Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2008, 16:00   #1
shaddy
Banneling

Standaard eremoord en de islam

Eindelijk komt deze moordenaar, die de religie de islam misbruikt als excuus, voor een volksjury. Hopelijk worden de juryleden niet gewraakt zoals in wallonie, bij een andere eremoord, omdat ze het concept eremoord en erewraak niet wilden begrijpen. Nogal wiedes wij zijn democraten en geen aanhangers van een koran. Ik volg dit proces op de voet en hoop dat rechtvaardigheid zal gebeuren. Deze jury moet een krachtig signaal sturen dat wij dit niet aanvaarden en geen gepamper deze keer.
Vreselijk dat men een islamdeskundige heeft aangesteld en dat onze rechtbank dit heeft aanvaard. Vreselijk, staat en religie moeten gescheiden blijven. Deze deskundige praat het concept eremoord en erewraak goed. bbrrrrr... Heel erg dat volgelingen van de koran zich niet integreren maar verwachten dat wij assimileren en onze normen en waarden loslaten. Hopelijk zullen de pocos zich en zich niet bemoeien en eisen dat er een uitspraak komt, zonder inbreng van islamwetten.

bron

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ouwen-om.dhtml

Laatst gewijzigd door shaddy : 26 november 2008 om 16:06.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 16:54   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Pak een jaar of drie bak want die man wilde geen kwaad doen, integendeel hij werd er sociaal toe gedwongen eigenlijk.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 16:58   #3
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Eindelijk komt deze moordenaar, die de religie de islam misbruikt als excuus, voor een volksjury. Hopelijk worden de juryleden niet gewraakt zoals in wallonie, bij een andere eremoord, omdat ze het concept eremoord en erewraak niet wilden begrijpen. Nogal wiedes wij zijn democraten en geen aanhangers van een koran. Ik volg dit proces op de voet en hoop dat rechtvaardigheid zal gebeuren. Deze jury moet een krachtig signaal sturen dat wij dit niet aanvaarden en geen gepamper deze keer.
Vreselijk dat men een islamdeskundige heeft aangesteld en dat onze rechtbank dit heeft aanvaard. Vreselijk, staat en religie moeten gescheiden blijven. Deze deskundige praat het concept eremoord en erewraak goed. bbrrrrr... Heel erg dat volgelingen van de koran zich niet integreren maar verwachten dat wij assimileren en onze normen en waarden loslaten. Hopelijk zullen de pocos zich en zich niet bemoeien en eisen dat er een uitspraak komt, zonder inbreng van islamwetten.

bron

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ouwen-om.dhtml

Kun je me eens uitleggen waarom iemand, die niet alle moslims over dezelfde kam scheert, zich zou moeten schamen voor de excessen van een man die 4 vrouwen vermoordt?
Denk jij dat er 1 weldenkend mens deze daden goedkeurt?

Of valt zo'n genuanceerd denkbeeld niet te rijmen met je binaire leefwererld?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 17:08   #4
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Kun je me eens uitleggen waarom iemand, die niet alle moslims over dezelfde kam scheert, zich zou moeten schamen voor de excessen van een man die 4 vrouwen vermoordt?
Denk jij dat er 1 weldenkend mens deze daden goedkeurt?

Of valt zo'n genuanceerd denkbeeld niet te rijmen met je binaire leefwererld?
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt denk ik, Moslims zijn niet weldenkend?

Verschaeve
Oud 26 november 2008, 17:15   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt denk ik, Moslims zijn niet weldenkend?
Spijtig dat je 't niet begrijpt
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 19:48   #6
shaddy
Banneling

Standaard

In wallonie is onder druk van de links benoemde rechter de hele jury gewraakt omdat ze weigerde eremoord te begrijpen. In dit proces wederom islamdeskundige aangesteld om eremoord te doen begrijpen en "aanvaarden" bij de jury. Vandaar dat ik zeg : hopelijk zullen de pocos zich als er weer zulke mensonterende fratsen gebeuren, zoals het wraken van de jury als ze geen begrip tonen voor eremoord. Nogal wiedes eigenlijk dat wij eremoord zouden afkeuren maar he dan kom ik uit een of andere "planeet" die doorsnee pocos toch tsj tsj door de mand weeral.
Oud 26 november 2008, 19:50   #7
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen weldenkend mens veroordeelt alle moslims; maar dezelfde weldenkendheid kan niet voorbij het gegeven dat er wel verband is tussen eremoorden en islam.En tussen geweld op vrouwen en islam.En tussen islam en minderheden zoals homo's. Waarom zou daar geen aandacht naar mogen gaan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 20:33   #8
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Spijtig dat je 't niet begrijpt
Ja, het is echt jammer dat u het niet beter kan uitleggen.

Verschaeve
Oud 26 november 2008, 21:57   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Das eentje om over na te denken Filo? Amai HAMC ik verschiet van u! Slim gevonden!
Oud 26 november 2008, 22:06   #10
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, het is echt jammer dat u het niet beter kan uitleggen.
BRAVO !
Oud 26 november 2008, 23:23   #11
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

overlaatst een schokkend filmpje op garage tv gezien over de positie van de vrouw in de islam wereld.

Een jonge vrouw was verkracht door haar broer en werd daarop vermoord door haar ander broer omdat ze de eer van de familie had geschaad.

verkracht worden is in de islam dus strafbaar voor vrouwen. het slachtoffer kijkt tegen een straf van gevangenisstraf of zelfs de dood.

vrouwenbesnijdenis word er aangemoedigd in de islam wereld, een meisje van 5 word ontdaan van haar clitoris en schaamlippen zonder verdoving en meestal met een bot mes.

eremoord is de normaalste zaak in de islam wereld, en de kleinste misstap is al genoeg om een vrouw te mogen vermoorden voor eermoord.

steniging en ophanging gebeurt er nog steeds.

vrouwen zijn minder waard als sommige dieren.

gematigde moslims mogen hier zoveel komen zeveren als ze willen dat de islam nog niet zo slecht is maar zolang zij in deze religie blijven geloven en zich niet openlijk verzetten van hun broeders in de islam landen waar deze praktijken de normaalste zaken zijn zijn zij geen haar beter als de daders van deze praktijken

De islam kan enkel van binnenuit veranderen maar neen, elke moslim die een beetje verwesterd is weet goed genoeg dat hij zijn bakkes moet toehouden want kritiek op de islam is pure zelfmoord dus zwijgen de gematigde moslims maar in hun eigen kringen maar hier komen ze wel van hunne tak maken dat de islam niet slecht is en zoveel meer.

wake up, elke moslim die hier komt beweren dat we moslims niet over dezelfde kam mogen scheren moet zijn mond eens gaan opendoen in Iran, pakistan, afghanistan of andere islam landen in afrika en de rest van de wereld.

moslim zijn = aanhanger van de islam = stilzwijgend goedkeuren van vrouwen mishandeling, misbruik en uitbuiting, eremoord, vrouwenbesnijdenis, verkrachting goedpraten en het slachtoffer bestraffen enz.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 01:06   #12
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

wat zal het nu zijn ?
daarnet stelde shaddy zelf in de openingspost :
Citaat:
Eindelijk komt deze moordenaar, die de religie de islam misbruikt als excuus, voor een volksjury. .....
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 03:35   #13
willem1940NLD

Standaard

Eerwraak / eremoord is GEEN islamitische inzetting en is tamelijk zeldzaam in islamitische landen.

In Turkije bestaat het gebruik hoofdzakelijk bij Koerden en Zwartezeeturken, meest geen moslims maar Yezidi; volgens hun paspoort zijn die wel Turk en (iedere Turk) "moslim".

Mja, ik vind al die culturen sowieso griezelig maar recht is recht en krom is krom en wij weten inmiddels toch wel wat een (al dan niet 'dubbel') paspoort voorstelt.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article424081.ece
Oud 27 november 2008, 10:29   #14
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Eerwraak / eremoord is GEEN islamitische inzetting en is tamelijk zeldzaam in islamitische landen.

In Turkije bestaat het gebruik hoofdzakelijk bij Koerden en Zwartezeeturken, meest geen moslims maar Yezidi; volgens hun paspoort zijn die wel Turk en (iedere Turk) "moslim".

Mja, ik vind al die culturen sowieso griezelig maar recht is recht en krom is krom en wij weten inmiddels toch wel wat een (al dan niet 'dubbel') paspoort voorstelt.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article424081.ece
natuurlijk hoort het bij de islamcultuur anders zou de rechtbanken nioet akkoord gaan met steds een islamdeskundige mee aan te stellen
Oud 27 november 2008, 14:34   #15
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ok, men komt bv de electriciteitsmeterstand opnemen. Meneer is niet thuis en mevrouw laat de man die hiervoor bevoegd is, binnen.
Als je zoiets al als overspel ziet, klopt er iets niet in je hoofd. Een man die denkt dat zijn vrouw overspelig is, omdat ze een andere man heeft binnen gelaten, is in mijn ogen wel lichtelijk paranoïa.
Wanneer een vermoeden tot overspel tot moord leidt, gaat het me te ver. In mijn ogen zijn er zoveel andere manieren om het probleem op te lossen, dat moord me nu echt niet nodig lijkt.

Daarnaast stel ik me nog een vraag bij die man: hij had blijkbaar wel een ex en een zoon daarbij. Waarom moest deze ook dood? Kwam er plots nog een complex naar boven, wat misschien ook de reden kon geweest zijn, waarom zijn eerste vrouw er vandoor ging?
Ik kan ze geen ongelijk geven, gezien de situatie. Zelfs al ging ze van die man weg, het heeft haar nog het leven gekost.

Die kerel is gewoon een beest. Wie vermoord er trouwens een moeder in het bijzijn van haar kind, zeker als het je eigen kind is?

Dit heeft in mijn ogen niets meer met islam te maken, maar met compleet gestoord zijn. Helaas heeft deze gek zijn religie hierbij aangeroepen en misbruikt in de hoop vrijuit te gaan en ik begrijp dat, gezien de houding van bv de filosofen hier, kan dat monster nog over het bolletje gestreeld worden, omdat er toevallig ook mensen zijn, die denken dat de islam de oorzaak en niet het excuus is van de kwaal van die man. Eigenlijk is het omgekeerd, maar helaas is het soms moeilijk te begrijpen.
Oud 27 november 2008, 14:34   #16
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
natuurlijk hoort het bij de islamcultuur anders zou de rechtbanken nioet akkoord gaan met steds een islamdeskundige mee aan te stellen
Dat hoort bij het politiek-correcte spel, als in iemands (andere) paspoort "islam" staat.
Oud 27 november 2008, 14:55   #17
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat hoort bij het politiek-correcte spel, als in iemands (andere) paspoort "islam" staat.
Het wordt zo afgezaagd dat poco refreintje....

http://www.guardian.co.uk/politics/2...icalcolumnists

Citaat:
But the paradox is that there is nothing so 'politically correct' as having a go at political correctness. For the right, it's a heaven-sent opportunity to be excoriating about the inevitable tendency of the left to produce inanities and offend 'common sense'; for ambitious left-of-centre politicians, it's a chance to show a sturdy capacity to be in touch with the saloon-bar prejudices of 'middle' England.
Gelijk heeft die man...

Het lijkt wel een mantra voor jullie....

MMMMMMPOCO POCO POCOMMMMMM
Oud 27 november 2008, 14:58   #18
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Willem dan vergeet je toch het aantal vrouwen wat verminkt wordt in Pakistan, de eremoorden in Algerije en Marokko, de besnijdenissen in Afrika,enz...natuurlijk zegt de islam niet dat dit moet.Maar al evenmin zegt islam dat het niet mag; maar al te vaka vermengden vrouwonvriendelijke gebruiken zich met een vrouwonvriendelijke ideologie,dus gaat islam niet vrij uit en is ere moorden wel wat breder dan je dit nu voorstelt?
Oud 27 november 2008, 15:14   #19
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
natuurlijk zegt de islam niet dat dit moet.Maar al evenmin zegt islam dat het niet mag;
Ik krijg hier een mooie inkijk in de manier van redeneren van de ponco's:
de islam en al haar belijders zijn verantwoordelijk voor al wat in de koran staat en ook voor alles wat niet in de koran staat.

Een voorbeeldje;
Ponco-mode on
een moslim is verantwoordelijk voor de hausse van zwartrijders op de tramlijn De Haan - Bredene.
Waarom?
Omdat, hoewel de koran zwartrijden op de tramlijn De Haan - Bredene niet verplicht, de Koran het ook niet verbied!!

Volia se...
Aan de verantwoordelijken van De Lijn; ageer hier tegen aub!!! Genoeg is genoeg....
Ponco-mode off

"Benauwdelijk" zoals ze zeggen in Varsenare-downtown
Oud 27 november 2008, 15:17   #20
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Willem dan vergeet je toch het aantal vrouwen wat verminkt wordt in Pakistan, de eremoorden in Algerije en Marokko, de besnijdenissen in Afrika,enz...natuurlijk zegt de islam niet dat dit moet.Maar al evenmin zegt islam dat het niet mag; maar al te vaka vermengden vrouwonvriendelijke gebruiken zich met een vrouwonvriendelijke ideologie,dus gaat islam niet vrij uit en is ere moorden wel wat breder dan je dit nu voorstelt?
Pakistan is inderdaad een grote griezelige uitzondering met de eigen "tradities" en de andere landen die je noemde hebben van zulks eveneens wel een slag weg, vooral door het daar nagenoeg algemene (bij)geloof aan hekserij.

Maar recht is recht en krom is krom: de shar�*a vind ik al bedreigend genoeg zonder zulke oneigenlijke toevoegingen.

Brandstapels en heksenprocessen waren vergelijkbaar geen deel van het christendom maar speelden zich wel uit naam en onder regie daarvan af in de "christelijke" gebieden; de laatste processen met doodstraf vonden in Europa "officiëel" omstreeks het jaar 1600 plaats maar vooral buiten de grote steden was het leven van een kruidenvrouwtje tot zeker 1800 weinig veilig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Heks_(persoon)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraak

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 november 2008 om 15:20.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be