![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Ik zou er niet op antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Vraag 12 over de pizzeria: Alle dagen van de rest van m'n leven ne lekkere pizza eten tiens, en het personeel laten werken. Ook natuurlijk elke avond de kassa leegmaken...'t Is dan toch mijne eigen pizzeria zeker...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu zonder zeveren, echt waar gebeurd. M'n zoon, toen 16 jaar, was in die tijd enorm gefascineerd door vrachtwagens. Op een dag zegt hij tegen mij, toen we bij Scania passeren: "Kijk: hier ga ik binnenkort in de weekends aan de slag. Ik doe hier morgen een klappeke met dienen baas en ge zult zien: binnen de 2 weken werk ik hier". Effectief de volgende dag is hij langs gegaan , is thuis gekomen en was aangenomen. Toen ik hem vroeg hoe hij "dienen baas" overtuigd heeft , was zijn uitleg: "Ik heb diene pee gewoon zot gebabbeld. Hij vroeg me wat mijn hobby's zijn en ik heb gea
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry, vervolg komt nog. Mijne PC doet raar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wie bedenkt die vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik vond "wat zijn je goede en slechte kanten" moeilijk...
Nu, ik heb voor mijn eerste en tweede job nooit een interview gehad, en voor mijn huidige een stuk of drie. Eerste twee waren perfect, derde (met de general manager) was ik ziek en gooide ik mijn klak ernaar. Ik was er van overtuigd dat ik ze niet had. Bellen ze toch wel de week nadien zeker. Alles is relatief.
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zitten volgens mij een heel aantal vragen tussen die peilen naar assertiviteit
![]()
![]() |
#12 | ||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe een timer opzetten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
21 minuten dus. De 8 munten was de lastige jongen, want je kan dat niet oplossen met 8 munten die er herzelfde uitzien.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste vragen lijken me te neigen naar statistiek. Gezien ik geen broer heb kan ik gerust zeggen dat ik daar een broertje aan dood heb. Ik zou doorgaans antwoorden met niet-wiskundige/statistische antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag 6 heb ik ook al van gehoord, maar toen ging het om een vliegtuig dat gevuld moest worden met ballonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook allemaal zulke zaken meegemaakt toen ik 10 maanden werkzoekende was. Niet gezeverd: ik heb er nu spijt van dat ik geen boek heb geschreven over die tijd.
Eén van de bizarste dingen was dit: - baas tot mij: "wat doe je als één van je collega's je in je gezicht begint uit te schelden?" - ik (zo voorzichtig mogelijk): "ik vind dat het niet past dat collega's mekaar uitschelden, ik zou een ruzie zo goed mogelijk proberen uit te praten" week nadien krijg ik telefoon van Office Team, bureau dat me naar dat bedrijf had gestuurd: "ze nemen u niet omdat ze vrezen dat je niet weerbaar genoeg bent, er zitten daar op het bureau blijkbaar twee explosieve dames (letterlijk zo gezegd) en ze denken dat je je niet zal kunnen verweren tegen hen" Mijn reactie was dat ik de vraag die men me daar had voorgelegd citeerde, en ik vroeg dus aan het meisje van Office Team: "wat was in dit geval nu eigenlijk het juiste antwoord geweest: had ik moeten zeggen als een collega me uitscheldt, zal ik terugschelden, of moet ik er op slaan". ? Later had ik nog meerdere malen contact met Office Team, maar ze hebben me nooit kunnen zeggen wat het juiste antwoord in dit geval was geweest.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 januari 2011 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() De vraag die ze aan m'n broer-ingenieur ooit stelden was: "hoe zou je met vier mede-collega's in één week tijd de Mount Kilimanjaro naar China verhuizen?"
Hij moet daar een redelijk antwoord op gevonden hebben, want hij werkt nog altijd bij het ingenieursbedrijf dat hem die vraag stelde.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() de beledigingen die je moet incasseren zijn anders ook niet mis, die keer dat ik solliciteerde bij een KMO in de buurt van Deinze
baas: "en wat is uw werkervaring?" ik: "wel ik heb twee jaar bij Electrabel gewerkt, en ik heb daar..." baas: "jamaar, hier moet gewerkt worden"
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 januari 2011 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |