![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zware straffen, noemt de pers dat, voor Museeuw en Co, uitgestelde en voorwaardelijke gevangenisstraffen en voorwaardelijke boetes...
En op de radio hoor ik (één van ) de veroordeelden verklaren dat ze het gerecht niet meer begrijpen, dat het gerecht irrationeel geworden is, en... dat ze daarom niet in beroep gaan!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Sport is een hobby.
Het is toch niet de taak van het reeds overwerkte gerecht om (met belastingsgeld) mensen te straffen die zeuren bij het uitoefenen van hun hobby. Als ik straks een kruiswoordraadsel begin en ik zeur door naar de oplossing te kijken gaat het gerecht ook geen tijd & geld in mij steken.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
't Is niet omdat mensen van hun hobby hun beroep hebben gemaakt, dat het daarom geen hobby meer is.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben dus meer straf gekregen voor wat professionele voorbereiding in hun beroepsbezigheden dan sommige krijgen voor het doodschoppen van buspassagiers, het vermoorden van hun man, het doodsteken omwillen van een MP3, doodsmijten met ijzeren staven,..... Ze zijn dus even erg of erger gestraft dan sommige moordenaars.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Gedrogeerde hobby-isten moeten ook zulke zware straffen krijgen. Of méér. Want een hobby bederven is erger dan een beroep bederven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn gestraft op basis van de wet op drug en doping gebruik. De juiste straffen weet ik niet meer, maar echt zwaar waren die niet. Laatst gewijzigd door daiwa : 24 december 2008 om 03:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie in functie iets verkeerd doet kan daarvoor gestraft worden. Een kassierster die systematisch geld uit de kassa steelt kan daarvoor gestraft worden. Een voetballer die iemand op het veld in de kliniek slaat kan daar dus ook gerechtelijk voor vervolgd worden. Een fietser die zich drogeert dus ook, lijkt me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Al die slikkers en spuiters zijn losers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En van bv. diefstal (al dan niet ondervind de maatschappij schade, van een gedopeerde sporter niet) Doelloos rondjes rijden met een fiets, of achter een balletje heeft geen maatschappelijk nut en het valsspelen bij balletjeloop of iets dergerlijks heeft geen maatschappelijke schade.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sinds wanneer is valsspelen in een hobby een strafbaar feit? ik ken mensen wiens jonge kinderen als buitenschoolse activiteit intensief aan schaatsen deden; op een bepaald moment in de competitie werden ze betrapt op DOPING!!! Wat bleek? één van die meisjes had een vallingske gehad de week voordien en neusdruppels genomen. bleken op de verbodslijst te staan. allez.... En als Museeuw en al zijn voorgangers zichzelf platgespoten hebben, dan doen ze dat gewoon zichzelf aan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is dat dan "een foutje tijdens de beoefening van een hobby die hij zichzelf heeft aangedaan"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar kom, ik zal antwoorden: in feite zal het mij een worst wezen! Waar halen ze dat prijzengeld vandaan? toch niet aan inkomstticketjes? Heel dat "sportieve" gedoe is één pot zwart witwasgeld met een paar gladiatoren als afleidingsmanoever. Dat ze dan allemaal dope gebruiken hé! Als je lichaamsbeweging wil hebben, of "omtereerst" fietsen, dan heb je geen prijzengeld nodig.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 december 2008 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Ah ja?
Waardatte? Citaat:
![]() bangelijk... |
|
![]() |