Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2004, 15:28   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belg gelooft niet meer in paarse regering

Amper 14 procent van de Belgen heeft vertrouwen in de integriteit van politici. Ook het geloof in de paarse regering is zoek. Dat blijkt uit het European Trusted Brands 2004 onderzoek van Reader´s Digest.

Vooral het werkgelegenheidsbeleid van paars baart de Belg zorgen. "Volgens de Belgen zijn politici de minst betrouwbare beroepsgroep. In de lijst van onderzochte instellingen staat de overheid met 33 procent onderaan", aldus Reader´s Digest in een mededeling woensdag. Dat is nog een procent minder in vergelijking met vorig jaar.

Uit de studie blijkt ook dat het vertrouwen in het regeringsbeleid op een aantal fronten is gedaald. De Belg maakt zich vooral zorgen over het beleid inzake werkgelegenheid. Nauwelijks 24 procent heeft vertrouwen in het werkgelegenheidsbeleid van paars, dat is maar liefst 11 procent minder dan vorig jaar.

Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. Politici in Europa krijgen bovendien gemiddeld amper een score van 10 procent. (SCS)
Wat een verrassing.
Oud 7 april 2004, 16:07   #2
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Een coalitie van VLD, NVA en VB met als eerste minister Filip De Winter..
De enige oplossing 8) dit is mijn droom....
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 16:10   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Anarchie nu!

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 16:12   #4
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Een coalitie van VLD, NVA en VB met als eerste minister Filip De Winter..
De enige oplossing 8) dit is mijn droom....
Ge gaat nog lang mogen dromen. NVA is bv. in kartel gegaan met CD&V. Slechts één van de vele problemen, die ik zie in uw 'oplossing'...
Oud 7 april 2004, 16:13   #5
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. (SCS)
dus wij Belgen hebben meer vertrouwen in onze regering dan de Fransen, Duitsers en anderen in de hunne...
straf!
Misschien moet ik opnieuw naar school voor begrijpend te leren lezen, maar ik meen toch dat jouw topic-titel ongelukkig gekozen is, Antoon.
Oud 7 april 2004, 16:19   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
dus wij Belgen hebben meer vertrouwen in onze regering dan de Fransen, Duitsers en anderen in de hunne...
straf!
Misschien moet ik opnieuw naar school voor begrijpend te leren lezen, maar ik meen toch dat jouw topic-titel ongelukkig gekozen is, Antoon.
Ik heb tekst en titel integraal overgenomen van Het Laatste Nieuws online, een krant dat bovendien niet echt anti-VLD hoort te zijn, hé?

Niks gekozen. Zie maar zelf.

Ik zie trouwens niet in waarom de titel slecht is gekozen. Volgens deze tekst heeft de Belg inderdaad geen vertrouwen meer in Paars (en terecht!).

De resultaten in andere landen is bijzaak.
Oud 7 april 2004, 16:20   #7
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Amper 14 procent van de Belgen heeft vertrouwen in de integriteit van politici. Ook het geloof in de paarse regering is zoek. Dat blijkt uit het European Trusted Brands 2004 onderzoek van Reader´s Digest.

Vooral het werkgelegenheidsbeleid van paars baart de Belg zorgen. "Volgens de Belgen zijn politici de minst betrouwbare beroepsgroep. In de lijst van onderzochte instellingen staat de overheid met 33 procent onderaan", aldus Reader´s Digest in een mededeling woensdag. Dat is nog een procent minder in vergelijking met vorig jaar.

Uit de studie blijkt ook dat het vertrouwen in het regeringsbeleid op een aantal fronten is gedaald. De Belg maakt zich vooral zorgen over het beleid inzake werkgelegenheid. Nauwelijks 24 procent heeft vertrouwen in het werkgelegenheidsbeleid van paars, dat is maar liefst 11 procent minder dan vorig jaar.

Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. Politici in Europa krijgen bovendien gemiddeld amper een score van 10 procent. (SCS)
Wat een verrassing.
In de peiling van La Libre stond ook dat dit vertrouwen in de regering zelfs lager is dan ten tijde van de Dioxine-crisis. Tof! 8)
Oud 7 april 2004, 16:22   #8
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

sommige belgen (een handvol méér kan dat niet zijn) geloven er wél nog in................vooral ten zuiden van de taalgrens !
de vlamingen echter hebben er nooit of nooit in geloofd................goed weten
Oud 7 april 2004, 20:19   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Dat hebben de Vlamingen al lang door... bijna 25 %

Nu nog de domme Belgen die geloven in paarse dromen en leugens, alles gratis en voor niets
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 07:00   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
sommige belgen (een handvol méér kan dat niet zijn) geloven er wél nog in................vooral ten zuiden van de taalgrens !
de vlamingen echter hebben er nooit of nooit in geloofd................goed weten
na de excuses in Ruanda... wanneer de excuses voor Vlaanderen, werklozen, gehandicapten, rusthuizen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 07:22   #11
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
straf!
Even ter verduidelijking: het gaat hier over het vertrouwen VAN de belg IN de belgische regering OP europees vlak. Daar hebben duitsers, fransen, ... weinig of niets mee te maken. Cursus 'Begrijpend Lezen' zou inderdaad géén kwaad kunnen

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 07:51   #12
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De Belgen hebben geen vertrouwen meer in paars, maar ze zeggen er niet bij dat ze wel vertrouwen zouden hebben in het Vlaams Blok en consoorten.

Ook dat is begrijpend lezen.

P.S.: B.U.B. hoort inderdaad niet bij consoorten. Wij staan mijlenver van het VB.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 07:55   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
P.S.: B.U.B. hoort inderdaad niet bij consoorten. Wij staan mijlenver van het VB.
Inderdaad. Het VB haalt namelijk wèl stemmen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 08:32   #14
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Inderdaad. Het VB haalt namelijk wèl stemmen.
Oud 8 april 2004, 08:35   #15
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgen hebben geen vertrouwen meer in paars, maar ze zeggen er niet bij dat ze wel vertrouwen zouden hebben in het Vlaams Blok en consoorten.

Ook dat is begrijpend lezen.

Zielig staaltje van berichtsvervorming wederom. Het gaat het er hem niet over of de belg vertrouwen heeft in het Vlaams Blok, als wel of ze vertrouwen hebben in paars. Kon je niets beter verzinnen?

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 08:56   #16
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
straf!
Even ter verduidelijking: het gaat hier over het vertrouwen VAN de belg IN de belgische regering OP europees vlak. Daar hebben duitsers, fransen, ... weinig of niets mee te maken. Cursus 'Begrijpend Lezen' zou inderdaad géén kwaad kunnen
Precies alsof "De Belg" een onderscheid maakt tussen Paars op Vlaams, Belgisch of Europees niveau.
Oud 8 april 2004, 08:58   #17
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Precies alsof "De Belg" een onderscheid maakt tussen Paars op Vlaams, Belgisch of Europees niveau.
als ze overal niveau 0 halen merkt ne gewone mens het onderscheid niet eens
Oud 8 april 2004, 09:04   #18
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Dit bericht is hoegenaamd geen verrassing.
De burger heeft trouwens groot gelijk om de leugens van Paars te klasseren in het 'verticale klassement'.

De realiteit toont aan dat we met een record aantal faillissementen kampen en dat de werkloosheid stijgt.

Het wordt hoog tijd voor radicale politieke veranderingen: Straf alle grote partijen af en kies voor nieuwe kleine partijen!
Dan pas krijgt de burger de vernieuwing waar hij naar snakt!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 11:07   #19
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb der nochtans vertrouwen in... dat paars de verkiezingen zal verliezen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 11:08   #20
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb der nochtans vertrouwen in... dat paars de verkiezingen zal verliezen.
valt me nu pas op : uw avatar is paars

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be