![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||||||
Burgemeester
|
![]() Op vrijdag 5/12/2008 13:12 verzendt ik naar een lijst adressen van waaruit ik geregeld kettingbrieven van het soort “ als je deze brief aan 10 andere zendt dan……” moet ontvangen, in een vlaag van gelijksoortige bezorgdheid en zonder zin om provocatie volgende boodschap
Citaat:
Citaat:
Voor de mensen die onwetend zijn en dus van niets weten let vooral op de zinsnede Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar ze slechts aan mij gericht mailt reageer ik ook slecht aan haar om 18:08 met; Citaat:
Citaat:
Om 21.45 gevolgd door Citaat:
En om 22.41 gevolgd door; Citaat:
U begrijpt dat ik mijn bekomst heb van de vreedzaamheid van de Islam , dat ik iets te oud ben geworden voor dergelijke spelletjes en me niet geroepen voel om met een “halbstarke” op hol geslagen wilde in het strijdperk te treden om het zoveelste busincident te worden. Bovendien hebben dergelijke wilde de gewoonte om altijd met meer te komen, en gesluierd zodat je ze later niet herekend. het is bovendien niet uitgesloten dat dergelijke ontmoeting alles behalve vreedzaam is, hoewel de Islam de naam heeft...... juist . Ik besluit om 22.42 met het zenden van; Citaat:
Nee dit is geen mop die mensen leven onder ons in Antwerpen naam en toenaam, beroep en adres zijn bekend. Wat moet ik hiermee? Ik vraag me af of ik geen klacht zou neerleggen tegen bedreiging en racisme. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voert u zo vaak gesprekken met uzelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() "Assignment Desk Share your story about one of these topics in the news and it may end up on CNN! " http://www.ireport.com/community/assignment Ik zou eens proberen; niet geschoten is altijd mis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Had jij de Islam niet beledigd, hadden zij niet zitten dreigen. Allebei in fout.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat dat rechtvaardig is, helemaal niet, maar doen alsof het een typische zaak voor moslims is is dat ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik behoor niet tot het kransje islamofoben op dit forum. Maar beweren dat de onverdraagzaamheid van veel moslims jegens mensen die met hun religie dirven spotten niet veel extremer is dan die van andere geloofsgroepen is niet juist. Zie de Deense cartoons, Theo Van Gogh, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() goed gevonden
![]()
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Off topic Goodwill en veralgemenend en niet genuanceerd; kun je ook inhoudelijk reageren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat persoon X agressief is en dikwijls vecht dat hij ook in fout is als persoon Y hem met een stok slaat zonder aanleiding en dan terugslaat. Snap je mijn redenering?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw redenering, maar ze is hier niet relevant. We hebben het hier niet over twee mensen die elkaar met een stok slaan (in beide gevallen duidelijk een geweldmisdrijf), maar over één persoon die de religie van een ander beledigt (niet netjes, maar geen misdrijf) en een ander die daarop reagert met bedreigingen (wel een misdrijf). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
inhoudelijk gezien: tja, iedereen heeft een eigen mening over islam en moslims; er zijn zoveel meningen en vaak botsen ze . Ikzelf ben voor een seculiere staat, waarin het recht wordt gegarandeert voor elk individu om zijn overtuiging te kunnen belijden in alle veiligheid. Men moet zich wel houden aan bepaalde regels, zoals niet oproepen tot of zich schuldig maken aan haat, geweld of onderdrukking. Dus een moslim moet vrij zijn geloof kunnen belijden, maar binnen de prive-sfeer.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft het hier niet noodzakelijk te maken met religie, eerder om een algemeen onvermogen van relativeren, argumenteren en interpreteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De volgelingen van mo de pedo krijgsheer kunnen niet echt vredelievend zijn. er moet wel altijd ergens bloed vloeien.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goodwill ;moslims zijn volkomen vrij de vijf pijlers van hun geloof te beleven, samen met religieuze feestdagen en de grote momenten in mensenlevens zoals geboorte, huwelijk en dood.
Dus is die vrijheid er; daar zit dan ook niet het probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Vrede staat dat woord ergens in de koran vermeld. Ik vrees dat islam en vrede contradicties zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
De Islam is met het zwaard verspreid http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...7680792e4d8b4c Allah's Apostle said, "... I have been made victorious with terror ... al-Bukhari Vol. 4, Bk 52
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 16 december 2008 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |