Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2008, 17:07   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Stier van Marcinelle heeft nu 28 kinderen

De 50-jarige Serge Reignier uit Marcinelle (Charleroi) heeft een Belgisch record gevestigd, aldus Le Soir Magazine. De Belg is vorige week woensdag voor de 28ste keer vader geworden. De trotse papa heeft al laten weten dat hij nog meer kinderen wil: hij wil zeker dertig kinderen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/10275...ste-telg-.html

28 kinderen, 3 vrouwen. Dat is nu toch niet normaal meer. 6000€ per maand trekken, allemaal goed en wel, maar meneer wilt niet gaan werken. Dat zullen die salles flamands wel in zijn plaats doen.
En ik dacht trouwens dat polygamie in dit 'land' verboden was?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

Laatst gewijzigd door vercetti : 19 november 2008 om 17:08.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 17:11   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Irrelevant detail verhaal om aan te klagen wat je wilt aanklagen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 17:30   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

hij is niet getrouwd met alle drie hé.

Dus pleegt hij geen polygamie. En tot hiertoe is het voor de vrouwen niet verboden om met z'n allen constant kinderen te krijgen van één en dezelfde vader.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 17:35   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Eén vrouw zou met een 9 kinderen kunnen rondkomen met 2000 € per maand ?
Een fatsoenlijke woning voor 10 personen kost al 1000 € ! Bovendien zijn die kinderen belangrijk, ze moeten werken om de pensioenen van de hardwerkende kinderloze vlamingen te betalen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 20:18   #5
FDM
Banneling

Standaard

ik lees die kwakkel hier regelmatig
toon eens aan hoe een bende tamzakken die de ganse dag in een theehuis zit andermans pesioen gaat betalen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 21:23   #6
Megas Alexandros
Vreemdeling

Megas Alexandros's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
28 kinderen, 3 vrouwen. Dat is nu toch niet normaal meer. 6000€ per maand trekken, allemaal goed en wel, maar meneer wilt niet gaan werken.
32 personen (28 kinderen, 3 vrouwen en 1 dekhengst) moeten rondkomen met 6000 € per maand. Da's bijzonder weinig, als je ermee rekening houdt dat die kinderen moeten eten en kleren dragen + alle gewone kosten verbonden aan school... Die mensen leven dan wel van een leefloon, ze blijven marginaal en komen amper toe om een menswaardig bestaan te leiden!
Megas Alexandros is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 21:29   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megas Alexandros Bekijk bericht
32 personen (28 kinderen, 3 vrouwen en 1 dekhengst) moeten rondkomen met 6000 € per maand. Da's bijzonder weinig, als je ermee rekening houdt dat die kinderen moeten eten en kleren dragen + alle gewone kosten verbonden aan school... Die mensen leven dan wel van een leefloon, ze blijven marginaal en komen amper toe om een menswaardig bestaan te leiden!
De (leef)lonen van de drie vrouwen is er niet inbegrepen, ik neem aan dat dat het getal opdrijft tot iets van een 8 �* 10 000 euro.
Oud 19 november 2008, 21:35   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

de kleding van de kinderen kan men wel minimalizeren vermits ze vast herbruiken.

Maar marginaal zal het zeker blijven, ook met 10.000 euro (= +/- 300 per persoon?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 november 2008, 21:56   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
De 50-jarige Serge Reignier uit Marcinelle (Charleroi)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
de ganse dag in een theehuis zit
't zal eerder op café met een Jupiler zijn dan in een theehuis...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 21:59   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't zal eerder op café met een Jupiler zijn dan in een theehuis...
waaruit wil je dat besluiten?

en is het erger om op café met een jupiler te zitten dan de hele dag in het theehuis te zitten?

Waarom mag de theehuisbezoeker wèl vier vrouwen houden op kosten van e belgische belastingbetaler en mag die éne stier van Marcinelle dat blijkbaar niet?

Laatst gewijzigd door circe : 19 november 2008 om 22:01.
Oud 19 november 2008, 23:27   #11
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
ik lees die kwakkel hier regelmatig
toon eens aan hoe een bende tamzakken die de ganse dag in een theehuis zit andermans pesioen gaat betalen
De Stier zal wel niet in een theehuis zitten, maar in een gewoon café, met een pint ...En een stevige maaltijd...Krachten opdoen.
Je moet dat als een sport zien, hé. En in d�*t geval vind ik dat hij, als ongeëvenaard bed-atleet, nog weinig betaald word ! Kijk naar wat mannen als Tom Boonen en sommige voetballers verdienen. En die werken dan nog niet eens voor de vergrijzing tegen te gaan, zoals Serge de Stier...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 23:29   #12
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de kleding van de kinderen kan men wel minimalizeren vermits ze vast herbruiken.

Maar marginaal zal het zeker blijven, ook met 10.000 euro (= +/- 300 per persoon?)
Voor het voedsel kan je het wel op een akkoordje gooien met de plaatselijke supermarkt denk ik, als ze het monopolie hebben voor al je bevoorrading .
Oud 19 november 2008, 23:32   #13
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
waaruit wil je dat besluiten?

en is het erger om op café met een jupiler te zitten dan de hele dag in het theehuis te zitten?

Waarom mag de theehuisbezoeker wèl vier vrouwen houden op kosten van e belgische belastingbetaler en mag die éne stier van Marcinelle dat blijkbaar niet?
Goed gezegd ! Wij zouden dat allemaal moeten doen ! Vlaanderen her-bevolken . Allen samen tégen de vergrijzing, en tegen de verbruining van Europa : allemaal minstens 20 kinderen maken.
Oud 19 november 2008, 23:34   #14
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
hij is niet getrouwd met alle drie hé.

Dus pleegt hij geen polygamie. En tot hiertoe is het voor de vrouwen niet verboden om met z'n allen constant kinderen te krijgen van één en dezelfde vader.
Bravo voor de Stier. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Spijtig dat het geen Vlaming is.
Oud 20 november 2008, 08:44   #15
Megas Alexandros
Vreemdeling

Standaard

Ondertussen vind ik de promiscuïteit die dat gezin aan de af legt verwerpelijk. Hoe kun je nu zo'n bende kinderen deftig opvoeden? Bovendien verneem ik dat 2 van zijn 3 vrouwen zussen van elkaar zijn: de meeste broers en zussen zijn neven/nichten van elkaar...
Oud 20 november 2008, 09:06   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen vind ik de promiscuïteit die dat gezin aan de af legt verwerpelijk. Hoe kun je nu zo'n bende kinderen deftig opvoeden? Bovendien verneem ik dat 2 van zijn 3 vrouwen zussen van elkaar zijn: de meeste broers en zussen zijn neven/nichten van elkaar...
Buiten het feit dat ik veelwijverij per definitie verwerpelijk vind, zie ik toch echt niet in wat het probleem is om met twee zussen te huwen, waardoor die hun kinderen dus genetisch dichter staan dan de halfbroers of halfzussen van de andere vrouw.

Of bestaat je probleem er dan in dat deze "neven en nichten" niet volgens de islamitische veelpoeperij met elkaar mogen huwen?

Oud 20 november 2008, 09:12   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Toch leuk he, zo nu en dan iets onverantwoord vinden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 09:58   #18
Megas Alexandros
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Buiten het feit dat ik veelwijverij per definitie verwerpelijk vind, zie ik toch echt niet in wat het probleem is om met twee zussen te huwen [...]

Of bestaat je probleem er dan in dat deze "neven en nichten" niet volgens de islamitische veelpoeperij met elkaar mogen huwen?
Ik heb inderdaad een probleem met "rolvermenging" binnen een gezin, i.c. halfbroer/halfzus en neef/nicht. Juridisch gezien is onze vriend Serge geen polygaam, maar dat neemt niet weg dat zijn gezinssamenstelling dat wel is, wat verwerpelijk is op moreel vlak.

Ik veronderstel dat indien de meeste culturen polygamie verworpen hebben en monogamie ingevoerd hebben, dit is om "rolvermenging" en "concurrentie" onder de halfbroers en halfzussen tegen te gaan...
Oud 20 november 2008, 10:03   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad een probleem met "rolvermenging" binnen een gezin, i.c. halfbroer/halfzus en neef/nicht. Juridisch gezien is onze vriend Serge geen polygaam, maar dat neemt niet weg dat zijn gezinssamenstelling dat wel is, wat verwerpelijk is op moreel vlak.

Ik veronderstel dat indien de meeste culturen polygamie verworpen hebben en monogamie ingevoerd hebben, dit is om "rolvermenging" en "concurrentie" onder de halfbroers en halfzussen tegen te gaan...
ik begrijp u niet hoor.

Waarom is meer verwerpelijk om met twee zussen kinderen te maken, dan om met twee andere vrouwen kinderen te maken?
Ik zie werkelijk het verschil niet.

In geval van de twee zussen zijn de kinderen via de vader volle broer/zus en via de moeder neef/nicht. So? In geval twee andere vrouwen zijn ze gewoon langs vaderskant broer/zus en dus halfbroer/zus.

Waarom zou dat meer of minder "concurrentie" betekenen?

Oud 21 november 2008, 18:27   #20
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik begrijp u niet hoor.

Waarom is meer verwerpelijk om met twee zussen kinderen te maken, dan om met twee andere vrouwen kinderen te maken?
Ik zie werkelijk het verschil niet.

In geval van de twee zussen zijn de kinderen via de vader volle broer/zus en via de moeder neef/nicht. So? In geval twee andere vrouwen zijn ze gewoon langs vaderskant broer/zus en dus halfbroer/zus.

Waarom zou dat meer of minder "concurrentie" betekenen?

Je hebt gelijk Circe, er is geen enkel moreel bezwaar mogelijk tussen 2 zussen die kinderen krijgen met dezelfde man....echterwanneer de ene met die man huwde na de dood van de ander. deze situatie heeft zich overal in Vlaanderen en de wereld vele malen voor gedaan.

Twee zussen die samen bij dezelfde man wonen en kinderen ermee krijgen is echt een unicum hier in Vlaanderen. Maar de betrokkenen hebben dit zo afgesproken.
En niks zegt dat deze kinderen verwekt zijn door overspel. (Al zal dit vermoedelijk wel zo zijn aangezien de echtgenote er ook geen bezwaar op maakte dat de maitresse er met haar kroost kwam bijwonen, èn ook nog kinderen kreeg.

Nu over die hele zaak: deze man heeft kinderen gekregen in de plaats van 20-30 kinderlozen. Het geld (500-600€) dat hij krijgt is zeker niet teveel.
Ik hoop enkel maar dat hij niet alleen die kinderen produceerd, maar dat hij ook het grote werk doet: de kinderen voorbereiden op een bestaan in de maatschappij en de wereld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be