Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2011, 15:23   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard 20 vragen bij sollicitatiegesprekken

Citaat:
De 20 meest onmogelijke sollicitatievragen:

1. Hoe bizar vind je jezelf, op een schaal van één tot 10? (Vraag gesteld bij kredietkaartenmaatschapij Capital One)

2. Wat is de filosofie achter gevechtssporten? (Vraag gesteld bij verzekeringsmaatschappij Aflac)

3. Stel dat je een potlood bent en we stoppen je in een blender. Hoe ontsnap je? (Vraag gesteld bij investeringsbank Goldman Sachs)

4. Leg me uit wat er de voorbije 10 jaar in dit land is gebeurd? (Vraag gesteld bij Boston Consulting Group)

5. Hoeveel ribbels telt een muntstuk van 50 cent? (Vraag gesteld bij Deloitte)

6. Hoeveel basketballen gaan in deze kamer? (Vraag gesteld bij Google)

7. We zoeken een getal tussen 1 en 1000. Hoeveel gokken heb je minimaal nodig om een specifiek getal te vinden, wanneer je bij elke gok de hint ‘hoger’ of ‘lager’ meekrijgt? (Vraag gesteld bij Facebook)

8. Wat hebben hout en alcohol met elkaar gemeen? (Vraag gesteld bij securitybedrijf Guardsmark)

9. Er zijn 25 paarden. In elke wedstrijd mogen maar 5 paarden tegelijkertijd racen. Hoeveel wedstrijden zijn nodig om er de drie snelste paarden uit te halen? (Vraag gesteld bij Bloomberg LP)

10. Waarom denk je dat slechts een klein deel van de bevolking 150.000 dollar per jaar verdient? (Vraag gesteld bij New York Life)

11. Je hebt acht muntstukken. Zeven wegen hetzelfde, een niet. We geven je een weegschaal. Hoe vind je dat ene muntsuk als je slechts 3 stappen mag ondernemen? (Vraag gesteld bij Intel)

12. Wat zou je doen indien je een pizzeria van je oom erft? (Vraag gesteld bij Volkswagen)

13. Indien je een superheld kon zijn, wie zou je kiezen? (Vraag gesteld bij AT&T)

14. Een appel kost 20 cent, een appelsien 40 cent en een pompelmoes 60 cent. Hoeveel kost een peer? (Vraag gesteld bij Epic Systems)

15. 5.623 mensen nemen deel aan een toernooi. Hoeveel wedstrijden moeten worden gespeeld om de winnaar te vinden? (Vraag gesteld bij Amazon.com)

16. Een verjaardagstaart bestaat uit drie stukken. Hoe verdeel je die in exact 8 gelijke delen? (Vraag gesteld bij vermogensbeheerder Blackrock)

17. Hoe worden M&M’s gemaakt? (Vraag gesteld bij US Bank)

18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt? (Vraag gesteld bij IBM)

19. Je bevindt jezelf in een donkere kamer zonder licht. Je wil eenzelfde paar sokken aantrekken voor een interview. Je hebt 19 paar grijze en 25 paar zwarte sokken. Wat zijn de kansen dat je een paar met dezelfde kleur aantrekt? (Vraag gesteld bij softwareproducent Eze Castle)

20. Je hebt 20 mensen in dienst. Hoe organiseer je die om te weten te komen hoeveel fietsen afgelopen jaar in jouw regio zijn verkocht. (Vraag gesteld bij oliegigant Schlumberger)

Bron: Jobat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 15:27   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
8. Wat hebben hout en alcohol met elkaar gemeen? (Vraag gesteld bij securitybedrijf Guardsmark)
Je krijgt van beiden hoofdpijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 15:29   #3
De Juiste Gids
Burgemeester

Standaard

Ik zou er niet op antwoorden.
De Juiste Gids is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 16:31   #4
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Vraag 12 over de pizzeria: Alle dagen van de rest van m'n leven ne lekkere pizza eten tiens, en het personeel laten werken. Ook natuurlijk elke avond de kassa leegmaken...'t Is dan toch mijne eigen pizzeria zeker... (Als zij domme vragen stellen, een dom antwoord geven).
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 16:42   #5
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Nu zonder zeveren, echt waar gebeurd. M'n zoon, toen 16 jaar, was in die tijd enorm gefascineerd door vrachtwagens. Op een dag zegt hij tegen mij, toen we bij Scania passeren: "Kijk: hier ga ik binnenkort in de weekends aan de slag. Ik doe hier morgen een klappeke met dienen baas en ge zult zien: binnen de 2 weken werk ik hier". Effectief de volgende dag is hij langs gegaan , is thuis gekomen en was aangenomen. Toen ik hem vroeg hoe hij "dienen baas" overtuigd heeft , was zijn uitleg: "Ik heb diene pee gewoon zot gebabbeld. Hij vroeg me wat mijn hobby's zijn en ik heb gea
Oud 11 januari 2011, 16:44   #6
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Sorry, vervolg komt nog. Mijne PC doet raar...
Oud 11 januari 2011, 16:47   #7
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 16:52   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Wie bedenkt die vragen?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 16:55   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

En ik vond "wat zijn je goede en slechte kanten" moeilijk...

Nu, ik heb voor mijn eerste en tweede job nooit een interview gehad, en voor mijn huidige een stuk of drie. Eerste twee waren perfect, derde (met de general manager) was ik ziek en gooide ik mijn klak ernaar. Ik was er van overtuigd dat ik ze niet had. Bellen ze toch wel de week nadien zeker.

Alles is relatief.
Oud 11 januari 2011, 18:39   #10
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Nu zonder zeveren, echt waar gebeurd. M'n zoon, toen 16 jaar, was in die tijd enorm gefascineerd door vrachtwagens. Op een dag zegt hij tegen mij, toen we bij Scania passeren: "Kijk: hier ga ik binnenkort in de weekends aan de slag. Ik doe hier morgen een klappeke met dienen baas en ge zult zien: binnen de 2 weken werk ik hier". Effectief de volgende dag is hij langs gegaan , is thuis gekomen en was aangenomen. Toen ik hem vroeg hoe hij "dienen baas" overtuigd heeft , was zijn uitleg: "Ik heb diene pee gewoon zot gebabbeld. Hij vroeg me wat mijn hobby's zijn en ik heb gea
(vervolg): en ik heb geantwoord: aan brommers prutsen. Die baas merkte op: jamaar, nen brommer is gene camion hé. En ik heb toen geantwoord: Bwoah, da's just hetzelfde: alleen zijn uw camions wa groter. Ik heb dat ook aan dienen oude man uitgelegd die daar aan de receptie stond. Vraagt diene baas: welke oude man? En ik zei: Awel, diene pee met zijn belachelijke pruik. En toen antwoordde dienen baas: bedoelt ge Mr. Go...., PDG van de N.V. Scania Belgium? Awel manneke, omdat ge dat hier vlakaf tegen mij durft te zeggen: ge moogt volgende zaterdag beginnen! Mijn zoon heeft daar dan ,tot zijn groot geluk, elk weekend kunnen werken gedurende meer dan 1 jaar.
Oud 11 januari 2011, 18:59   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Daar zitten volgens mij een heel aantal vragen tussen die peilen naar assertiviteit
Oud 11 januari 2011, 19:04   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe een timer opzetten.

Citaat:
1. Hoe bizar vind je jezelf, op een schaal van één tot 10?
7. geen TV, een paar dozijn meter boekenplank, metaalwerkplaats in de woonkamer, en gevechtsrobots bouwen, overgoten met een vleugje paranoïa, redelijk bizar niewaar
Citaat:
2. Wat is de filosofie achter gevechtssporten?
Hangt er van af welk allemaal tot gevechtsport gerekend word. Biathlon ook? Maar kort door de bocht. training en discipline omzetten in vaardigheden die iemand in staat stellen zichzelf beter te verdedigen of zichzelf sneller en harder te verrijken.

Citaat:
3. Stel dat je een potlood bent en we stoppen je in een blender. Hoe ontsnap je?
Als zeer creatief potlood mik ik op de as van het mes, daardoor wordt ik terug naar buiten gelanceerd, en lig ik voor de rest niet in die blender lucifers te worden.
Citaat:
4. Leg me uit wat er de voorbije 10 jaar in dit land is gebeurd?
In België. Men heeft belastingen andere namen gegeven, en de kinderen van de oude politici zijn de nieuwe politici aan't worden.
Citaat:
5. Hoeveel ribbels telt een muntstuk van 50 cent?
Bedoelt U Eurocent of een halve frank?
Citaat:
6. Hoeveel basketballen gaan in deze kamer? (Vraag gesteld bij Google)
Ik kijk rond, reken het volume effe ruw uit in m³ en vermenigvuldig dat met 90.

Citaat:
7. We zoeken een getal tussen 1 en 1000. Hoeveel gokken heb je minimaal nodig om een specifiek getal te vinden, wanneer je bij elke gok de hint ‘hoger’ of ‘lager’ meekrijgt? (Vraag gesteld bij Facebook)
1
Citaat:
Beide zijn natuurlijke, hernieuwbare brandstoffen.

Citaat:
9. Er zijn 25 paarden. In elke wedstrijd mogen maar 5 paarden tegelijkertijd racen. Hoeveel wedstrijden zijn nodig om er de drie snelste paarden uit te halen? (Vraag gesteld bij Bloomberg LP)
5. na elke manche van 5 heb je de tijden van de paarden. Maar als je zonder tijdsmeting werkt, eerst 5, om de 5 winnaars dan tegen elkaar laten uit te komen, waar je dan de winnar aflaat, om een race met 4 te hebben, en dan een met 3.
Citaat:
10. Waarom denk je dat slechts een klein deel van de bevolking 150.000 dollar per jaar verdient?
Bedoeld U dat een kleine groep tesamen 150 000 dollar verdient, of dat de individuen of gezinnen dat binnenhalen? Indien U tweede definitie gebruikt, dan is dat exact wat ik weet. 150 000 dollar per jaar is een redelijk inkomen voor een gezin/persoon. (afhankelijk van lokatie en verwacht loon)
Citaat:
11. Je hebt acht muntstukken. Zeven wegen hetzelfde, een niet. We geven je een weegschaal. Hoe vind je dat ene muntstuk als je slechts 3 stappen mag ondernemen?
Het is een klassiek voorbeeld van het drietallig stelsel. Met ongemarkeerde munten lukt het niet.

Citaat:
12. Wat zou je doen indien je een pizzeria van je oom erft? (Vraag gesteld bij Volkswagen)
'k ken niet veel van pizza bakken, dus zoek ik een gerant. Of zal de zaak helaas verloren gaan aan de familie.
Citaat:
13. Indien je een superheld kon zijn, wie zou je kiezen?
Mister fantastic. Die heeft alles mee.
Citaat:
14. Een appel kost 20 cent, een appelsien 40 cent en een pompelmoes 60 cent. Hoeveel kost een peer?
De oplopende prijzen van de andere fruitsoorten staan niet in relatie met de prijs van een peer. Anders zijn't duur peren aan 80 cent nietwaar.
Citaat:
15. 5.623 mensen nemen deel aan een toernooi. Hoeveel wedstrijden moeten worden gespeeld om de winnaar te vinden?
mag ik dat uitrekenen?

Citaat:
16. Een verjaardagstaart bestaat uit drie stukken. Hoe verdeel je die in exact 8 gelijke delen?
Verdeel de 3 stukken in 3, en leg het 9de stuk opzij.

Citaat:
17. Hoe worden M&M’s gemaakt?
Die met chocolade kern of die met de pinda?
Citaat:
18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt?
Niet? Of moet ik eerst een jungle-weegschaal ontwerpen?

Citaat:
19. Je bevindt jezelf in een donkere kamer zonder licht. Je wil eenzelfde paar sokken aantrekken voor een interview. Je hebt 19 paar grijze en 25 paar zwarte sokken. Wat zijn de kansen dat je een paar met dezelfde kleur aantrekt?
Dit lijkt me een slechte voorbereiding op een solicitatiegesprek. En de wet van Murphy geeft aan dat de kans dat je het gewenste resultaat haalt 0 is.
Citaat:
20. Je hebt 20 mensen in dienst. Hoe organiseer je die om te weten te komen hoeveel fietsen afgelopen jaar in jouw regio zijn verkocht.
De verkoop van 2de Hands en gestolen fietsen inbegrepen?

21 minuten dus. De 8 munten was de lastige jongen, want je kan dat niet oplossen met 8 munten die er herzelfde uitzien.
Oud 11 januari 2011, 19:44   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Wie bedenkt die vragen?
Gekken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 januari 2011, 19:47   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daar zitten volgens mij een heel aantal vragen tussen die peilen naar assertiviteit
De meeste vragen lijken me te neigen naar statistiek. Gezien ik geen broer heb kan ik gerust zeggen dat ik daar een broertje aan dood heb. Ik zou doorgaans antwoorden met niet-wiskundige/statistische antwoorden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 januari 2011, 20:08   #15
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gekken.
...met een diploma.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 20:09   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Vraag 6 heb ik ook al van gehoord, maar toen ging het om een vliegtuig dat gevuld moest worden met ballonnen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:30   #17
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gekken.
Ook allemaal zulke zaken meegemaakt toen ik 10 maanden werkzoekende was. Niet gezeverd: ik heb er nu spijt van dat ik geen boek heb geschreven over die tijd.

Eén van de bizarste dingen was dit:

- baas tot mij: "wat doe je als één van je collega's je in je gezicht begint uit te schelden?"

- ik (zo voorzichtig mogelijk): "ik vind dat het niet past dat collega's mekaar uitschelden, ik zou een ruzie zo goed mogelijk proberen uit te praten"

week nadien krijg ik telefoon van Office Team, bureau dat me naar dat bedrijf had gestuurd: "ze nemen u niet omdat ze vrezen dat je niet weerbaar genoeg bent, er zitten daar op het bureau blijkbaar twee explosieve dames (letterlijk zo gezegd) en ze denken dat je je niet zal kunnen verweren tegen hen"

Mijn reactie was dat ik de vraag die men me daar had voorgelegd citeerde, en ik vroeg dus aan het meisje van Office Team: "wat was in dit geval nu eigenlijk het juiste antwoord geweest: had ik moeten zeggen als een collega me uitscheldt, zal ik terugschelden, of moet ik er op slaan". ?

Later had ik nog meerdere malen contact met Office Team, maar ze hebben me nooit kunnen zeggen wat het juiste antwoord in dit geval was geweest.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 januari 2011 om 21:33.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:35   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1-20
Citaat:
21. Waarom zijn riooldeksels rond?
22. Hoeveel vleugelpiano's telt Europa?
2 voorbeeldjes die ik herinner van een gelijkaardige lijst die ik ook eens zag.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:43   #19
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

De vraag die ze aan m'n broer-ingenieur ooit stelden was: "hoe zou je met vier mede-collega's in één week tijd de Mount Kilimanjaro naar China verhuizen?"

Hij moet daar een redelijk antwoord op gevonden hebben, want hij werkt nog altijd bij het ingenieursbedrijf dat hem die vraag stelde.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:44   #20
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de beledigingen die je moet incasseren zijn anders ook niet mis, die keer dat ik solliciteerde bij een KMO in de buurt van Deinze

baas: "en wat is uw werkervaring?"

ik: "wel ik heb twee jaar bij Electrabel gewerkt, en ik heb daar..."

baas: "jamaar, hier moet gewerkt worden"
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 januari 2011 om 21:45.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be