugens gesproken;
Ofwel kent u geen Arabisch ofwel is die uitspraak van u een التقية ‘taqiyyah’*

Het Arabisch woord "Islam" الإسلام ‘al-islām’ betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden.

Voorbeelden niet te vervangen door ‘vrede’;
IK GEEF MIJZELF OVER AAN DE HEER VAN DE WERELDBEWONERS".
(Arabisch: Aslamtu li rabbil aalameen).
Wie heeft er een betere godsdienst dan wie zich geheel aan God OVERGEEFT, goed doet en het geloof volgt van Ibrahiem die het zuivere geloof aanhing? God heeft zich Ibrahiem als boezemvriend genomen". Soera, 4:125.

Een ander vers zegt ons:"Toen zijn Heer tot hem zei: "GEEF JE OVER" zei hij: "IK GEEF MIJ OVER AAN DE HEER VAN DE WERELDBEWONERS
(Arabisch: Aslamtu Li Rabbil Aalameen) Soera 2:131.

II
De vaststelling van Nasseh Abdulkarim is dat de Islam niet vreedzaam is, u bewering dat verschillende westerlingen zich tot de Islam bekeerde bevestigd dat onze cultuur vreedzamer is voor bekeerlingen, omgekeerde bekering en openbaring is namelijk verre van ongevaarlijk. Wat de stelling evenals vlucht van Nasseh Abdulkarim bewijst .

III
Dat ik geen moslims zou kennen is de derde boude bewering, ik heb Moslims als familielid en als vriend, zij het misschien meer belezen en minder wereldvreemd.

Besluit.
Ik heb, in tegenstelling tot u, geen spijtig dat u bestaat, ik vindt het jammer dat u mij met geoorloofde en andere leugens of door onwetendheid tracht te misleiden.
Deze gewezen professor aan de Irakese universiteit van Sulei Maneia en nu vluchteling uit lijfsbehoud omdat hij zich bekeerde tot een andere godsdienst zegt dat de Islam zowat tegen als is waar mijn cultuur, mijn waarden, normen en rechten, voor staat bv evenwaardigheid vrouw en alle mensen, recht op ongeloof of bekering, democratie, scheiding kerk en staat, vrije meningsuiting etc… Hij is hier niet de enige.
Ik vindt een Islam met die instelling jammer.
Ik ben echter een optimist, de toekomst is aan de rede en niet aan de dwang.

Het is een westers verworven recht een menig te hebben en te uiten, het vergt moed en het koste soms levens ( inquisitie, politieke vervolging, nu die professor ) het is gemakkelijker te huilen met de wolven in het bos, maar er kan geen zelfrespect zijn zonder vrije geest.

Groeten *

* التقية ‘taqiyyah’ “geoorloofde leugen”; een Islamitisch recht dat zowel wettelijk als " Goddelijk " is en de gelovige toelaat allerhande leugens te vertellen en beloftes te maken, te beweren voor de scheiding van kerk en staat, voor gelijkheid van man en vrouw, alles wat men graag hoort , alcohol drinken, echtelijke trouw (om de huiselijke vrede te bewaren) etc . zonder het te menen. Maakt de multicul meteen een stuk spannender
Diezelfde dag 17:48 ontvang ik wederom van E.

Citaat:
Beste *

U bent een zeer gevaarlijk mens (een terrorist).
En als ik nog één mail van u ontvang, dan geef u aan wegens aanzetten tot haat, bendevorming, racisme en stalking.
mijn zus is advocaat, dus daag me niet uit.

U bent zeeeeeeeeeeeeeeeeer dom en slecht van karakter.

EN HOE KOMT U AAN MIJN MAIL ADRES???????

Ik hoop voor jou dat ik nooit meer van u moet horen.

Gtje E

Daar ze slechts aan mij gericht mailt reageer ik ook slecht aan haar om 18:08 met;

Citaat:
Als de argumenten opgebruikt zijn komt de dreiging, zou Nasseh Abdulkarim gelijk hebben?
Beseft u wel dat u beantwoordt aan de stereotiepe gedragingen die u probeert te weerleggen in u eerste mail.
Overigens U noch u zuster, kunnen me, in onze cultuur, verbieden te reageren op een bericht en een bedreiging aan mij gericht.

Bovendien is het verwerpelijk wat u stelt dat ik aan zou zetten tot haat; ik heb familie en vrienden onder alle nationaliteiten en godsdiensten in heb vrienden over de ganse wereld het gaat u moeite kosten om me van haat te beschuldigen, in het beste geval kunt u Nasseh Abdulkarim dagvaarden,
Bende vorming verondersteld dat men minstens met twee is?
Racisme omdat ik op louter wettenschappelijke wijze argumenteer op u stelling.
Stalking schrijf me niet en ik zal niet antwoorden.

Maar u moet vooral doen wat u niet laten kan.

Er kan geen zelfrespect zijn zonder vrije geest en vrije meningsuiting;

Groeten
Om 21.30 ontvang ik;

Citaat:
Beste debiel,

Voor het geval dat u het nog niet door hebt, dit is niet gepasseerd op feiten, en u kan dan wel 'zogezegde vrienden' hebben, het zijn dan allemaal zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer simpele mensen.
En neeeeeeeeeeeeeeen, u hebt niet gelijk, en ja u bent een haatdrager die aanzet tot haat!
En simpelweg DEBIEL

Om 21.45 gevolgd door

Citaat:
Beste *,

NOG één ding, teminste als een debiel dat kan begrijpen.
Islam is in het arabisch VREDE, en ik kan dit weten niet ONDERWERPING.
En ik ben een moslim die gekozen heeft om een hoofddoek te dragen, ik werk voltijds, ben een moeder en rij met mijn eigen wagen.
NIETS VAN ONDERDRUKKING TE ZIEN!

EN JA U BLIJFT EEN ONWETENDE DEBIEL!

En om 22.41 gevolgd door;

Citaat:
hi
ik ben de man van E.
wat ken jij van de Islam vuile hypocriet, laffe hond.
Islam is letterlijk en figuurlijk vertaald VREDE
Maar ik ben niet 100%moslim, en ik ben in staat om u te onthoofden onnozele islamfoob.
Nog 1 email nr mijn vrouw en ik spoor u op en maak u af, achterlijke racist
Die Nasseh Abdulkarim , die overloper die verdient de doodstraf!

ALS JE MAN GENOEG BENT DAN SPREKEN WE AF!!!!!!!

U begrijpt dat ik mijn bekomst heb van de vreedzaamheid van de Islam , dat ik iets te oud ben geworden voor dergelijke spelletjes en me niet geroepen voel om met een “halbstarke” op hol geslagen wilde in het strijdperk te treden om het zoveelste busincident te worden.
Bovendien hebben dergelijke wilde de gewoonte om altijd met meer te komen, en gesluierd zodat je ze later niet herekend.
het is bovendien niet uitgesloten dat dergelijke ontmoeting alles behalve vreedzaam is, hoewel de Islam de naam heeft...... juist .

Ik besluit om 22.42 met het zenden van;

Citaat:
Met wat bewezen moest worden.
En sluit zijn mogelijkheid tot verdere terror af met zijn/haar adres onder geblokkeerde afzenders te storen.

Nee dit is geen mop die mensen leven onder ons in Antwerpen naam en toenaam, beroep en adres zijn bekend.
Wat moet ik hiermee? Ik vraag me af of ik geen klacht zou neerleggen tegen bedreiging en racisme.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 15:44   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Voert u zo vaak gesprekken met uzelf?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 15:47   #3
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Wat moet ik hiermee?

"Assignment Desk
Share your story about one of these topics in the news and it may end up on CNN! "

http://www.ireport.com/community/assignment

Ik zou eens proberen; niet geschoten is altijd mis

Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 16:13   #4
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Had jij de Islam niet beledigd, hadden zij niet zitten dreigen. Allebei in fout.
Oud 12 december 2008, 16:18   #5
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Had jij de Islam niet beledigd, hadden zij niet zitten dreigen. Allebei in fout.
Bent u nu aan het zeggen dat wie een religie of overtuiging beledigt bedreigd mag worden?
Oud 12 december 2008, 16:23   #6
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Bent u nu aan het zeggen dat wie een religie of overtuiging beledigt bedreigd mag worden?
Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat deze bedreiging niets te maken heeft met de gewelddadigheid van de Islam, dat zou een verkeerde conclusie zijn. Ik kan evenveel niet-moslims vinden die op een belediging aan hun adres, of van een idool, even fel zouden reageren.
Ik zeg niet dat dat rechtvaardig is, helemaal niet, maar doen alsof het een typische zaak voor moslims is is dat ook niet.
Oud 12 december 2008, 16:26   #7
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat deze bedreiging niets te maken heeft met de gewelddadigheid van de Islam, dat zou een verkeerde conclusie zijn. Ik kan evenveel niet-moslims vinden die op een belediging aan hun adres, of van een idool, even fel zouden reageren.
Ik zeg niet dat dat rechtvaardig is, helemaal niet, maar doen alsof het een typische zaak voor moslims is is dat ook niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet juist is.

Ik behoor niet tot het kransje islamofoben op dit forum. Maar beweren dat de onverdraagzaamheid van veel moslims jegens mensen die met hun religie dirven spotten niet veel extremer is dan die van andere geloofsgroepen is niet juist. Zie de Deense cartoons, Theo Van Gogh, enz.
Oud 12 december 2008, 16:26   #8
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voert u zo vaak gesprekken met uzelf?
goed gevonden
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 16:30   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Off topic Goodwill en veralgemenend en niet genuanceerd; kun je ook inhoudelijk reageren?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 16:33   #10
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet juist is.

Ik behoor niet tot het kransje islamofoben op dit forum. Maar beweren dat de onverdraagzaamheid van veel moslims jegens mensen die met hun religie dirven spotten niet veel extremer is dan die van andere geloofsgroepen is niet juist. Zie de Deense cartoons, Theo Van Gogh, enz.
Bij een groot deel van de moslims is dat inderdaad zo en ik zeg ook niet dat de Islam niet gewelddadig is, maar zeggen dat het in dit geval om de Islam draait vind ik een overhaaste en niet bewezen conclusie.
Het is niet omdat persoon X agressief is en dikwijls vecht dat hij ook in fout is als persoon Y hem met een stok slaat zonder aanleiding en dan terugslaat. Snap je mijn redenering?
Oud 12 december 2008, 16:36   #11
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Bij een groot deel van de moslims is dat inderdaad zo en ik zeg ook niet dat de Islam niet gewelddadig is, maar zeggen dat het in dit geval om de Islam draait vind ik een overhaaste en niet bewezen conclusie.
Het is niet omdat persoon X agressief is en dikwijls vecht dat hij ook in fout is als persoon Y hem met een stok slaat zonder aanleiding en dan terugslaat. Snap je mijn redenering?

Ik begrijp uw redenering, maar ze is hier niet relevant. We hebben het hier niet over twee mensen die elkaar met een stok slaan (in beide gevallen duidelijk een geweldmisdrijf), maar over één persoon die de religie van een ander beledigt (niet netjes, maar geen misdrijf) en een ander die daarop reagert met bedreigingen (wel een misdrijf).
Oud 12 december 2008, 16:38   #12
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Off topic Goodwill en veralgemenend en niet genuanceerd; kun je ook inhoudelijk reageren?
sorry alice, het is inderdaad off topic.

inhoudelijk gezien: tja, iedereen heeft een eigen mening over islam en moslims; er zijn zoveel meningen en vaak botsen ze .
Ikzelf ben voor een seculiere staat, waarin het recht wordt gegarandeert voor elk individu om zijn overtuiging te kunnen belijden in alle veiligheid. Men moet zich wel houden aan bepaalde regels, zoals niet oproepen tot of zich schuldig maken aan haat, geweld of onderdrukking.
Dus een moslim moet vrij zijn geloof kunnen belijden, maar binnen de prive-sfeer.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 16:46   #13
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw redenering, maar ze is hier niet relevant. We hebben het hier niet over twee mensen die elkaar met een stok slaan (in beide gevallen duidelijk een geweldmisdrijf), maar over één persoon die de religie van een ander beledigt (niet netjes, maar geen misdrijf) en een ander die daarop reagert met bedreigingen (wel een misdrijf).
Nu neem je mijn woorden wat te letterlijk, het was een voorbeeldsituatie om mijn redeneringswijze te illustreren.
Volgens mij heeft het hier niet noodzakelijk te maken met religie, eerder om een algemeen onvermogen van relativeren, argumenteren en interpreteren.
Oud 12 december 2008, 16:53   #14
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nu neem je mijn woorden wat te letterlijk, het was een voorbeeldsituatie om mijn redeneringswijze te illustreren.
Volgens mij heeft het hier niet noodzakelijk te maken met religie, eerder om een algemeen onvermogen van relativeren, argumenteren en interpreteren.
De problematiek komt toch vrijwel uitsluitend vanuit één religie.
Oud 12 december 2008, 18:52   #15
shaddy
Banneling

Standaard

De volgelingen van mo de pedo krijgsheer kunnen niet echt vredelievend zijn. er moet wel altijd ergens bloed vloeien. getuige het offerfeest wie offert er nu nog een levend wezen aan een "god" op in deze 21ste eeuw
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 00:30   #16
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill ;moslims zijn volkomen vrij de vijf pijlers van hun geloof te beleven, samen met religieuze feestdagen en de grote momenten in mensenlevens zoals geboorte, huwelijk en dood.
Dus is die vrijheid er; daar zit dan ook niet het probleem.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 20:01   #17
gomer
Banneling

Standaard

Vrede staat dat woord ergens in de koran vermeld. Ik vrees dat islam en vrede contradicties zijn.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 20:16   #18
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Vrede staat dat woord ergens in de koran vermeld. Ik vrees dat islam en vrede contradicties zijn.
Islam is inderdaad geen vrede (salam) maar iSSlam. Onderwerping.

De Islam is met het zwaard verspreid
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...7680792e4d8b4c

Allah's Apostle said, "... I have been made victorious with terror ... al-Bukhari Vol. 4, Bk 52

Laatst gewijzigd door smiley : 16 december 2008 om 20:22.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be